Ik hoorde van een kennis dat je geen ananas mag eten omdat er kinine in zit? Ik heb hier op internet en in de boeken niks over gevonden? Wie weet dit?
Volgens mij gaat het om het hart van de ananas. Zeker weten doe ik het niet, maar better safe than sorry dus ik eet het ook niet tijdens mijn zwangerschap.
om het hart en de harde(bruine) pitten vruchtvlees die in de ananas zitten je kan hier zelfs goed ziek van worden na het nuttigen
Ananas mag wel hoor! Ik eet het iedere week wel een keer. Als je overtijd bent met bevallen, is er een bakerspraatje dat zegt, dat het hart van de ananas net genoeg kan zijn om de bevalling op te wekken. Lekker ananas! Angelina
gewoon lekker ananas eten meid , enkel idd niet wat er al gezegd is het hart van de ananas maar ja lekker lijkt me die ook niet.... en wat bakerpraatjes betreft ook ik heb bij mijn 1e zwangeschap (overtijd) veel ananas gegeten omdat men zegt dat het net even dat duwtje kan geven o om de zwangerschap in gang te zetten maar helaas pindakaas dus succes en eetze
hm lees net dus ook dat ik het dus ook niet goed gegeten heb die ananas, in de kern zit kinine en die zou je dus moeten eten om de zwangerschap op te kunnen wekken... http://www.predictor.nl/content.asp?page=305&sv=1198
Heb mijn hele zwangerschap ananas gegeten.. (pure onwetendheid), en AS kwam met 38,6 wkn.. dus mooi op tijd
de hoeveelheid kinine die erin zit is zo klein dan moet je echt bergen ananas eten. (mijn vriendin heeft dit dus gedaan en .... nog steeds geen bevalling alleen heel misselijk en pijn aan haar tanden) bitterlemon schijnt wel veel kinine in te zitten, en tonic geloof ik ook maar dat laatste weet ik niet zeker..
eet ik gewoon, heb nergens last van, tegen het eind vd zwangerschap zeggen ze wel dat je de bevalling er mee kunt opwekken, net als bitterlemon tonic en sex, maar of het waar is???
ananas heeft destijds niks geholpen, sex heeft niks geholpen dus ja, bij de een mischien wel bij de ander niet..
Of het helpt (ananas eten of sexen) of niet; het kindje komt toch pas als het er echt klaar voor is. Je kunt het er niet mee op wekken, wel een laatste duwtje geven om de bevalling op gang te helpen.