wanneer zouden jullie de vk bellen? onze eerste kwam met 36,5 week opeens (gebroken vliezen) en het duurde van begin tot eind 27 uur. nu weet ik dat de 2e een stuk sneller kan gaan, en bovendien is het nu nog veeeeel te vroeg voor de bevalling. maar heb al dagen flink last van voorweeen die echt enorm pijnlijk zijn, regelmatig een paar uur lang om de 4 a 5 minuten. vandaag weer veel last, tot enorme steken waardoor ik niet meer op m'n benen kan staan aan toe, en acuut zo misselijk worden van de pijn dat ik bijna moet overgeven. ik weet dat het weken kan rommelen, maar hoe weet je nou wanneer het echt serieus is, afgezien van gebroken vliezen of het verliezen van de slijmprop? afgelopen week was de pijn al diverse keren zo enorm hevig dat het er echt op leek dat het begonnen was, maar 2 uur later was het toch weer weg. wat ik zo lastig vind, wanneer nou wel en niet bellen?
Ik zou sowieso ff de Vk bellen al is het alleen maar om ff te controleren lijkt me toch niet goed als je nu al serieuse voorweeen hebt en weet je zeker dat het geen indalingsweeen zijn?
de indalingsweeen van mn eerste voelden heel anders (veel meer als steken) en daarbij werd ik niet enorm misselijk en kon ik nog gewoon lopen enzo. die had ik ook niet om de paar minuten. vind het zo lastig, ben onder controle in t ziekenhuis maar zodra je maar belt met een vraagje moet je direct langskomen (dan zou ik nu dus al diverse keren langsgekomen moeten zijn) en hoewel ik het fijn vind dat ze alles serieus nemen vind ik het zelf heel vervelend om steeds voor niks erheen te moeten en in die spanning te zitten
Het is lastig als het allemaal zo anders voelt als bij de eerste... je hebt niet echt vergelijkingsmateriaal dan hé? Ik zou toch even bellen hoor. Dit klinkt al best heftig en het is helemaal niet zo verkeerd om tóch even gecontroleerd te worden. Ik ben ook wel benieuwd hoe het intussen met je gaat.
hoi ik had t zelfde vorige week.nouja,niet misselijk enzo,maar wel elke 5 minuten pijnlijke harde buiken.ik ben toen even langs de vk geweest en die heeft inwendig gevoeld.daarbinnen gebeurde niks.dus dan is t "goed".het heeft toen nog 2 dagen aangehouden en toen was t weer over. ga gewoon even langs om t na te laten kijken,dan weet je of t zorgelijk is of niet. succes!
Heb weken last gehad van voorweeen en twijfelde af en toe of het zou doorzetten. Maar toen ik vorige week donderdag wakker werd met kramp in m'n buik wist ik eigenlijk gelijk dat het serieus was (terwijl ik met zo'n zelfde kramp al vaker wakker ben geworden), het was een soort stemmetje in m'n hoofd zeg maar. Na een kwartier ben ik opgestaan en heb de vk gebeld, zij vroeg me vanalles, maar ik kon nergens antwoord op geven omdat ik net wakker was. Heb dan ook alleen maar gevraagd of ze kon komen omdat ik het gevoel had dat het een snelle bevalling zou worden. Ze is gelijk gekomen en ik had toen 7 cm ontsluiting en een kwartier later was onze 2e dochter er al. De bevalling heeft vanaf ik wakker werd 1,5 uur geduurd. Ik heb me vantevoren ook steeds afgevraagd wanneer ik nou moest gaan bellen aangezien ik steeds het voorgevoel had dat het allemaal snel zou gaan. Ik zou dus gewoon je gevoel volgen...
eindelijk weer internetverbinding... het gaat nu wel redelijk, wat rustiger dan do en vr. met vlagen komt het weer op zetten, om uiteindelijk weer weg te zakken.ik hoop maar dat dit gerommel er niet voor zorgt dat ik te lang wacht met naar t ziekenhuis gaan als het echt begonnen is. ik ben ergens heel bang dat het deze keer heel snel zal gaan en ik te lang wacht met bellen en naar t ziekenhuis komen, dat m'n man er niet bij zal kunnen zijn, en m'n ergste nachtmerrie: dat het te laat is voor een ruggenprik (oke, dan zal het einde ook in zicht zijn natuurlijk maar m'n eerste bevalling was zo'n hel dat ik heel bang ben dat ik het zonder ruggeprik moet doen). lekker slim dan ook om steeds maar af te wachten als ik hevige krampen krijg haha erg tegenstrijdig
Als je met 32 weken zwangerschap zo'n pijn hebt dat je de weeën weg moet gaan puffen en zelfs overgeeft van de pijn zou ik zeker bellen! Dan maar een keer teveel naar het ziekenhuis. Ook je kindje heeft te lijden van weeën, ik zou toch zeker willen weten of alles goed gaat met de kleine..