Neem jij snel medicijnen/vitaminen?

Discussion in 'De lounge' started by Lizzthrasher22, Dec 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

Oct 23, 2014
    1,474
    2
    38
    Ik lees vaak van mensen dat ze bijvoorbeeld tijdens een verkoudheid al aan allerlei middeltjes zitten en zich volstoppen met pijnstillers en andere medicijnen.
    Ik vroeg me af of jullie ook snel naar de medicijnkast grijpen en denk je dan ook dat dat helpt en denk je dat het goed of slecht voor je is? (Bijvoorbeeld: veel mensen nemen hoestdrankjes die dus echt niet of nauwelijks schijnen te werken). En vitaminen? Geloof je erin en neem je ze veel?

Ik ben er zelf echt geen fan van. Het is niet dat ik per se iets tegen medicijnen heb, maar ik neem pas een paracetamolletje als ik echt gruwelijke hoofdpijn heb en dat is misschien maar 1 à 2 keer per jaar... Vitaminen neem ik wel vaker omdat ik sneller een B12 tekort heb en omdat ik nu zwanger ben neem ik multivitaminen.

2. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Nee slik nooit vitamines.. alleen ons zoontje krijgt elke ochtend vitamine D door de melk, meer niet.

Moet wel opbiechten dat ik erg snel grijp naar ibuprofen.. heb in mijn leven al zo veel paracetamolletjes geslikt dat als ik flinke hoofdpijn heb niks merk als ik er 2 inneem. Als het dan een keer voorkomt dat ik flinke hoofdpijn heb dan slik ik direct 1 of 2 ibu's.

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik ben tegenwoordig gemakkelijker met paracetamol, met name bij hoofdpijn. Ik reageer er goed op (1000 mg doet altijd genoeg) - en hoewel ik zeker wel weet dat het beter is te rusten; ga ik mezelf niet pijnigen/kwellen - als die mogelijkheid er op dat moment nog niet is.

-op dit moment voel ik m'n hoofd ook wel wat - maar dat is simpelweg vermoeidheid - ik ben net thuis van mijn werk en ga zo naar bed- dus dan pak ik niet. Maar overdag als rusten geen optie is, dan dus wel wat gemakkelijker.

hoestdrankjes: Nee, wel honing- simpelweg om de keel te smeren en citrosan- warmte en paracetamol voor de pijn.

vitamines: Ik vergeet ze sowieso... als ik het ene virusje na het andere oppik, dan wil ik het weer weleens proberen en haal ik weer een potje multivitamines, maar in de praktijk ben ik altijd weer te laks.

4. Ansji

Ansji Niet meer actief

Nee, niks, ik geloof daar niet in... Vitaminen zijn ook pas goed opgebouwd als je maanden van tevoren bent begonnen. Dus op de dag beginnen dat je verkouden bent lijkt me totaal nutteloos. Daarbij heb je al genoeg vitaminen bij je als je goed en gevarieerd eet. Ik neem wel een paracetamolletje als ik echt knallende hoofdpijn heb.

Ik slik wel multi-vitaminen nu ik zwanger ben, voornamelijk voor het ijzer, B12, vit. D en natuurlijk het foliumzuur. Daar was ik al mee begonnen toen ik op de wachtlijst stond voor onze ICSI behandeling.

5. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

Jun 11, 2011
    1,143
    12
    38
    Uden
    Ja ik ook. Als ik hoofdpijn voel opkomen dan pak ik een ibuprofen. Het gaat bij mij niet vanzelf over, ook niet als ik ga slapen. Dan sta ik de volgende ochtend op met hoofdpijn.
    Ook als ik keelpijn heb dan neem ik er een in.

6. Panda1

Panda1 Bekend lid

Feb 28, 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    paracetamol slik ik vrij makkelijk. Maakt het soms net even war "draaglijker" Diclofenac gebruik in een maagbeschermer bij omdat ik snel maagklachten heb. Dat gebruik ik dan als pcm niet help. .
    Verder slik ik wel vitamine. Mijn hb is eigenlijk altijd aan de lage kant. Voedsel zoals groene groente doen te weinig om het op te krikken.

7. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

Mar 5, 2013
    4,611
    2,405
    113
    Ik heb een vitamine b12 en D tekort. B12 krijg ik injecties voor, maar eigenlijk moet ik die vaker nemen. (Vergeet nogeens een afspraak te maken) en ook vit. D.vergeet ik in te nemen.
    Vanwege de borstvoeding neem ik amper andere medicijnen in.
    Ik ben een chronische pijnpatient (whiplash in ergste geval) pijnstillers, spierverslappers, slaappillen werken gewoon niet of nauwelijks meer bij me. Dus die neem ik niet meer in.

In geval van griep, en ongetwijfeld word ik vd week ziek (de oudste is nl ziek) is het kwestie van uitzieken en zielig voelen. Met veel kopjes thee en drop en nog meer tissues. (Overigens de oudste 13 zit wanneer paracemtamol, hoestsiroop, strepsils, neuspray..)

8. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Paracetamol is mijn beste vriend.

Ik neem nooit extra vitamines in (ook nog nooit geslikt). Ook nooit aan de pil geweest.
    Ik ben erg voorzichtig met andere medicatie zoals sterkere pijnstilling/medicatie met hormonen.
    Het duurde ook een tijdje voordat ik aan de medicatie wou voor mijn ADD.

9. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Vitamines slik ik nooit, tenzij mijn arts het me aanbeveelt (ik heb chronisch serieus vitamine D tekort, na elke bloedtest hang ik aan een kuurtje).

Als ik pijn heb, grijp ik naar Dafalgan (jullie paracetamol).
    Als mijn neus dicht zit, gebruik ik neusspray.
    Als ik te hard begin te hoesten, is er hoestsiroop en zakjes om mijn slijm los te laten komen. Als ik die dingen niet gebruik heb ik no time een keelontsteking of zwaarder.
    Als mijn darmen niet meewillen Lacteol.
    Ook héél vaak een brandende slokdarm, maar medicatie daartegen helpt toch niet dus dan maar "uitzitten".

Ik slik sowieso dagelijks mijn 2 anti-epileptica en mijn bloedverdunner.

10. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Nee, ik heb een hekel aan medicijnen dus neem ze alleen als het echtechtecht nodig is.

11. MamaG

MamaG Fanatiek lid

May 24, 2008
    1,298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Ik probeer het altijd wel wat te beperken, maar door regelmatige pijn, ontkom ik er niet altijd aan. Ik pak dan paracetamol 2x en een ibuprofen 600mg. Meestal doe ik dat voor het slapen gaan, zodat ik de nacht wat beter door kom.

12. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,291
    113
    Nederland
    Alleen een ibro als ik extreme hoofdpijn heb en zoon een sinaspril bij pijn o.i.d. hij is nu 3 en heeft 2x een sinaspril gehad.
    Mijn lichaam lost het zelf wel op.

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,191
    16,523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Pcm slik ik makkelijk.
    Ik heb geen zin om met knetterende koppijn rond te lopen.
    Nu heb ik dat niet zo heel vaak meer maar is weleens anders geweest.
    Ik slik momenteel wel xtra vitamine d en de kinderen krijgen wanneer de r in de maans is ook xtra vitamines.
    Baad het niet dan schaad het niet.

14. Casara

Casara Fanatiek lid

Aug 20, 2014
    2,263
    416
    83
    Vitamines nooit. Van die middeltjes als strepsils, hoestdrank etc ook niet. Dropje en veel drinken geeft dezelfde werking.
    Omdat ik veel migraine heb gebruik ik wel paracetamol (zetpillen). Tabletten werken niet bij mij. Heel af en toe een imigran.

15. Drieka

Drieka Niet meer actief

Nou ja, ik slik al sinds mijn 26ste morfine 3 maal daags omdat ik anders niet goed kan functioneren van de pijn, daarbij MOET ik een multivitamine slikken en iets voor de stoelgang innemen dus dat heb ik standaard al elke dag.

Nu tijdens de zwangerschap heb ik de multivitamine vervangen voor een multivitamine voor zwangere vrouwen.

Eerder pakte ik alleen bij hoofdpijn wel eens ibuprofen, nu tijdens de zwangerschap mag dat dus absoluut niet, dus alleen bij hoge uitzondering een paracetamol als ik echt hoofdpijn heb of zoals verleden week dat ik super verkouden ben, heel erg veel keelpijn heb en koortsig ben.

Verder neem ik eigenlijk niks zo in, hoestdrankjes en zo heb ik niet eens in huis, ik pak wel een keelsnoepje, naar mijn idee werkt dat vaak nog beter. Ben momenteel nog steeds erg verkouden, heb keelpijn en vooral s'nachts kriebelhoest maar dan neem ik een Ricola keelsnoepje en dan zakt het wel af.

16. Manoya

Manoya Niet meer actief

Paracetamol wel.. ook i.v.m. veel migraine, voornamelijk in het verleden. Neem ook alleen paracetamol als ik hoofdpijn heb, bij andere dingen neem ik vrijwel nooit wat in.

17. mart

mart Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    2,201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja vitamines voor zwangeren, roosvicee ferro omdat mijn ijzer nu laag is. Meds nu echt niet. Heb heel de zwangerschap 3 keer PCM gehad ivm pijn na ongeluk.

Vooralsnog wil ik ook zonder pijnbestrijding bevallen.

Normaal een dag voor menstruatie al starten met PCM om spiegel op te bouwen. Als dat niet helpt morfine helaas.

Verder niks. Ja probiotica als ik een AB kuur krijg.

18. mart

mart Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    2,201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik krijg van PCM juist hoofdpijn. Heel irritant :(

19. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Vitamines slik ik niet meer, ik neem alleen medicijnen als ik een migraine aanval krijg maar verder niet.

Ben meer van de oma's middeltjes of hoe noem je dat. Ik zal niet snel medicijnen innemen.

20. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik neem alleen vitamine C. Ik ben namelijk geen fruiteter.

Paracetamol neem ik zelden. Ik kan überhaupt slecht pillen slikken. Heb Paracetamol dan ook voor mezelf in zetpilvorm.

Verder gebruik ik Echinaforce (homeopathisch), om mijn weerstand op te krikken. Door stress lage weerstand namelijk.

Mijn vader is een erge pillenslikker. Om het minste of geringste belt hij de huisarts of doet hij een greep in het medicijnkastje. Hij slikte ook veel Paracetamol waardoor hij juist nog veel vaker hoofdpijn kreeg. Hij is daarvoor zelfs onder behandeling geweest. Daardoor heb ik een aversie gekregen tegen zondermeer pillen slikken.

Share This Page