Wie heeft er ervaring met de babymee?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mamv1, 22 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    ohhh dat zou dan wel weer jammer zijn :( heb al een autostoeltje.. maar niet van maxicosi *zucht*

Ik denk dat het wandelen wordt voor ons hahaha en hopen dat mn mannetje snel zijn rijbewijs haalt ;)

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.074
    3.863
    113
    Over de veiligheid (met name het gebrek aan vering, dus het effect op de rug/nek/hoofd) in een bakfiets zijn daar de meningen ook weer over verdeeld. Net als het fietsen met je kind in een draagdoek.
    Zo heeft alles zijn voors en tegens. En in een fietsland in Nederland is een helm niet eens verplicht, terwijl ze daar ongeveer de helft van het hersenletsel mee zouden kunnen verminderen door het vallen met de fiets.
    Ik heb voor ik de babymee aanschafte ook goed rondgekeken en allerlei opties overwogen, maar ik kwam zoveel uiteenlopende meningen tegen, maar weinig was gebaseerd op feiten of cijfers. Ik vond het prima fietsen met de babymee. Zou wel de eerste keer even een blokje om fietsen zonder kind, maar dat zelfde geldt voor het zitje voorop de fiets, dat is ook wennen als je nog nooit zo gefietst hebt.

3. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ja dat is ook zo en daar kan ik je niet meer als gelijk in geven.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.503
    113
    Vrouw
    een draagdoek zou ik echt nooit doen. een draagdoek heeft veeeeel meer gevaren dan een babymee hoor. als je met een draagdoek valt dan kan je de donder op zeggen dat er wat gebeurd. stuur in kindje, jij met fiets bovenop kindje. kindje die er misschien uitvalt.
    maxi-cosi is natuurlijk bedoelt voor in de auto dus kindje is van alle kanten beschermd. kindje zit vast in gordels, is van zijkanten beschermd, beugel zorgt voor bescherming en hij zit nog op de drager vast. dus al zou dat ding op z'n kop terecht komen, dan zorgt de draagbeugel ervoor dat er niets gebeurd. zelfde met zijkant. zolang kindje er natuurlijk goed in past.

5. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik denk dat die twijfels over de veiligheid meer te maken met wat er gebeurd ALS je flink onderuit gaat of aangereden wordt.
    Maar dat is met een auto toch ook, ook al zit de kleine gewoon in de mc maar je krijgt een ernstig ongeluk, dan zal de kleine hoogstwaarschijnlijk ook niet ongedeerd zijn.

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Helemaal mee eens! Je baby in de draagdoek/zak en dan op de fiets is echt mega onveilig. Als je valt knalt het stuur van je fiets keihard op je kindje. Die is echt totaal niet beschermd. Echt niet doen!

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik heb er ook een tijd meegefiets. Ideaal en kan het iedereen aanraden.

Het hobbelt wel, maar dit hoort juist. Dit is voor het opvangen van de schokken. En hij zit echt goed vast hoor. Die kan er niet zomaar van af schieten en anders heb je het niet goed bevestigd.

Met een draagdoek fietsen zou ik never nooit niet doen. Dat is pas levensgevaarlijk.

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik snap dat ze dat zeggen. Stel dat er iets gebeurd dan willen ze niet het risico lopen verantwoordelijk gehouden te worden.

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik denk trouwens dat een kindje op de baby-mee vervoeren veiliger is dan voorop de fiets. In de baby-mee zitten ze natuurlijk in de mc, helemaal beschut en mocht je ten val komen zijn ze volledig beschermd. Voorop de fiets is het risico dat ze met het hoofdje op de grond komen bij een val vele malen groter. Dus zo onveilig is die baby-mee m.i. niet. Ik vind het dan ook een beetje een rare opmerking die door de fietsenwinkel gemaakt werd over veiligheid. Zeggen ze dat ook als ze een voorstoeltje verkopen? ;)

10. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Ik zag tussen die links ook www.traveljack.nl voorbijkomen, waar je kindje voorop zit. Moet zeggen dat ik dat ook wel superhandig eruit vind zien. Alleen kun je 'm helaas alleen huren voor 25 euro per maand. Raar eigenlijk... En idd, hoe beschermd zou dat zijn t.o.v. maxicosi achterop? Maar toch, lijkt me echt leuk, je beeb zo voorop hihi.

11. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ziet er voor op een geasfalteerde weg wel relaxed uit. Maar hier in de wijk zouden de kniebandjes scheuren door al het gestuiter.

12. Rosado

Rosado Niet meer actief

Volgens mij zit je kindje dan helemaal niet beschut en vangt hij/zij mega veel wind. Nee, ik zou het nooit gebruiken voor zo'n kleintje.

13. muijens

muijens Lid

29 nov 2010
    43
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Zoals eerder geschreven heb ik de babymee 6 maanden gebruikt en het was perfect. Slechte weg is geen probleem want de vering van de babymee doet prima zijn werk!. En niet beschut tegen wind? Als het slecht weer was deed ik de regenhoes over de maxicosi. Totaal geen last van wind en dergelijke. Veilig ook door meerdere bevestigingen en door de draagbeugel van de maxicosi recht op te zetten. Sorry moest even reageren. Sommige mensen hebben hem nooit gebruikt maar kraken de babymee wel af. Als ervaren gebruiker wil ik toch een positief geluid laten horen.

14. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    traveljack was weer wat anders, maar die babymee lijkt me achteraf ook best een optie. Ik zag alleen die traveljack en omdat ie voorop zit leek het wel wat, maar denk wel minder beschermd idd..

15. Liesl

Liesl Actief lid

9 jul 2007
    219
    0
    0
    Utrecht
    Ik heb de babymee een hele tijd gebruikt en vond het ideaal! Mijn dochter viel altijd lekker in slaap en als ze wakker was vond ze het heerlijk om om zich heen te kijken. Als het regende deed ik de regenhoes er overheen en ze zat lekker warm in haar voetenzak.
    In mijn optiek is het een stuk veiliger dan je kind in een draagdoek of draagzak vervoeren.

een echte aanrader dus...

16. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Ik wil ook nog even de baby mee promoten!!!

Echt de beste uitvinding ooit!!!! Het is in het begin wel super eng maar na een paar keer fietsen gaat het prima. Ons zoontje heeft er van 3 tot ongeveer 9 maanden in gezeten. We hebben zelf geen auto en zo kon ik hem toch lekker naar de opvang brengen. Ook mijn zoontje vond het heerlijk. Hij werd onderweg altijd lekker in slaap gewiegd. Als we een tweede kinden mogen krijgen gaik de baby mee zeker weer gebruiken! Top uitvinding!

17. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik zit ook met het probleem dat ik geen rijbewijs heb.. Maar ik vind dat er wel heel eng uitzien! Lees even mee.

18. Rosado

Rosado Niet meer actief

Is niet eng. Dat ding zit hartstikke stevig vast op de bagagedrager en zelfs al zou je vallen met de fiets dan wordt je baby beschermd door de maxi cosi zelf én door die beugel die je omhoog hebt staan. De mc is gemaakt om je kindje in de auto te beschermen bij een auto-ongeluk, dus beschermt je kindje ook mocht er iets gebeuren als je op de fiets zit.

Deel Deze Pagina