Dames! Ik ben deze keer begin augustus uitgerekend en nu vraag ik me een beetje af wat voor kleding ik moet kopen in de kleinste maatjes. Mijn zoontje is begin december geboren, dus dat was wel simpel. Gewoon alleen maar dingen met lange mouwen en alles een beetje warm (niet te warm). Maar nu. Ik heb dus nog wel wat warme spulletjes van hem en ik zat te denken om verder wel spullen met lange mouwen en lange pijpen te kopen, maar dan van dunnere stof. Ik zie alleen ook van die hele leuke pakjes met korte pijpjes en korte mouwen en nu vraag ik me af of je dat eigenlijk wel aantrekt bij zo'n jong babietje. Het probleem is natuurlijk dat ik niet weet wanneer het precies geboren wordt. Het kan ook een paar weken te laat zijn en we kunnen een slechte (of vroege) zomer hebben, waardoor het helemaal geen mooi weer meer is. Als het wel bloedheet is, kan ik bovendien ook gewoon alleen een romper aandoen. Wat is jullie ervaring met pasgeboren baby's in de zomer?
Ik denk dat ik zelf met mouwen en pijpjes ga kopen. Als het echt warm is heb je waarschijnlijk alleen een romper aan met evt. een broekje. Shirts doe je nog niet zo snel aan denk ik... Maar je kunt wel een paar korte dingetjes kopen. En kijken wat je zelf fijn vind en wat nodig is?
hier eind juli uitgerekend, en hier wilden we pakjes halen met half korte mouwen en lange broekjes, dunne en een dikke, daarbij waren we ook het denken aan een vestje en we hebben al spulletjes met korte mouwen en mouwloos, ivm hitte golf whahahaha.. ik was ook eerst aan het denken aan een dun vestje, mocht het die dag regenachtig zijn.. moeilijk hé..
Wij halen van beide wat. Dan heb ik keus genoeg hahahaha..Maar over het algemeen heb ik toch langere mouwen gekozen want baby moet zichzelf wel goed op temp kunnen houden
Hier 2 keer een zomerkindje gehad en de eerste tijd echt enkel lange broekjes en lange shirtjes aan gehad. Pas toen het echt 30 graden was het shirtje uitgelaten. T-shirts of korte broekjes in maat 50 of 56 heb ik nooit nodig gehad.
ik ben in verwachting van ons derde zomerkindje en ik heb vooral broekjes en shirtjes met lange mouwen. Voor de eerste (augustus) was dat prima. De tweede kwam in juni en toen hebben was het even heeeeel warm en toen heb ik wel dunne korte broekjes gehaald. Dan had hij trouwens alleen een broekje aan en een romper.
heey meis!!ik ben eind juni uitgerekend en ik heb ook van alles wat lekker pakjes van dun katoen (tshirt spul)maar ook pakjes met korte mouw of een jurkje. heb heel weinig rompers met lange mouw allemaal kort mouwtje of mouwloos. natuurlijk heb ik ook vestjes dat ik dr ook warmer aan moet kleden als dat nodig is. plus dat ik ook kraamverzorgster ben en maak vaak mee dat t zo warm is voor de baby's(als ze wat flinker zijn)dat we ze alleen in een romper leggen met een lakentje. maar maak ook net zo goed mee dat sommige kindjes hun temp nog niet vast kunnen houden en dan liggen ze gewoon met een pakje,2 kruiken en een lakentje en dekentje. dus als je lekker van alles wat hebt zit je goed als t maar dun is. en je hebt natuurlijk ook altijd slechte dagen erbij zitten kwa weer en dan is t handig als je van alles wat in huis hebt. hoopdat je er wat aan hebt. en ps gefeliciteerd!!
Ik beviel van mijn meisje op 26 juli. Alhoewel het dan feitelijk zomer is, was het toen slechts 19 graden, hoor Ik had 2 shirtjes met korte mouw in maat 50, maar moest er zelfs een romper met lange mouw onder doen! Nu ben ik 23 juni uitgerekend en wederom koop ik lange mouw rompers en kledingstukken. Mijn ervaring is dat zo een pasgeboren kleintje toch warm gehouden dient te worden. Ik gebruikte zelfs fleece dekentjes. Die heb ik nu weer ingeslagen. Het klimaat in Nederland is toch vaker koud dan warm.
Mijn zoontj is van 18 aug. en toen was het allang niet warm meer, eind juli hield de zomer alweer op. Hij heeft alleen lange mouw truitjes en lange broekjes aan gehad. `t shirts kun je wel kopen in bijv. maat 62 (had ik ook want voor hetzelfde geld is september een warme maand) en dan combineren met een lange mouw romper (deed ik ook ook omdat hij pas met 4 mnd in mt 62 zat). Qua dikte van kleertjes merkte ik weinig verschil tussen mijn winter en zomerbaby, in de winter houd je je kindje ook warm met een omslagdoek e.d. Ik zou geen korte broeken halen of 1 of 2 ofzo, want als de kleine wordt geboren geruik je de eerste tijd waarschijnlijk gewoon lange mouw/lange broek en als het super heet blijkt te zijn is misschien een romper genoeg en als je dan perse korte broeken wilt is er zeker in de kleine maatjes altijd wel wat te vinden . Meisje is wat betreft handiger want een jurkje kan bij heet weer met alleen een romper, bij minder heet weer met een legging en t-shirt of zelfs lange mouw t-shirt of romper. En dat kan bij een rokje natuurlijk ook.
Hier ook een zomerjochie. Ik had bijna allemaal dingen met lange mouwen. Maar inderdaad niet te dikke stoffen. En rompers sommige dikker, sommige dunner. Dan kun je ook nog wat varieren. Hij heeft wel een kort broekje aangehad. Maar een kort shirt kan ik me niet herinneren. Misschien 1 keer. Maar het is na de geboorte ook niet meer 30+ geweest. Dus dat scheelt ook nog wel.
Ik ben ook begin augustus uitgerekend en ik ga gewoon lange broekjes en shirtjes met lange mouwen kopen. Dat moeten ze in het begin sowieso aan. En als het echt heel warm is dan liggen ze toch in een romper.
Ik had vanalles wat. Ze zijn van half juli en begin augustus. De meeste dingen hadden gewoon lange mouwen en lange pijpen. Had als kraamcadeau een paar pakjes van Petit Bateau met korte mouwtjes en pijpjes gehad en die bleken echt ideaal, heeft hij veel gedragen, al in de kraamweek. Mijn dochtertje had in het begin moeite zichzelf op temperatuur te houden, dus die moest wat meer kleding aan. Dit soort pakjes bedoel ik: Petit Bateau Babypak met subtiele print - deBijenkorf.nl
ik ben net voor de hittegolf bevallen in 2010 en mijn dochterje heeft de hele week in een romper zonder mouwtjes gelegen 24 a day! Was gewoon giga warm voor de kleine meid. Ik had daardoor dus teveel met lange mouw, was toen niet handig. Maar ja je weet het nooit hier in NL, het zal wel niet sneeuwen, maar koud kan het best zijn.
gewoon wat lekkere stretch rompers van de hema..zijn er met printjes of wit. en boxpakjes met korte mouwtjes en beentjes.. en het kan natuurlijk ook een keer wat minder mooi zijn dan doe je gewoon een normaal broekje en longsleeve aan..
Bedankt voor de tips! Volgens mij moet ik dus gewoon van alles wat hebben. Vooral dingen met lange mouwen/lange pijpen, van niet te dikke stof. Leuke rompers, en eventueel een paar stuks met korte mouwen/korte pijpen. En dus wat dikkere kleding voor als het weer tegenzit, maar dat heb ik nog wel van mijn zoontje. Thanks! Nu maar eens de babyspullen van zolder halen en kijken wat we eigenlijk nog hebben... Zie er een beetje tegenop...
Handig topic dit! Ik zit me dit al tijden af te vragen.. Ben niet alleen eind juli uitgerekend, woon ook nog eens op corsica en daar is het rond die tijd gemiddeld 35 graden.. Dan zijn dingen met lange mouwen toch gewoon echt niet nodig? Ik heb wel wat warme dingetjes omdat het 's avonds weer flink af kan koelen maar ik ben ook best bang dat ze het te koud heeft straks als ik geen rekening houd met dat ze zichzelf misschien nog niet warm kan houden?
Bij jou zou ik zeggen. Korte mauwen en dan Inderdaat vestjes en kijken hoe je kleine zich warm kan houden Weer niet of ze bij jullie ook met kruiken werken of dat de te warm is Omdat dat we die temratuuren hier niet kennen kan je het niet aan de Buuren of iemand vragen lijkt erg moeilijk
Qua die die tijd uitgerekend zijn ti's zo af hankelijkmwat voor weer is het en wat voor baby'tje dus kan ze zich goed warm houden of heeft ze last van de warmte En je moet maar zo denken het is zo bij gekocht want die eerst dagen ligt het toch nog binnen je kleine