wat weegt jullie dochter met bijna 6 maanden?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by marjolinos, Jan 17, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    2,953
    0
    0
    tilburg
    Onze dochter woog op 4 december 5,5 kg bij het consultatiebureau. Gisteravond thuis gewogen en daar woog ze 6 kg rond. Is dat dan niet toch erg weinig?

Ze is allert en eet goed. 4 flessen van in de ochtend en avond 180 en de rest 210. En half potje fruit en heel potje groente. En in de laatste fles 2 eetlepels pap

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    Maakt ook uit hoe lang ze is natuurlijk. Onze dochter was ook zoiets maar is ook,klein dus zij is prima in verhouding.

3. Koekie1

Koekie1 VIP lid

Jul 31, 2013
    5,678
    2,001
    113
    Female
    Hier was ze 7,6 kg met 6 maanden.
    Hangt natuurlijk van Veel factoren af. Zolang ze haar lijntje volgt is het goed.
    Daarbij is jouw weegschaal anders als die van het cb.
    Ook groeien kinderen niet altijd even snel.
    Zolang ze goed eet en vrolijk is is het vaak wel goed.

4. Bailief

Bailief Niet meer actief

Thuis wegen is inderdaad altijd anders dan bij het cb. Die weegschaal daar is veel nauwkeuriger. Mijn dochter woog een paar dagen nadat ze 6 maanden was 6625. Met 5 maanden woog ze 6110 dus het kan best hoor. Het ene kindje weegt gewoon wat meer of minder dan de ander. Zo te lezen eet ze prima dus niks om je druk over te maken ;)

5. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Mijn oudste woog met 6mnd 6,5 kilo. De jongste is nu 3,5 mnd en weegt nu al bijna 7 kilo, maar ze is ook een stuk langer. Zoveel baby's zoveel verschillende gewichten... Je voedingen klinken prima, ik zou me echt geen zorgen maken. Ieder mens en iedere baby is nou eemaal anders, zolang ze goed poept en plast en vrolijk is zou ik lekker genieten van het feit dat je niet zo zwaar hoeft te tillen ;).

6. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Mijn dochter is nu 4 maanden maar wel lang voor haar leeftijd 65.8 cm en weegt 7260.

Mijn zoon woog dit met 7 maanden nog niet!

7. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Hier weegt mijn meisje 6200 gram en 60 cm maar zij is flink aan de maat.(5 weken oud en ruim 3 weken te vroeg geboren )
    Ik voed haar op verzoek dus weet niet wat ze drinkt.
    Maar ieder geval genoeg want ze groeit als kool.

Share This Page