Afgelopen 3 jaar staat ons leven volop in het teken van zwanger worden. We hebben al diverse behandelingen ondergaan en sinds deze zomer zitten we in het ICSI traject. Afgelopen zomer hebben ze de eerste punctie gedaan. Helaas werd ik precies 14 dagen na de terugplaatsing van een verse embryo ongesteld. Er volgde een rustmaand en vorige maand besloten we in een natuurlijke cyclus een cryo terug te plaatsen. Dat is nu 10 dagen geleden (vrijdag 6 november). Op de dag van de tp heb ik pregnyl 1500 gespoten en de maandag daarna (3 dagen later) nog eens 1500. De hele week heb ik kleine krampjes in mijn buik gehad... Zaterdag, dus 5 dagen na de pregnyl, heb ik (domdomdom) een zwangerschapstest van Etos gedaan. Deze was licht positief. Vandaag heb ik er nog een gedaan, ook weer positief. En al een stukje donkerder!!! Nu weet ik dat ik beter een paar dagen langer had kunnen wachten met testen, maar de mensen in hetzelfde schuitje kennen vast het gevoel van 'een beetje zekerheid willen hebben'. Dom natuurlijk, want nu weet ik helemaal niey waar ik aan toe ben. Wie heeft er ervaring met testen na pregnyl 1500? op internet zeggen sommige 3-5 dagen later kun je testen, maar er staat soms ook 6-8 is het pas uit je lijf... Ik hoop dat iemand mij iets wijzer kan maken! Liefs, Hinde
Ik snap je onzekerheid. I.p. zou ik zeggen dat je eerste test nog beinvloedt zou kunnen worden door de pregnyl, maar het feit dat de test nu donkerder wordt, zou een goed teken kunnen zijn. Ik denk dat wanneer je test alleen beinvloedt zou worden door de pregnyl, die nu iig lichter had moeten worden ipv donkerder . Hopelijk heb je snel positieve duidelijkheid!
Hier kom ik op uit als ik bereken met 1 dag als halveringswaarde. 6-11 1500 7-11 750 8-11 375 9-11 1690 10-11 845 11-11 425 12-11 215 14-11 110 15-11 55 Je hebt vandaag dus nog 55 eenheden in je lichaam (wellicht zellfs hoger omdat pregnyl halvert per 33 uur en niet per dag). De testen van zowel gisteren als vandaag kunnen zeker nog van de pregnyl zijn. Maar feit dat de test vandaag donkerder is dan gisteren is wel hoopvol Helaas kan je niks anders doen dan afwachten en doortesten (met hetzelfde merk) en ik duim dat hij nog veel duidelijker gaat worden de komende dagen.
Heftig he, zo'n traject..! Normaal gesproken zouden de zwangerschap testen lichter moeten worden naarmate de datum verstrijkt waarop je pregnyl gespoten hebt.. Klinkt in mijn oren positief! Ff doortesten dus! Ik moest 10.000 spuiten, en ik heb op 13 of 14 dagen na pregnyl positief getest! Ze lieoen erna mooi op!
Het is bij iedereen anders, maar bij mij is pregnyl 1500 na 3 dagen uit mijn systeem. En als he test donkerder wordt is dit zeker positief!! Hoeveel daagse cryo is het? In NL meestal 5 dagen + 10 dagen, dan zit je 'normaal' gesproken al na nod. Ik mocht toen 10 dagen na tp van een cryo testen trouwens, maar dit was wel in eigen cyclus.
Hoi! Ja ik weet dus niet exact hoeveel dagen de cryo was. Alleen dat hij heel goed was; de arts en de labaratorium-medewerkers deden een soort vreugdendans bi mijn cryo haha... Ik heb behalve de 2 pregnylspuiten van 1500 op de dag van tp en 3 dagen erna ook geen verdere hormonen gebruikt. Had een eisprong vanuit mezelf op de maandag voor de Tp. Komende dagen maar iedere dag een testje wagen. Word gek van spanning!!!!
Maandag je eisprong en tp op vrijdag betekent dus dat je cryo 4 dagen oud was tijdens de tp (is teruggeplaatst op 4 dpo).
*breekt in* Dan denk ik toch echt dat we je voorzichtig mogen feliciteren al hoor! Hopelijk blijft het zo! Wanneer zou je eigenlijk mogen testen? Ik heb afgelopen woensdag 11/11 een cryo-tp gehad en op 5-11 Pregnyl gespoten. Mijn test was vanmorgen nog heel wit omdat ik zeker wilde weten dat de Pregnyl uit m'n lichaam is, ja dus! Vandaag pas 5dgn na tp. Dat was de dag waarop ik vorige maand begon met menstrueren. Hopelijk ga ik volgende week een positieve test in handen houden.... Ik ga proberen voor die tijd niet meer te testen. Succes Hinde!
Heb vandaag ook het ziekenhuis gebeld. Zij zeiden ook dat het inprincipe na een week je lijf uit is.... Maaar; voor alle zekerheid toch pas 'proosten' bij een positieve test op dag 14 na de pregnyl. Waaaaa...