leren losstaan en lopem

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mamajojo79, Jun 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    1,443
    6
    38
    Beneden NL
    De kleine meid ging ineens kruipen, toen optrekken en nu met 1 hand staan en soms loslaten en dan omvallen.

Op den duur gaat ze los kunnen staan en stapjes zetten, maar gaat dat vanzelf, of moet ik haar daar gelegenheid voor geven.

Ik oefen wel soms, dan zet ik haar neer, blijft ze even staan, valt om..vang ik haar op en reageer heel blij, maar wil ik haar dan weer neerzetten dat zakt ze door knietjes.

Hoe ging dat bij jullie?

2. gien

gien Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    dat komt vanzelf hoor! mijn dochter vond het wel heel leuk om te oefenen met lopen, aan de handen dus, ik heb wat rondgelopen met haar ;)

3. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    Ik deed vaak spelenderwijs aan de box bijv en iets laten oppakken of dan bijv 1 stap proberen te laten zetten maar meeste deed ie uit zichzelf .,

4. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    1,443
    6
    38
    Beneden NL
    leuk!
    ja idd aan de handen wandelt ze hier ook heel wat af, maar als ik 1 vinger los laat blijft ze wel taan maar grijpt ze snel weer naar mn vinger:D

Laat haar op de trap ook lekker omhoog lopen, ik sta er dan achter, kan ze lekker zelf vertrouwen opbouwen, vind ze geweldig die trap omhoog.

5. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,848
    0
    0
    hier ging dat vanzelf, en ik ga veel naar ballorig, ik merk dat ze daar telkens een stapje verder zet in haar ontwikkeling

6. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    1,443
    6
    38
    Beneden NL
    dat ballorig lijkt me wel wat, eens even kijken binnekort ;) Dank je

7. Bika

Bika Niet meer actief

Pfff geloof dat ik hem hier alleen maar heb gevolgd. Hij doet eigenlijk alles uit zich zelf wanneer hij er aan toe is. Hij staat nu los en loopt aan een hand mee, maar allemaal wanneer hij dat zelf aangaf. Voorbeeldje: hij liep aan mijn twee handen door de kamer, liet een los en liep zo verder. Met los staan ook opeens zo handjes los en blijven staan of heel beheerst gaan zitten.

Denk dat je ze een beetje kan stimuleren door het voor te doen, maar als ze er niet aan toe zijn gebeurt er toch niets.

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Tycho trok zich overal en nergens aan op toen hij 8 maanden was en liep dus op die manier door het hele huis. Als hij ergens over meost steken ging hij kruipen en bij de volgende weer omhoog. De fysio zei zelfs nog: die loopt voordat hij een jaar is.
    Het aan de hand lopen deed hij 8 dagen voor zn eerste verjaardag maar als ik hem los liet ging hij snel zitten. Oversteken van bijv bank naar tafel deed hij alleen als hij zn handjes eerst neerkon zetten.

Hij is pas echt los gaan lopen toen hij 15maanden was. Zomaar vanuit het niets liep hij ineens van achter uit zn kamer helemaal naar de overloop..... Dus niet eens een paar stappen maar gewoon echt een stap of 15. Hij is vanaf die dag ook niet meer kruipend door het leven gegaan!

Ik oefende wel met het los lopen en daagde hem ook uit maar hij had blijkbaar gewoon angst of iets. Ik zou gewoon zeggen wacht het af, oefen zolang ze het leuk vindt maar ze zal het pas doen als ze eraan toe is.

9. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    D. staat wel los maar gaat nog niet zonder steun los staan. Hij loopt ondertussen al 2 maanden steeds beter aan 1 hand en loopt nu ook als ik mn vinger tegen zijn hand houd, maar los durft hij nog niet. Ik heb het idee dat hij als hij eenmaal los gaat lopen ook ineens een heel eind gaat lopen, maar eerst nog vertrouwen wil winnen. Komt vanzelf, we oefenen ook niet teveel, ik vind dat kruipen nl. ook wel erg schattig :D

10. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    1,443
    6
    38
    Beneden NL
    dat laatste herken ik precies, zo doet zij het ook en idd zitten als ik loslaat, vandaag liep ze parmant tussen papa en mama in, maar echt met 2 handjes vast houden

Lijkt me apart als hij ineens uit zn kamer komt wandelen :) wat zul je raar opgekeken hebben zeg!

11. mamv1

mamv1 Niet meer actief

K. trok zich overal aan omhoogtoen hij 7.5 maand oud was, met 9.5 maan liep hij langs de tafel/bank/muur/deur enz. Op een gegeven moment lukte het om nog maar met 1 handje vast te lopen. En 5 dagen na zijn 1e verjaardag liep hij los :D

12. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    1,443
    6
    38
    Beneden NL
    ging gewoon vanzelf dus, zonder stimulans? gebeurd dus ineens dat die knop omgaat net als met kruipen;)

13. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij hebben nooit geoefend met gaan staan enz... Nu was Nina wel heel vlot met gaan staan enz (rond de 7/8maanden) nu loopt ze sinds een aantal dagen stukjes los (paar meter) en sinds gisteren gaat ze zonder iets vast te houden staan.

Maar dat oefenen we echt niet hoor leert ze vanzelf wel...

14. juf85

juf85 Niet meer actief

Hier een actieve meneer. Hij trekt zich overal aan op en staat sinds ruim een week bijde box, tafel, bank, lage kastjes. Gisteren stond hij tegen de bank (zn buik leunde ertegenaan) en zwaaide hij met zn armen in de lucht! (heel eng om te zien). Wij hebben hem niet getraind, hij doet het zelf. Als hij ergens gaat staan, ga ik er wel bij staan,omdat hij nu heel vaak valt. Hij wil net wat meer dan hij kan. Hij loopt ook al achter de loopwagen aan. Ik heb liever dat hij het wat rustiger aan doet, omdat hij nog niet niet zo'n goed evenwicht heeft, waardoor hij dus vaak valt.

15. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    1,443
    6
    38
    Beneden NL
    lief he al die kleine circus artiestjes :) ik ga het idd dan ook gewoon laten gaan en dan komt het vanzelf wel

Moet altijd zo lachen om die grote stappen die ze zet, ook die knietjes heel hoog, helemaal trots stappen tussen mama en papa in.

probleem is alleen dat ze geen schoen aan wil haha, dus dan maar slofjes ;)

16. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    Ik wandel ook heel wat af met onze dochter!
    Hebben ook zo´n nijntje en boris loopwagentje maar dat vind ze nog een beetje vreemd.
    Ik laat haar trouwens altijd op dr blote voetjes spelen en lopen of het moet zijn dat ze echt koud worden.

17. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    D. liep vandaag opeens weg met een lepeltje in zijn hand, tot hij doorhad dat mama de andere kant van het lepeltje niet meer vast had :p

18. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ja eigenlijks wel, hij lag/zat hier meer op de grond dan in de box, alleen als ik wat ging doen in de huishouding ging hij even in de box
    We hebben een babywalker, en op een gegeven moment dathet hem lukt om met de handjes vast te lopen, lukte het hem ook om daarachter te stappen :D

19. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    1,443
    6
    38
    Beneden NL
    haha wat leuk van dat lepeltje :)

20. mamv1

mamv1 Niet meer actief

En idd met blote voetjes binnen. Hebben ze meer grip dan met sokjes of slofjes.schoentjes :D

Share This Page