hallo allemaal, ik ben even de kluts kwijt.... er is zoveel keuze in lakentjes e.d. voor de wieg. ik heb een gewoon matrasje van bopita, daarbij heb ik de aerosleep baby protec (matras beschermer) gekocht. hiervan heb ik er 1 gekocht. is het nu de bedoeling dat ik ook de aerosleep hoeslakens koop of kan ik ook katoenen hoeslakens van bv de hema aanschaffen. ik neem aan dat ik dan geen losse molton meer moet gebruiken over de aerosleep? ik had trouwens ook meteen zo'n aerosleep matrasbeschermer voor in de kinderwagen gekocht, de verkoopster vertelde dat de baby hier direct op kan liggen zonder lakentjes e.d. wie kan mij even weg wijzen hierin? - heb ik dan aan 1 aerosleep matrasbeschermer genoeg? - welke hoeslakens kan ik het beste aanschaffen? - heb ik ook een los lakentje nodig voor onder het hoofdje? - is het voldoende om een lakentje met dekentje over de baby te leggen (natuurlijk met kruikje) aangezien de baby in de winter word geboren? alvast bedankt voor de antwoorden.
hangt van je kindje af. Daniel was een zweter, die had aan een lakentje en hele dunne deken genoeg. Zorg ervoor dat je sowiso 2 dekens tegelijk kan gebruiken, dan zit je safe lijkt mij...
mij is toen door de kraamzorg verteld bij de eerste dat je in het begin nog helemaal een earosleep mocht gebruiken omdat er lucht onder door komt en dit juist afkoelt maar waarom voor in de kinderwagen? die dingen zijn bedoelt voor als je beeb op zijn buikje gaat liggen en met zijn/haar gezichtje op het matrasje dit lijkt me nou niet gebeuren in de kinderwagen bak.
Ik heb helemaal geen aerosleep voor in de wieg. De aerosleep is inderdaad voor als je beeb gaat draaien en met het gezichtje naar beneden ligt. De gaatjes zorgen er dan voor dat de beeb toch nog goed kan doorademen. Het duurt wel een aantal maanden voor ze draaien, dus ik heb alleen een aerosleep voor in het ledikant gekocht. (in de kinderwagen is dus ook grote onzin en een aansmeersel hoor) Tot nu toe heb ik er één, maar ivm spugen is het wellicht handig om een tweede te hebben. Ik kijk hoe het loopt, een tweede is zo gekocht. Een doek of iets dergelijks onder het hoofdje leggen, haalt de functie van de aerosleep weg. Een aerosleep hoeslaken is dus het verstandigst. De aerosleep matrasbeschermer heeft een bescherming dat het niet doorlekt, dus een molton is niet nodig. Zowiezo niet over de aerosleep, eronder kan altijd als je wil, maar hoeft dus niet. Voor onder het hoofdje kan je in het begin hydrofiele luiers gebruiken als de beeb veel spuugt. Aparte lakentjes zijn niet nodig. Bij een kennis was het trouwens zo dat ze de aerosleep in het begin niet mocht gebruiken. Dit omdat de beeb zn warmte nog niet goed kan vasthouden en door die gaatjes juist alle warmte weg gaat. Maar dit kan je altijd bespreken met de kraamzorg. Hoop dat het een beetje een duidelijk verhaal is haha succes!
hallo, het is al duidelijk. ik zal tegen die tijd even overleggen met de kraamzorg wat ze het liefste willen. grappig dat ik me in deze roze waan laat overhalen tot aankopen haha. maar goed, opzich is het ook een prima matrasbeschermer ook voor de wandelwagenbak. het enige nadeel vind ik dat de hoeslakens van aerosleep wat saaie kleuren hebben (wit) maar dat is niet het belangrijkste. mocht de aerosleep niet gebruikt worden dan is een lakentje en molton zo gekocht, dus ik wacht de kraamzorg even af, het duurt ook nog even uiteindelijk. alvast bedankt
Met de aerosleep heb ik geen ervaring. Op zich zou je toch gewoon hoeslakentjes van de Hema om je matras kunnen doen? Ik leg nog steeds een hydrofielluier dubbel in een punt gevouwen onder het hoofd. Er ligt 1 dekentje op bed met daaronder een dekenhoes. Als ze groter wordt en meer dan de halve deken van nu nodig heeft gaat de deken in de hoes. Het was wel een set van twee dekentjes, die tweede komt er komende winter wel bij op. Was bij de oudste in ieder geval wel nodig.