Wie heeft er Decapeptyl gebruikt om een eisprong te krijgen? Kwamen de eicellen goed los bij jullie door decapeptyl te spuiten ipv Pregnyl? Ik vind het zelf namelijk een vage bedoeling Hahaha. Ik heb maandag de punctie van 31 follikels voor mijn 4 de ivf poging. Maar dit keer moet ik dus om 22.15 uur Decapeptyl spuiten. Als ik maandag de punctie heb moet ik een uur erna 1500 pregnyl spuiten. Kan er zelf niks over vinden op het internet.
De 2 decapeptyl spuiten zijn gezet, nu lekker naar bed . Hoop dat de punctie maandag veel mooie eicellen gaan opbrengen .
Ik ken het alleen als middel om je cyclus juist stil te leggen en om een eisprong tegen te houden. Kan het niet zo zijn dat je door het hoge aantal follikels Deca moet spuiten om te voorkomen dat de eisprong in gang gezet wordt, al je follikels springen en je dan het overstimulatie-syndroom krijgt? Dat lijkt me het meest logisch. Misschien gaan ze ervan uit dat de eicellen door je eigen extra hormonen al los komen te liggen in de follikels, waardoor er geen Pregnyl nodig is en ze op deze manier het aantal nog een beetje binnen de perken kunnen houden. De 1500 IE Pregnyl na de punctie lijkt mij bedoeld om je baarmoederslijmvlies te ondersteunen, dus in plek van de Utrogestan. Hier ook wel eens drie keer 1500 IE Pregnyl na de punctie en terugplaatsing gehad. Heel veel succes!
Decapeptyl legt juist je cyclus stil. Voor de punctie moest ik de pregnyl en nog 1x deca spuiten. De dag voor de punctie niks De pregnyl zorgt er voor dat de eitjes 'los' komen te liggen en zo makkelijker op te zuigen zijn tijdens de punctie. Maar 31 follikels zijn best veel! Hopelijk krijg je geen overstimulatie! Succes met punctie!
Dank jullie wel voor de reacties. Nee moet echt Decapeptyl spuiten voor een eisprong. Moest het ook precies gisteren om 22.15 spuiten en dan heb ik maandag om 10.15 de punctie. Het schijnt ook best nieuw te zijn. Ik had dit keer ook een kort protocol waarbij ik geen decapeptyl spuiten maar op dag 6 pas orgalutran. Ik heb pco en stimuleren is heel lastig bij mij. Eerste en 2 de ivf ook plus 30 follikels. 2 de ivf is een dag voor de punctie geannuleerd omdat me waardes terug liepen. 3 de poging ook orgalutran gespoten maar met 87.5 gonalf en had 9 eicellen waarvan er 4 niet rijp waren. Nu dit keer 100 gonalf maar nu gaat het weer te hard. Het schijnt als je geen decapeptyl te hebben gespoten en je doet het op het einde dat je dan een eisprong kan krijgen. Snap de er ook niks van hoor 😁 omdat het na mijn weten ook je cyclus stil legt. Na de punctie moet ik ook gewoon de utrogestan inbrengen. Maar dus na de punctie ook in het ziekenhuis al 1500 pregnyl. Moet het zelf meebrengen na de punctie.
Heb vanmorgen de punctie gehad. 13 eicellen zijn er gevonden. Heb het nagevraagd over de Decapeptyl. Maar het is nieuw en eigenlijk nog in studie. Heb na de punctie ook 1 pregnyl gespoten. Moet voor de rest 3x daags 2 utrogestan inbrengen.
Ik heb in mijn 1e ivf ook decapeptyl gehad als eisprong opwekker voor de punctie. Mijn gyn zei toen dat ze dit voorschrijven (ipv pregnyl) als er kans bestaat op overstimulatie omdat pregnyl nog even doorstimuleert (ook na de punctie). Als er dus al sprake is van een (vorm van) overstimulatie, zullen ze je dus de deca voorschrijven ipv de pregnyl.