Hoelaat gaat een kind van 7 en 10 naar bed???

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by claire1978, Nov 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. claire1978

claire1978 Actief lid

Jan 5, 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik had net een discussie met manlief over de tijd dat onze kids naar bed gaan.
    Ons zoontje van 7 gaat om 19:30 naar boven om z'n tanden te poetsen en z'n kleding voor de volgende dag uit te zoeken. Tussen 19:45 en 20:00 ligt ie dan in bed. M'n dochter van 10 gaat ook die tijd naar boven, ook voor het tandenpoetsen en kleding uitzoeken, alleen kijkt zij graag GTST en gaat ze daarna naar bed. Met getreuzel is het voor haar vaak wel 20:45.
    Nu vindt manlief dat ons zoontje best later naar bed kan.
    Hoe laat vinden jullie normaal met 7 en 10 jaar???

Bedankt alvast voor t reageren!

Groetjes Claire

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ik ben best wel een miep met bedtijden, mijn zoon van bijna 9 gaat net als zijn zusje van 2 om 19:00 naar bed.
    Ben van mening dat kinderen 12uur slaap nodig hebben. En hij slaapt ook werkelijk de klok rond!

3. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Mijn zoon ging met zeven ook rond die tijd naar bed als jou zoon.

Pas met 8 kwam er een kwartier bij en met negen is het half negen geworden net zo als met jouw dochter. Hier gaat hij ook om half negen naar bed na gtst en idd treuselen hij is nu ook tien. Pas geworden. Hij vroeg wel mama wanneer mag ik later ik zeg als je elf word komt er weer een kwartier er bij dan word het 20.45. Heel soms mag hij een voedbal wedstrijd kijken tot half tien. Met de voorwaarde dat hij smorgens zonder gemopper zijn bed uit komt.

Ik geef jouw dus gelijk rond half acht met zeven jaar is een prima tijd. en kijken hoe je het met je dochter deed toen. En met hem dan het zelfde is wel zo eerlijk toch?

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Moet eerlijk zijn lijkt me niet eerlijk he. Zusje om van 2 zelfde tijd als hij. Hij is al bijna negen nee zou het toch wat veranderen 19.30 of zo even alleen tijd met jouw nee is niet eerlijk wat je doet. Maar zo komt het op mij over sorry.

Je mag best een miep zijn maar een kind van bijna negen om zeven uur nog naar bed, nee kijk hoe laat zijn klasgenootjes gaan. Dat is een betere graat meter.

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ik denk dat ieder kind anders is, dus ga het echt niet vergelijken met klasgenoten. Hij heeft het gewoon nodig. En vind het ook totaal niet erg!
    Hebben hem al wel eens een paar keer een uur langer naar bed laten gaan, maar dan is hij gewoon de volgende ochtend niet uit bed te krijgen.

Dus ja jij kan het niet eerlijk vinden...ik heb liever een goed uitgerust kind wat zich goed kan concentreren op school. Dan een kind wat ik uit bed moet trekken omdat ie nog moe is en er maar half bij hangt op school.

6. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ach ja de tijd komt van zelf dat hij er om gaat vragen dan is het verder aan jouw de keus.

En mijn kind gaat ook uitgerust naar school.

Vrijdags zatderdags mag hij later naar bed rond 22 uur en dan is die eerder wakker dan als die naar school moet. Raar maar waar. Hihih. ;)

7. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Hier de jongeste 2 van 5 en 3 gaan tussen 19u en 19.30u naar bed. De oudste van net 8 gaat 20.30u naar bed. Maar hij gaat dan wel om 19.u zeg maar mee naar boven om alvast te douchen, tanden poetsen en pyama aan, en dan mag hij nog tot 20.30u op blijven.

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Precies, als hij er zelf om vraagt en het aankan geen enkel probleem ;). Maar tot nu toe heeft hij het nodig gehad.

En geloof me hij krijgt ook genoeg aandacht van mama of papa zonder dat hij later naar bed gaat ;). Dus daar hoeven we het zeker niet om te doen.

9. Deedtje

Deedtje Bekend lid

Oct 3, 2008
    505
    0
    16
    De jongens gaan hier altijd rond 7 uur samen in bad, dan krijgt de jongste een fles en gaat daarna naar bed.

De oudste (7jr) gaat tussen 8 en half 9!

En in het weekend blijft de oudste vaak ook wat later op!

10. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Goed kijken naar wat je kinderen aan slaap nodig hebben zou mijn advies zijn. Hier gaan mijn kinderen tussen acht en half negen naar bed. Mijn schoonmoeder vindt dat te laat. Beide kinderen slapen minstens 2 uurtjes 's middags dus ik vind het een normale tijd. En dan zijn ze vaak nog niet eens echt moe. Zouden ze om zeven uur op instorten staan, zouden ze om zeven uur naar bed gaan. Ik probeer beide kinderen tegelijk naar bed te laten gaan, ook als ze wat ouder zijn. Gewoon nog even dollen met zijn allen op het grote bed (dat dat ding nog niet ingestort is met een springende papa en mama en twee hossende kinderen is me een raadsel) of als ze wat groter zijn nog even gezellig kletsen ofzo. En dan lekker naar bed. Ik denk dat ze eerder naar bed gaan wanneer het middagslaapje eraf is maar dat weet ik niet zeker. Mijn stiefzoon is hier alleen in het weekend en mag dan opblijven tot een uur of half tien (tien jaar oud). Hij kan goed uitslapen, anders had ik het te laat gevonden.

11. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Lovely83: Ik denk dat je heel goed zelf in kan schatten wat jouw zoontje nodig heeft. Meestal op de leeftijd van jouw zoontje 10,5 uur maar mijn kinderen hebben ook meer slaap nodig dan voorgeschreven staat. Ieder kind is anders!

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Precies ieder kind is daarin gewoon zo anders ;).

13. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik zou je zoon zeker niet nog later naar bed laten gaan ts. ik vind voor een kind van deze leeftijd deze bedtijd al best ruim. als hij daarna vrij snel in slaap valt en uitgerust wakker wordt, dan heeft hij het ook nodig lijkt me. dat is iets wat je zelf moet beantwoorden.

14. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ja ik denk dat je dat zelf moet bepalen als moeder zijnde, ik houd nu 19 uur aan maar die zijn 1 en 3, in het weekend mag de oudste soms een uurtje langer opblijven dan zijn zusje of als we ergens zijn allebei, maar ik ben ook best streng met bedtijden het gaat er niet om wat ze willen maar wat goed voor ze is, daar ben je moeder voor geworden, als een kind zonder genoeg slaap niet goed functioneert dan moet ie eerder naar bed (of ze dat nu leuk vinden ja of nee) als het wel okay gaat kan je er wat losser in zijn.

Zo ben ik tegen uitslapen voor kinderen, vind ik compleet zinloos, je gaat optijd naar bed, of slaapt tussen de middag bij maar uitslapen tot bv 11 / half 12 vind ik gewoon uberslecht, dan is een kind vaak meer dan 16 uur zonder eten en drinken (van de 24 uur) nee vind dat ook totaal niet nodig..

Wij slapen zelf ook nooit langer uit dan 9 uur, ik vind dat zo lui-ig en past niet bij ons, of je moet om 3 uur zijn thuisgekomen van een vliegreis ofzo maar standaard gebeurd dat hier niet, ik ben thuisblijfmama maar maak ze elke dag om half 8 wakker..

15. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Door de week gaan beiden meiden (2 en 7 jaar ) om 19 uur naar bed.
    De oudste slaapt ook gelijk en moet ik smorgens wakker maken.
    ze vroeg of ze een half uurtje later mocht,hebben we geprobeerd maar dan is ze echt aan het vechten om wakker te blijven.
    vrijdagavond mag ze opblijven zolang ze kan..dat is meestal rond 21:30...we hebben dan " meidenavond"
    Zaterdag meestal rond 20 uur..zondag gewoon weer om 19 uur.

16. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

Jan 5, 2010
    523
    0
    0
    Mijn kinderen gaan tussen half 7 en half8 naar bed ze zijn 4 en 8 en ik scheer ze gewoon over 1 kam ze vinden het geen probleem en ik heb gezegt dat als mijn zoontje er aan toe is hij echt wel langer op mag blijven als zijn zusje. Dan is het gewoon zo dat mijn dochter om half 7 tanden gaat poetsen en naar bed en mijn zoon gaat dan tussen 7 en kwart over 7 tandenpoetsen en naar bed.
    Ik vind dat als hij straks 10 is hij ook om 8uur naar bed kan maar tot die tijd ach doen we het zo en gaat het super ik hoor ze niet klaagen en zolang ze gezellig wakker vind ik het belangrijker als laat naar bed.

En ik vind dat als ik de hele dag gekibbel en gekift heb aan gehoord dat ik ze best vroeg naar bed mag sturen en dan gaan ze ook echt samen naar bed en is het jammer. Ze liggen dan om half 7 en mogen er pas de volgende ochtend om 7uur weer uit als ze langer willen liggen dan is dat natuurlijk best op dagen dat het kan.

17. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

Aug 4, 2009
    905
    0
    0
    Bij mij gaan de meiden van 6 en 3 om half 8 naar bed. Ze slapen dan tot 7 uur door. In het weekend dezelfde tijd anders lukt het doordeweeks ook niet meer.
    Ook in vakanties doe ik dit behalve de zomervakantie. Dan doe ik wel een week voor ze naar school moeten, weer wat vroeger naar bed om te wennen.

18. star2

star2 Fanatiek lid

Jul 16, 2010
    1,641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Mijn dochtertje van 7 gaat om half 8 naar bed. Meestal slaapt ze dan ook tot half 8, 8 uur sochtends.
    In de vakantie's mag ze meestal wel een uurtje later!

19. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hier gaan mijn dochters van 6 en 5 gelijk met mijn zoon van 2 naar bed. Tussen 19.00 en 19.30 liggen ze er alledrie in.

Alleen in het weekend blijven de meiden langer op :D

20. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Mijn kinderen hebben geen vaste bedtijd. Soms wil mijn oudste het journaal kijken (hij is net 11) dus dan mag dat (algemene ontwikkeling is ook belangrijk ;)) en gaat ie om 20:20 naar boven. Hij is altijd vroeg wakker, half 7. Mijn dochter (9) gaat tegelijk met mijn zoon naar bed, meestal sturen we ze om kwart voor 8 naar bed en dan mogen ze nog wel lezen. Eva gaat vaak wel meteen slapen. Toen ze nog 8 en 10 waren moesten ze om half 8 naar boven maar nu moeten ze in huis ook wat dingen doen en krijgen ze van school huiswerk. vandaar dat ze geen vaste bedtijd hebben maar door de week echt wel voor half 9.

Wel maf, vroeger moest iedereen veel vroeger naar bed. Ik mocht pas om half 9 toen ik in de eerste klas zat... (en dan zat ik natuurlik nog uren stiekem te lezen)

Share This Page