Wie heeft er ervaring met de Ardo Calypso to go?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Lappie, Feb 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lappie

Lappie VIP lid

Aug 27, 2012
    5,599
    1
    0
    Ik ben op zoek naar ervaringen met de Ardo Calypso to go.
    Ik heb deze kolf namelijk op het oog.
    Wie heeft deze kolf en hoe bevalt hij?
    Wat is prettig aan de kolf en wat is misschien minder prettig.
    Heeft iemand misschien een vergelijking met de Medela Freestyle?

2. Citroen80

Citroen80 Niet meer actief

Ik lees even mee :)
    Ik heb geen ervaring met de to go maar wel heb ik in kraamweek een Ardo Carum elektrische kolf gehuurd bij kraamzorg. Ik heb dus de (ik weet even niet meer hoe het heet) de opzetstukken/slangen.
    Weet iemand of ik de opzetstukken van de Ardo Carum op de To go kan aansluiten, of op een ander type? Zonde als ik een hele nieuwe dubbel elektrische kolf moet kopen.

3. Me28

Me28 Bekend lid

Nov 4, 2012
    648
    181
    43
    Hier een tevreden gebruiker! Ik heb de Ardo calypso dubbelzijdige kolf, niet de to-go versie. Dat is wel precies dezelfde kolf, maar dan zonder de extra tas, koeltas etc. Ik kolf nu ruim 3 maanden zeker 10 keer per week en dat gaat prima. Het geluid is lekker zacht en niet storend. Wat ik ook fijn vind is dat je het vacuum en de cyclus apart van elkaar in kunt stellen. Je kunt zo makkelijk een stand vinden die voor jou werkt. De borstschilden hebben niet zoveel onderdelen en zijn makkelijk schoon te houden. Dat is voor mij een vereiste, aangezien ik echt een hekel heb aan het steeds schoonmaken tussendoor. Hoe sneller en makkelijker dat kan, hoe beter :).
    Of het voor jou ook een fijne kolf is weet ik natuurlijk niet, dat is voor iedereen verschillend. Ik heb hem eerst gehuurd via het moedermelknetwerk en daarna gekocht. Misschien is dat ook iets voor jou? Als het dan niet bevalt, dan betaal je alleen de afkolfset en een beetje huur, is in ieder geval veel minder geld dan een hele kolf!

4. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

Feb 16, 2011
    2,448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik heb deze kolf en gebruik hem nog steeds. Nu nog maar één keer per dag, drie dagen in de week. Hij is één keer stuk geweest toen heb ik een andere gekregen. Voor mij werkt ie prima, maar ik kan niet vergelijken met andere kolven.

5. Lappie

Lappie VIP lid

Aug 27, 2012
    5,599
    1
    0
    Nog een vraagje voor de gebruikers: ik heb nu de ardo carum (te huur), en daar zit een knopje op dat je kunt schakelen tussen de tsr en het gewone kolven. Zit deze mogelijkheid ook op de Calypso?
    Op de foto zie ik het knopje niet.

6. me87

me87 Fanatiek lid

Apr 12, 2012
    1,361
    1
    38
    Nee die zit er niet op. Ik heb dus ook de ardo calypso. In t begin ging kolven hiermee goed. Idd stil geluid en fijn dat ie dubbelzijdig is. Maar ik ging steeds minder kolven. Tot op een gegeven moment maar 20 cc. Terwijl me borsten vol aanvoelde. Kreeg geen Tsr. Torn medela swing gekocht en daar kolf ik beter mee. Waarom weet ik niet. Maar gebruik de ardo nu dus niet meer.

Share This Page