Hoi, Vanuit het ziekenhuis heb ik de dubbele Medela Symphony kolf gebruikt. Nu thuis dezelfde. Nu heb ik via marktplaats een medela swing gekocht, echter de verkoopster zei dat het een dubbele kolf is maar het is een enkele. (Beetje irritant). Maar ik vroeg me af of ik de dubbele kolfsessies naar enkele kan afbouwen? Vanwege groei achterstand wil ik de komende weken zoveel mogelijk flesjes geven zodat ik zeker weet dat hij genoeg drinkt. (Was ook advies ziekenhuis). Aanleggen gaat een beetje, soms heeft hij energie en drinkt rond de 10 minuten, soms niet. Ik kolf daarna dan nog beiden borsten. Iemand tips? Ik hoop over 2 weken zoveel mogelijk borstvoeding te gaan geven via een tepelhoedje. (Gewone tepel pakt hij niet, volgens ziekenhuis had ik een platte tepel.
Hoe oud is je kindje? Als hij nog niet goed drinkt is het echt aan te raden om voorlopig nog met de Symphony te blijven kolven. De Swing is een prima kolf (die heb ik zelf ook gebruikt) maar NIET geschikt voor op poten zetten van je productie. Ik denk dat je productie het daar niet op zal redden. Hier heb ik bij oudste dochter ook een tijdje moeten aanleggen/kolven'/navoeden (wel via fingerfeeding). Ik heb de Symphony echt niet kunnen missen! Heb je al contact gehad met een LK nu je thuis bent? En waarom pas over 2 weken een tepelhoedje?
Ik gebruik het tepelhoedje nu al, en ben aan het oefenen met hem 2x per dag. Het kost hem nu nog veel energie. Hij is geboren met 37 weken, maar hij heeft in de couveuse gelegen en ze vinden hem wat prematuur overkomen. Ik heb met de dubbele Symphony kolf een goede productie (vries zelfs al in). Bedoel je dat de swing te weinig kracht heeft om mijn productie nu op peil te houden?
Anderhalve week is nog een beetje jong om al te stoppen met de Symphony. Heb je al met een lactatiekundige een goed plan van aanpak gemaakt?
Super dat je productie zo goed op gang is gekomen! En wat een knapperd dat het zo goed met hem gaat Met 1,5 week is de boel nog volledig in de opstartfase. Zolang je nog geen kindje hebt dat volledig bij jou drinkt, is de Swing geen alternatief. Die heeft inderdaad niet genoeg kracht om een productie op gang te krijgen en ook goed te houden. Ik gebruikte deze kolf als ik een keer een middagje ging lunchen. En op mijn werk (2/3 dagen per week). Het gevaar van een productie die meteen goed op gang komt, is dat je kan denken dat je daarom een stapje terug kan doen. Zeker in het begin is dat niet verstandig: je borsten zullen dan snel reageren op basis van het vraag-aanbod principe. Check even je verzekering: ik kreeg een groot gedeelte van het huurbedrag van de Sympony vergoed! Hier dus ook een prematuur dametje (geboren met 36 weken). Het is niet erg dat je zoontje nog niet goed drinkt aan de borst. Hij mag nu lekker op jouw melk gaan groeien en sterker worden. Blijf hem aanleggen en lekker bij je houden. Je zal zien dat hij, naarmate hij groeit, steeds beter zal gaan drinken. En je op een gegeven moment de stap naar volledig live voeden kan maken. Dat lijkt ver weg maar het gaat vast lukken! (hier duurde het 4 weken) Ik zou je alleen wel echt aanraden om een LK in te schakelen! Zij kan meekijken hoe het drinken gaat. Wat jij kan doen om hem te stimuleren. Hoe je er voor zorgt dat hij goed aanhapt, en effectief leert drinken. Je gebruikt een tepelhoedje (deed ik ook), belangrijk om te weten waar je dan op moet letten. En ze is een klankbord als je vragen hebt of onzeker bent. Waar vind ik een lactatiekundige IBCLC bij mij in de buurt? | NVL - Zoekfunctie lactatiekundingen Succes en vergeet niet te genieten van je kleintje!
Bedankt meiden, super jullie snelle en helpende reacties. Ik ga nog even door met de huurkolf en bel maandag een lactatiedeskundige voor een goed plan. Ik had een kolf gekocht omdat de Symphony vrij zwaar is om savonds naar boven te tillen. Ik ben alleenstaand en heb een (spoed)keizersnede achter de rug. Ga dus nu iets anders verzinnen en voorlopig nog doorkolven ermee. Ik ben super trots op mijn kleine man, vooral omdat hij pas sinds donderdag wilde drinken. (Dus nog maar net een week).
Wauw.....Ik vind het echt super sterk dat je dit in je eentje doet!Respect.. Probeer je om hulp te vragen waar nodig? Ook jij mag af en toe even verzorgd worden! Voor nu hopelijk een goede nacht
Evt vr de toekomst: swing verkopen en medela pump in style aanschaffen. Daar heb ik (noodgedwongen, borstweigeraar) een jaar mee gekolfd. Symphony slechts 5 dagen gebruikt, verder de pump in style. (Mijne was ook prematuur: een 30-weker). Succes!