Hallo iedereen, na maanden strijd viel eslem eindelijk gewoon lekker in haar eigen bedje in slaap.. Tot een maand geleden... Zodra ik haar in bed leg is het huilen..en niet gewoon huilen maar krijzen..toen ze kleiner was en nog niet kon staan enzo liet ik haar gewoon huilen en ging ik af en toe bij haar kijken..maar nu gaat ze steeds staan..elke keer leg ik haar neer maar gaat ze weer staan. Ik moet nu stees bij haar blijven en haar bedje wiegen..iets waar ik dus echt totaal tegen ben.. Als ze nu snachts wakker wordt soms kost het me grote moeite om haar weer in slaap te krijgen..zonder haar uit bed te halen lukt dat meestal niet..en steeds vaker beland ze bij ons in bed omdat ik gewoon de puf niet heb om snachts een uur naast het bed te staan.. ook is ze sochtends tegenwoordig steeds om 5 uur wakker.. Ik zit er echt een beetje doorheen...Ik heb het idee dat het deels een sprongetje is of was..maar dat ze nu gewoon 'verwend' is en er vreselijk gebruik van maakt.. het is eigenlijk begonnen nadat we een weekendje bij mijn schoonouders waren waar ze weigerde in haar bedje te slapen en we haar bij ons hebben laten slapen..daarna werd ze stees problematischer thuis.. Wie heeft er tips?
lastig hoor gulay... zit te mee te denken... is het misschien een idee om als zij staat te krijsen en brullen en in haar bedje staat, haar meteen weer neer te leggen. en proberen er niet uit te halen oid (tenzij ze natuurlijk echt onwijs verdriet heeft vanwege nachtmerrie of iets anders)...en dit een aantal keer te doen als zij steeds weer staat en krijst zodat ze het misschien ook opgeeft (misschien heeft ze nu wel van als ik het blijf doen wordt ik eruit gehaald en geknuffels en kan ik lekker bij papa en mama in bed liggen?) en als je haar hebt neergelegd de kamer meteen uit lopen.... misschien als je dit ff paar keer doet dat ze zoiets heeft van het heeft toch geen nut om te brullen enzo, en dat ze dan lekker gaat slapen... suc6 in ieder geval, hopelijk gaat ze gauw weer lekker slapen
dit is een optie inderdaad..die ik dan echt moet volhouden..ik geef meestal op omdat het hier in huis zo geluidruchtig is dat alle buren haar gekrijs horen..snachts is dit dus ook geen optie helaas..dan maakt ze en de bovenburen en de onderburen wakker hehe.. ze krijst zo erg (gewoon uit driftigheid hoor er is niets aan de hand) dat het lijkt alsof ik haar aan het vermoorden ben.. Ik ben benieuwd of meerdere kindjes hier op deze leeftijd opeens weer last van hadden...
hoi gulay ik ken het youame is iets jonger dan eslem maar youame heeft het 2 weken gehad nu gaat het weer 2 dagen goed als youame snachts wakker werd haalde ik der eruit gaf haar beetje water en dan sliep ze weer verder en kon ik haar weer rustig in bed leggen met savonds naar bed brengen als ik al op der kamer kwam met haar begon het al krijzen staan in bed en zielig met der handjes naar me wijzen van til me op heb der dan 10 min gelaten dan haalde ik der weer uit ze was wel moe viel in slaap en als ze weer in bed lag begon het hele verhaal weer volgens mij is dit echt weer een sprong waar je ff door moet maar ik begrijp je wel
pff ben al bijna 3 kwartier bezig en ze blijft krijzen en opstaan... ga steeds naar haar toe en leg haar weer neer..maar ben bang dat zij gaat winnen... mijn buren zullen wel weer zeiken dat ik haar laat huilen..
Asl onze kinderen niet wilden slapen haalde ik ze gewoon uit bed en gingen ze weer naar bed als wij naar bed gingen. En geloof me, het is vanzelf overgegaan, we hebben nu nooit meer problemen met naar bed gaan. Als ik het goed heb is je dochter nu op ene leeftijd dat ze scheidingsangst kan hebben. Ze is dus bang dat je weg gaat en niet meer terug komt. Ze beseft nog niet dat jij helemaal niet echt weg bent. Vaak helpt het om veel kiekeboe spelletjes te spelen overdag.
mijn zoontje had dit rond 11 maanden en bij hem was het een soort verlatingsangst. wij hebben hem in zijn bed laten liggen.........soms in het donker even bij zijn bed gezeten en verder elke keer naar hem toe aai over zijn bol en weer weg....en zo steeds weer tot hij het had opgegeven. wat ook goed hielp bij hem was de slaapkamerdeur op een kier .......de ganglamp aan en dan even boven in de buurt wat doen.....wasje opvouwen of iets dergelijks zodat ze horen dat je in de buurt bent hij werd daar rustig van en viel dan in slaap en dan gingen wij snel naar beneden. bij ons was het gelukkig na twee weken weer voorbij Succes
wat ook goed hielp bij hem was de slaapkamerdeur op een kier .......de ganglamp aan en dan even boven in de buurt wat doen.....wasje opvouwen das inderdaad ook wel slim,,,, hielp vroeger bij mij ook, vond het fijn als ik wat geluiden hoorde
als ze gewoon lief in haar bed bleef liggen...dan was dat geen punt..maar ze gaat staan..en ze gaat werkelijk kei en keihard krijzen.. Ze is sowieso een dramaqueen wat betreft het huilen..Eslem kent geen normaal huilen ze krijst en raakt driftig.. Toen ze in het begin een paar keer wakker werd heb ik haar ook wel gewoon uit bed gehaald..maar dat wordt dan natuurlijk ook een gewenning..dan weet ze dat als ze gaat huilen dat ik haar eruit haal en dat ze nog later mag gaan slapen.. Als ik bij haar blijf dan gaat ze ook steeds staan en gezellig kletsen..maar als ik haar dan uiteindelijk bij me neem en even aan de borst doe valt ze gewoon in slaap wat betekent dat ze gewoon hardstikke moe is.. Ik vind het echt moeilijk..en vind het laten huilen eigenlijk ook niet echt een goede optie..omdat ik het idee heb dat ik, omdat ik haar toen ze kleiner was ook heb laten wennen aan het alleen in slaap vallen door haar te laten huilen (5 min huilen dan er naar toe etc.) ze daardoor zo'n absurde krijzer is geworden.. Ik denk dat inderdaad de enige optie is geduld hebben en er bij blijven... het hele verhaal begint weer van af het begin haha..ik dacht dat ik er eindelijk na bijna een jaar van af was
Ik begrijp best dat je bang bent voor gewenning, dat zijn heel veel ouders. Maar nogmaals mijn ervaringen zijn echt zo anders. dit duurt even en gaat niet sneller over door het te negeren of door haar niet uit bed te halen maar erbij te blijven zitten. Het is natuurlijk net hoeveel eigen tijd je erin wilt steken. Ik ben nogal gesteld op mijn favoriete dingen op tv. Dus dat mijn kinderen gewoon weer uit bed mochten als ze gingen huilen is ook gewoon luiheid mijnerzijds hoor. Alleen met die ervaring dat het vanzelf goed komt allemaal. en wat je schrijft over het "nog later mogen slapen" ze kent de klok toch niet?
Ik bedoel niet later qua kloktijden..maar ze weet natuurlijk wel dondersgoed dat als ik haar eruit haal dat ze iniedergeval haar slaap tijd rekt.. Dat ze dus weer mag gaan spelen.. Ik heb haar net in bed gelegd..muziekje aangedaan en er bij gebleven..rug naar haar toe..en bedje beetje gewiegd..en ze is eigenlijk binnnen 5 min in slaap gevallen..als ze het altijd zo doet..vindt ik het geen punt...maar ik heb zo mijn twijfels..dit was puur geluk Ik snap je punt over luiheid..als ik haar uit bed haal dan is dat ook vaak omdat ik gewoon geen zin heb om er mee bezig te zijn..dan maar verder spelen dan kan ik tenminste tv kijken haha..
Heeft het niet met doorkomende tanden/kiezen te maken? Chenoa heeft dat krijsen midden in de nacht de afgelopen 2 weken ook gehad. Bij haar kwam de eerste kies door; gelukkig is dat nu over.
Nee..helaas..was het maar waar.. Het is echt een beetje onhoudbaar geworden voor mij.. Ik denk dat het een soort verlatingsangst is.. Als ik haar in bed legt begint ze te krijzen als ik weg ga..ook gaat ze direct weer staan.. Ik blijf nu steeds bij haar tot ze in slaap valt..maar dat werkt gewoon echt niet..ja de eerste paar dagen..ik moet muisstil de kamer uit en ze wordt ook steeds wakker nadat ze in slaap is gevallen.. Vannacht was het echt de limit gewoon..ze werd om 1 uur wakker en was niet meer in slaap te krijgen. Ik heb de hele nacht niet geslapen.. Ik heb de neiging haar in bed te leggen en te laten krijzen tot ze het opgeeft..maar ik ben bang dat dat zeker langer dan een uur gaat duren..als ze het al op gaat geven.. Ik ben echt te einde raad.. Weet iemand wat voor methode ik kan gebruiken bij dit soort verlatingsangst?
Slaapt ze in een gewoon bed zonder spijltjes wel? Ik ben zo blij dat Jason eindelijk doorslaapt...maar zo te lezen kan dat elk moment voorbij zijn...let's hope not!
Civan heeft daar met 14 maanden geen last van gehad hij heeft dat wel een week gehad met 17 maanden en nu [hij is 18 maanden nu] slaapt hy erg goed snachts en dan opeens word hy wakker en huild hy 5 min en dan slaapt hy weer verder zo gaat dit een paar keer door per nacht
Ik zou haar gewoon laten staan en laten huilzen, ze gaat vanzelf wel liggen als ze moe is. Yildiz doet dit ook geregeld maar ik ga echt niet haar 10x laten liggen. Even doorbijten! en soms werd yildiz hier ook wakker snachts en ons huis is ook heel gehorig maar ik heb echt een beetje lak aan de bovenburen. Ze snappen heus wel dat het maar tijdelijk is en je kindje moet slapen....( ik heb de buren gewaarschuwd voor huilpartijen )
hier is daar helaas geen begrip voor..hier ben je een kindermishandelaar als je je kind laat huilen.. Eslem haar huilen is ook geen huilen he..het is echt KRIJZEN.. Vandaag viel ze gewoon flauw van de moeheid haha..opeens was het tik en weg was ze..zo moe.. Hopelijk gaat het vanavond wel goed..ik blijf er maar bij..want de buren kwamen al vertellen dat ze dankzij eslem niet hebben kunnen slapen vannacht..