autostoelen (3 kinderen onder 4)

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door didi79, 1 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. didi79

didi79 Bekend lid

10 nov 2014
    552
    312
    63
    Vrouw
    West Brabant
    Ik heb even een praktisch vraagje (voor de toekomst)..
    Wij gingen afgelopen week kijken voor een autostoeltje voor onze 2e zoon die volgende week 1 wordt. Toen gepast met 3 stoeltjes achterin (kinderwens voor #3), maar dat pas dus niet.. Dat wordt dan waarschijnlijk 1 op de bijrijdersstoel, 2 achterin en papa of mama ertussenin (en 1 achter het stuur natuurlijk). We hebben vorige zomer een andere auto gekocht (met het oog op extra veel ruimte i.v.m. nog meer kinderen), de vorige auto hadden we ook maar 2 jaar, en zijn niet van plan nu weer een nieuwe te kopen. De oudste is nu 2,5 jaar, dus die kan volgend jaar nog niet op een verhoger. Hoe nu op te lossen? Tips?
    We hebben een citroen c5 break (stationwagen).
    Vraag is misschien ook een beetje hoe vaak je met z'n 5-en in de auto gaat (toch wel met enige regelmaat lijkt me met verjaardagen familie en vrienden, en visite opa's/oma's)..
    graag hoor ik jullie tips...

2. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik verbaas me ook steeds meer hoe onhandig die banken achterin zijn als je 3 kinderen hebt. En dat in stations en suv's nota bene!

Wij hebben destijds bewust gezocht naar een station met 3 losse stoelen achterin. Dan passen prima 3 stoelen naast elkaar.

Nu kun je het denk ik niet anders oplossen dan zoals boven geschreven.

3. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Je kan nog kijken naar smallere stoeltjes. Volgens mij is de Romer King oa wat smaller dan stoeltjes van maxicosi.
    Als wij 2 stoeltjes + 1 babystoeltje naast elkaar zetten paste het net. Ze zaten wel echt tegen elkaar aan geperst, maar het zat wel stevig :thumup:

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik zou ook even kijken naar welke stoelen. Ik had een maxi-cosi, achterwaartse stoel en romer in een Toyota Yaris. Ik kan mij niet zo goed voorstellen dat het in een grotere auto helemaal nooit past. We hebben nu de achterwaartse stoel en 2 zitverhogers met leuning in een Prius. We moeten aardig frutten om ze vast te krijgen, maar ze zitten dan prima.

5. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    MultiMac

6. Triangel

Triangel Niet meer actief

Herkenbaar, tussen de oudste en tweeling zit bij ons nog geen twee jaar dus een hele tijd hadden we te maken met één groep 1 stoel en twee maxi cosi's. Nu drie groep 1 stoelen. We hebben ivm weinig geld eerst gewoon nog een tijd in onze Golf gereden. Één volwassene tussen in. En nu een Renault Scenic, die heeft drie losse stoelen als tweede zitrij dus daar kun je goed drie kinderstoelen op bevestigen. Het verbaast mij ook iedere keer weer dat er zoveel stations zijn waarbij het gewoon amper past.

7. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Wij hebben 3 kindjes. De meiden zijn in november 2 en 3 geworden, de jongste is maandag 1 geworden.

De oudste is niet heel groot voor haar leeftijd maar we zijn gewoon gaan passen in de winkel en ze zit prima in een Maxicosi Rodi (dus met gewone gordel). De groep 1 stoelen die we hadden (Maxicosi Tobi) schijnen een van de smalste te zijn. Wij zitten ook niet heel vaak met zijn vijven in de auto. Maar we hebben nu de Rodi voorin dan. Een Tobi in het midden en een tobi achter de bestuurder. Ik kruip er dan naast en mijn man rijd. Dan kan het net. Mijn man zou niet meer achterin passen, ik kan nog redelijk goed zitten. Er is geen budget voor een andere auto anders zouden we dat wel doen misschien, aan de andere kant je kan je ook een paar jaartjes aanpassen aan de situatie en als ze wat groter zijn komt er weer meer ruimte.

In juni gaan we een midweekje binnen Nederland weg, dan moeten we wel met twee auto’s omdat de kofferbak al vol ligt met de duowagen. Het is niet ideaal allemaal, maar het kan en voor familiebezoekjes (die gelukkig niet onwijs ver weg wonen) kunnen we zo prima met zijn vijven in de auto.

8. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Mag ik vragen welke zitverhogers jullie hebben? Wij hebben allebei een auto, mijn man een Prius. Nu hebben we dus twee Tobi’s achterin en een Rodi voorin. Die krijgen we niet alledrie achterin de Prius. Maar wellicht frutten we niet genoeg hoor ;). De oudste zit nu in de Rodi en de middelste zal daar over een jaar zeker ook in kunnen (zo niet eerder want ze is nu langer dan haar zus een jaar geleden).

9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    We hebben een romer en een maxi cosi rodi. De rodi lijkt smaller, maar qua basis maakt het volgens mij niet uit. Wel is de rodi lager en voelt minder stevig dan de romer (geen idee wat voor variant). Ik denk dat misschien de achterwaartse stoel de redding is. Daardoor misschien net wat marge qua rugruimte. Daarnaast heb ik een dikke handdoek onder de zitverhogers. Daardoor is de achterbank zonder kuil en zitten ze beter.

Elmyra vindt dit leuk.
  10. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Aha ja dat zou goed kunnen aangezien je die brede rugleuning dus aan niet tussen die andere twee stoelen hoeft te proppen bij die achterwaartse stoel. Die handdoeken ga ik ook eens proberen als we met z’n vijven gaan staat een van de stoelen toch een beetje scheef.

11. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.231
    113
    Mijn collega gebruikt gordelverlengers. Die zijn niet toegestaan omdat ze niet zijn getest (in Nederland in andere Europese landen wel!). Maar door de verlengers konden er dus 3 stoelen naast elkaar en konden ze bij alle gordels. Anders had 1 kind op een (veel minder veilige) verhoger of kussen gemoeten omdat het gewoon niet past. Je komt namelijk met je hand niet bij de gordel (die zit in de achterbank en de zitjes zitten door bovenop).

In het buitenland zijn ze overigens wel toegestaan. En voor extreem dikke mensen ook...Dat maakt ze wat mij betreft dus niet onveilig.

12. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Wij hebben daar ook op gelet tijdens het zoeken naar een andere auto. De Skoda Octavia stond ook heel hoog qua optie, die heeft een vlakkere achterbank en grote kofferbak, beiden heel fijn bij 3 kinderen. Maar de stukjes waar de gordel in moest, zat helemaal weggewerkt in de achterbank. Heel mooi, maar vreselijk irritant als je de gordels moet vastzetten.

13. Ballon

Ballon Niet meer actief

@Glimmer heeft een handig ding hiervoor!

14. Glimmer

Glimmer Niet meer actief

15. didi79

didi79 Bekend lid

10 nov 2014
    552
    312
    63
    Vrouw
    West Brabant
    Hoi, ja die heb ik ook gezien nadat iemand deze al in een eerdere reactie vermelde.
    MAar die krengen zijn €1600 en dan moet het nog naar NL vervoerd worden (vanuit GB). Dat vind ik toch wel een beetje te gek worden. Heb ook op Marktplaats gekeken, maar daar wordt nog steeds de hoofdprijs gevraagd. Tis niet dat we het niet kunnen betalen, maar zoveel geld wil ik er niet aan uitgeven!

Deel Deze Pagina