Wanneer doorslapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door GewoonLinda, 7 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Mijn zoontje is nu 3 maanden en slaapt nog steeds niet door. Hij moet echt halverwege de nacht een flesje, want ik krijg hem gewoon niet in slaap anders.
    Hij heeft wel een weekje doorgeslapen, maar nu zijn we weer terug bij af.
    Het 'probleem' is denk ik dat hij geen speentje of duim pakt om hem terug in slaap te brengen.
    Mijn andere zoontje sliep met 6 weken gewoon door. Maar die gaf ik soms wel even een speentje als hij begon te huilen midden in de nacht.
    Dus ik baal er best wel een beetje van dat deze kleine boef dat niet doet.

Hoe oud waren jullie kids toen ze door gingen slapen en hebben jullie misschien nog een trucje voor me?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

6 weken is heeeeel erg vroeg om door te slapen en 3 maanden ook nog steeds. Het gros van de kindjes slaapt dan nog niet door, en 1 nachtvoeding en verder de hele nacht kunnen slapen, is echt heeeeeeel erg prima hoor! :)
    Stel je erop in dat dit naar alle waarschijnlijkheid nog wel even duurt en dat dat doorslapen echt komt als je kind eraan toe is, dat helpt enorm.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Het is normaal dat je kindje niet doorslaapt hoor, je andere kindje was gewoon heel vroeg.

Mijn oudste twee sliepen met twee jaar door.

en zo erg is het toch niet om één flesjes te geven?

nachtvoedingen zijn sowieso tot drie jaar echt niet raar.

4. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Hier met drie maanden, maar de volgende voeding was dan om half 6

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter sliep door met 23 maanden en 3 weken ;)

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    De oudste geloof ik met een maand of 7, de jongste met een maand of 4/5. Maar ook daarna hadden ze nog (lange) fases waarbij ze 's nachts weer kwamen. Ze zullen het wel nodig hebben, denk ik dan.

7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Onze dochter sliep binnen 3 weken 8 uur op een nacht..
    En onze zoon nu 1,5 week...
    Maar wij zijn dan wel bofkonten want veel kindjes slapen pas later door...

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn oudste ging na haar eerste verjaardag doorslapen en de jongste is dan ook nog laaaaaaaaang niet zover, die komt nog elke 3 uur voor een voeding 's nachts. Gewoon nergens op rekenen, dan valt het des te meer mee wanneer hij gaat doorslapen.

9. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hier slaapt ze een paar keer per week door nu ;)

10. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Nou stel je voor.. Hij moet al bijna naar school, hoe moet dat nou met die gebroken nachten dat redt hij toch nooit??

Relax meid dit is heel normaal.

11. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Hier tot 7 maanden een nachtfles...
    Doorslapen? Nog steeds niet... ;)
    Moet er gemiddeld 3-4x per nacht uit, soms slaapt hij zo weer, soms ben ik een uur bezig...

Dus maak je borst maar nat! :)

12. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier sliep hij ook al vanaf 6 weken door. ( met af ent oe een uitzondering natuurlijk)

Wat hier goed hielp was: rust,regelmaat, ritme. En in het begin maakte ik hem om 22.30 nog wakker voor een fles en dan sliep hij tot 6.30 ongeveer door.

Vanaf 4 maanden was dat al 21-8.30 en nu met een jaar is het 20-7 uur.

( hier wel met 3,5 maand met rijstebloem begonen)

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    3 maanden is nog hartstikke jong joh!
    Als je dit zo vervelend vind had je dt van te voren moeten bedenken ;)

Et zijn geen robotjes en slapen dus door wanneer ze dat zelf willen
    Dat kan volgende week zijn of over een half jaar..
    Schouders eronder, accepteren en niet zo miepen

En tips zijn er niet aangezien t dus geen robotjes zijn ;)

14. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Aiden begon met 11 maanden pas door te slapen. En heeft nu soms nog fases dat hij 's nachts een flesje wil. So be it. Hij slaapt daarna weer lekker verder. En wij ook. Overigens heb ik zelf 's nachts ook wel eens dorst, dus waarom zou hij dat dan niet mogen?

15. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Met 3 maanden doorslapen is een luxe ;)!
    Mijn zoon sliep met met 1 maand door en dat veranderder toen hij 4 maanden was en dat heeft geduurd tot ongeveer 8 maanden.
    Mijn zoontje heeft vanaf 10 maanden doorgeslapen en is nu weer 2 weken 's nachts wakker :(.

16. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik kan er nog wel 4 van de 5 nachten uit snachts. Hoort erbij. Totdat ze helemaal zelfstandig zijn moet je er nou eenmaal uit. En nu is dat nog voor voeding maar straks om te plassen of voor een slokje water of een nachtmerrie.... Dat is het moederschap! ;)

17. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    De oudste sliep met 6 weken door en de jongste was 7 maanden.
    Ik snap dat je je op wat anders had ingesteld :)
    Stel je verwachtingen bij en ga gewoon uit van een nachtvoeding.

18. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ben wel blij met jullie reacties.
    Ik vind de nachtvoedingen niet zo'n ramp, maar had me inderdaad ergens anders op ingesteld.
    Ik geniet dan maar van de gezellige momentjes midden in de nacht voorlopig. En ik mag niet klagen, want als hij zijn flesje op heeft, slaapt hij meteen weer verder.

Bedankt voor jullie reacties! Ik dacht echt dat hij heel laat was met doorslapen, maar nu weet ik dat dat dus echt niet zo is.

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nee, klopt :) Thirza sliep hier pas met 23 maanden door, maar door gezondheidsproblemen hebben we hier toen ook wel heel extreme nachten steeds gehad. Ik heb toen eens bij de peuters een topic geopend over wanneer er nu echt echt doorgeslapen werd, omdat ik ook zoveel hoorde dat baby's al doorsliepen, (niet dat ik daar al heel snel op gerekend had, maar goed, dat hoorde ik om me heen en hier op het forum toen veel).
    Maar toen bleek dat heel veel van die baby's die al vlot doorsliepen, dan later toch weer periodes hadden van wakker 's nachts. En dat de definitie doorslapen nogal persoonlijk is: sommigen bedoelen daar een hele nacht pitten mee, anderen enkel dat een nachtvoeding niet meer nodig is, (en 10 keer lopen voor een speentje wordt dan niet meegerekend), weer anderen 5-6 uur achter elkaar kunnen slapen....
    Wat uit dat topic toen kwam, is dat een klein deel van de kids al vroeg door gaat slapen en door blijft slapen, en dat een ander deel van de kids vlot doorslaapt maar na een tijdje weer gebroken nachten heeft, en dat een ander deel van de kids pas laat door gaat slapen en het dan in 1 keer goed gaat doen.

Wat mij die 23 maanden door heeft geholpen, is toch vooral nergens op rekenen en accepteren dat het gaat zoals het gaat. Alles wat je aan energie gooit in 'nog steeds niet' is echt zonde en kun je beter gebruiken om het vol te houden.... ;)

20. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Helemaal waar hoor, ik geef hem vanaf nu lekker zijn flesje, zonder te denken, NU al?
    En dat deed ik voorheen wel. Hij zal op zijn 18de vast wel doorslapen haha. En zo erg is het nu ook weer niet.
    Maar ben wel blij dat ik nog niet hoef te werken.

Deel Deze Pagina