Sterretjes zien en gevoel vam flauwvallen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mama092013, 31 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Hoi dames,

Ik ben afgelopen maandag nog in het ziekenhuis geweest ivm mogelijke zwangerschapsvergifteging. Dit bleek gelukkig niet zo te zijn!
    Maar nu heb ik al heel de dag (gisteren ook, maar in mindere mate) het gevoel alsof ik steeds ga flauwvallen. Ook misselijk, en soms zelfs zo erg dat ik bijna moet overgeven..(nog niet gebeurt gelukkig)
    Nu vandaag weer hetzelfde. Al vanaf dat ik uit bed ben, een heel slap gevoel. Voel me duizelig, zie af en toe sterretjes, en ben weer zo misselijk.

Nu heeft de vkpraktijk middagpauze, dus kan ze nu nog niet bellen (alleen in geval van spoed natuurlijk)
    Maar waar ik mee zit, ik ben alleen thuis want man is werken. Heb geen vervoer, en voel me nu dus echt alleen.. Omdat ik me weer zo beroerd voel vind ik het niet fijn om alleen te zijn..
    Wat moet ik nu doen?
    Waarschijnlijk is mijn bloeddruk gewoon te laag, maar wat kan ik hier dan aan doen?
    Voel me niet prettig zo alleen..

2. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    ik heb het ook alles was goed maar dat
    heeft met de warmte te maken ik drink boulion of
    zout dropje wil ook helpen !!

3. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

19 jul 2013
    248
    1
    0
    ik zag duidelijk wazig en sterretjes tijdens mijn zw-vergiftiging, ook heel misselijk, strakke pîjn in de buik en rug. niet leuk.

tegen lage bloeddruk kan je vb zoute crackers / chips eten en met je voeten omhoog liggen, maar dat steekt na e tijd tegen hé. mss eeen keertje extra langs verloskundige of materniteit gaan?
    knufje!

4. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Heb dit ook altijd tijdens zwangerschappen.
    Is je bloeddruk niet te laag? Vaak even iets (zouts) eten en veel (blijven) drinken.

5. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Brabant
    Ja mijn bloeddruk is wel aan de lage kant.. Daarom strookte dit ook niet met mijn andere klachten (sterretjes zien, misselijk enz) tenminste, een zwangerschapsvergifteging is toen uitgesloten..

Ik zal dan toch maar eens een zak chips gaan opentrekken.. Verder weet ik het ook niet.
    Het voelt iig helemaal niet fijn! Voel me zo beroerd.. En dan ben ik ook nog eens alleen, en dat vind ik dan al helemaal niet prettig.. Maja niks aan te doen..

6. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Tot twee weken geleden had ik steeds een lage bloeddruk nu zit ik aan de bloeddruk verlagers. Ik zou toch zo even de vk bellen als ik jou was.

7. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Brabant
    Ik voel gewoon vanalles in mijn lijf... En normaal ben ik helemaal niet zo'n druktemaker, maar nu ben ik toch sneller ongerust aangezien dit mijn eerste zwangerschap is en gewoon weg niet weet wat het allemaal is, en of het normaal is.

Voel op dit moment:
    Misselijk, heel slap, gevoel van flauwvallen (in totale rust! Want zit gewoon op de bank), menstruatiepijn en af en toe dus ook sterretjes zien..
    Kan dit allemaal door de warmte komen icm lage bloeddruk?

8. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Brabant
    Heb net toch maar de vk gebeld, (kreeg assistent) en zij laat de vk me straks terugbellen aangezien ik me weer net zo voel als afgelopen maandag.. En toen moest ik dus naar ziekenhuis voor controle..
    En wat denk je, nu zit ik dus helemaal in de kriebels :( ben zo bang dat er iets is... Terwijl dat maandag ook niet was, maja omdat die klachten aanhouden poep ik nu dus 7 kleuren :)

9. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Liever gaan voor niks dan dat je niet gaat terwijl het nodig is,ben zelf ook een paar keer voor controle naar het ziekenhuis gegaan,ivm met de klachten die jij hebt en alles was in orde,hoop voor jou dat alles goed is!en mocht het niet zijn ben je tenminste op de goede plek.en voor het alleen zijn,kan je niet iemand bellen om langs te komen,een vriendin of familie?dan is er iemand in de buurt mocht het nodig zijn. Sterkte en probeer je niet druk te maken.( weet t is moeilijk)

10. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Brabant
    Nou dat is dus het probleem... Iedereen is op vakantie! Familie, vrienden.. Echt iedereen.. De enige die ik kan bellen is mijn oma van 81, maja (met alle respect) daar heb ik niks aan :)

11. julia128

julia128 Actief lid

13 dec 2010
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben benieuwd of je nog naar de verloskundige bent geweest.Ik ben ook bijna 32 weken zwanger van de 2e en voel me ook steeds niet lekker en het gevoel alsof ik flauw ga vallen. Heb bij de 1e het Hellp-syndroom gehad met 38 weken en sta nu ook extra onder controle, maar mijn bloeddruk is nu juist heel laag (gelukkig). Maar daardoor kun je je ook heel slap voelen, ik heb extra ijzer en vitaminen gekregen maar kan niet echt zeggen dat het helpt. Chips en snoep helpt ook wel;) maar is van korte duur.

12. Lieke1989

Vervelend dat je niemand kunt bellen,ondertussen wel de verloskundige gezien?hoop voor je dat alles goed gaat,en doe het lekker rustig aan!

13. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Brabant
    Ja, verloskundige is ondertussen geweest. Heb idd een lage bloeddruk. Daarom voel ik me zo slap. Ook het bijna flauwvallen komt hier vandaan. Ik moet nu vooral veel blijven drinken en zout nemen.
    Verder is er helaas weinig aan te doen. Gelukkig dus niets ernstigs!
    Het is nu even afzien met dit warme weer...

14. Lieke1989

Fijn dat het alleen dat is,reden om lekker een zak chips open te trekken,dropjes en misschien wat bouillon,hoop dat de temperatuur naar beneden gaat.zal voor iedereen een uitkomst zijn.

15. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Gelukkig dat het niks ernstigs is.
    Ik zit daarin tegen met een dilemma....
    Voelde me vanmorgen ook heel slap en ging bijna tegen de vlakte en was alleen met me meisje.
    Ze zeggen dat me bloeddruk niet verotrustend is maar wel wat aan de lage kant. Ik mag alleen niet teveel zout want ik ben ook nog is nierpatient...
    Uch....

16. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Herkenbaar dat soort klachten met lage bloeddruk. Ik zie ook af en toe sterretjes RN wazig. Zout helpt goed zeker met warme weer want dan verlies je ook nog eens extra vocht en zout. Dus dropjes bij je houden of bouillon en goed drinken.
    Scheelt dat mijn bloeddruk altijd laag is, dus ben gewend: 100/60. 90/55.

17. Jayda

Jayda Lid

29 jul 2013
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds ik zwanger ben is me bloeddruk elke keer 110/60. Te laag dus eigenlijk maarja volgens de vk niks om me zorgen over te maken. Ben flauwgevallen onder de douche en heb een hersenschudding gehad. Dus wat mijn advies is, altijd zoute drop bij de hand. Ook in je tas etc. Goed eten en drinken voor je druk bezig gaat zijn en rustig opstaan! En niet TE veel doen. Lage bloeddruk en zwanger is geen goeie combi. Rustig aan! Knuffels!

Deel Deze Pagina