autostoel groep 1, dreumes past er nog niet in?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Miffy77, Aug 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Wij hebben voor onze dreumes van bijna 14 maanden nog steeds de "kleine"maxicosi in de auto, het zou het veiligst zijn als je kindje daar zo lang mogelijk in vervoerd wordt.

Julie past er nog makkelijk in, ze zou er nog maanden mee kunnen doen qua lengte en gewicht. Ze zal nu ongeveer 73 cm zijn en net 8 kilo.
    Het probeem is echter dat het de laatste weken drama is in de maxicosi. Voorheen sliep ze al als we de straat uitreden, nu is het brullen en gillen. We moeten regelmatig langere ritten maken (familie op 1,5 uur rijden), dus dat is echt niet leuk op deze manier. Ik denk dat ze het achteruit tegen de achterbank aankijken en in het kuipje liggen beu is, ze wil kijken!

Dus hopelijk ligt de oplossing in een ander autostoeltje. Maar nu zag ik dat bv de maxicosi Tobi pas vanaf 9 kilo is. Julie zit onder de onderste lijn van de groeicurve, dat duurt nog maaaaanden voordat ze die 9 kilo haalt! We willen nu toch eens gaan kijken hoe ze in een groter autostoeltje zit. Zou het veel uitmaken qua veiligheid? Ik wil natuurlijk de meest veilige situatie, maar zoals het nu gaat is het ook geen doen en zitten wij zwaar gestrest in de auto...

2. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,138
    0
    0
    Hi!
    Maak je niet druk; zet haaar lekker in de tobi!!
    Bij Lotte was het ook een aantal keer gillen bij naar huis rijden. Daarna besloten de maxi cosi op te ruimen; ze zit er weer heerlijk bij.
    Lotte was toen (even denken....); precies 14 maanden oud.
    Haha.... even oud als Julie dus.
    De tobi is vanaf 9 kilo. Of... 9 maanden; zoals ze ook wel eens noemen.
    Lotte zit er prima in. En de 9 kilo... dat duurt hier ook nog wel even. Ze groeit nl. ook op de ondercurve en weegt nu 8,5 kilo denk ik bij 76 cm

Je kan de gordels stevig vastmaken en ik vind dat Lotte goed in de stoel zit.
    Sindsdien geen gehuil meer in de auto maar een vrolijk kijkend kind. En ze slaapt er ook nog eens heerlijk in. Weg van Frankrijk naar huis.... 13 uur in de auto met kleine tussenstops... petje af voor Lotte :)

Succes!!

3. misa

misa Niet meer actief

Even uitproberen in de winkel zou ik zeggen..! :)

4. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    De reden dat achterstevoren vervoeren het veiligst is, is wanneer je een ongeluk krijgt de kleine in de stoel gedrukt wordt waardoor er maar heel weinig druk op het nekje komt te staan.
    Wanneer je een kindje in bijv een Tobi gaat vervoeren moeten ze sterk genoeg zijn in hun nekje. Wat bij een aanrijding komt er in deze positie wel een flinke klap op de nek. Dus het kindje moet de kracht hebben om de klap enigzins kunnen opvangen en dit kunnen ze ook als ze stevig in de nek en rug zijn. De stoel vangt het kindje op. Het gewicht is slechts een indicatie, belangrijker is dat het hoofdje en nekje goed beschermd zijn.

Als jij denkt dat jou kleine meid sterk genoeg is voor de opvolgstoel zou ik het gewoon even proberen in de winkel hoe ze er in zit.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Verschillende soorten stoeltjes hebben verschillende pasvormen. Ik heb van een meisje op ander forum gehoord dat je gewoon in de babywinkel moet gaan passen waar je meisje het beste in zit.

6. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,138
    0
    0

Heb ik ook vaker gelezen maar zelf niet gedaan; we kopen de stoel immers niet alleen voor de eerste; Lotte haar broer/ zus en wie weet nog volgende broertjes/zusjes moeten er ook mee doen.
    Dus dat was voor mij weer een reden om 'gewoon' de tobi te kiezen.

7. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Hoi,
    Nadine is ook klein en licht. Toch hebben we haar enkele weken geleden in de groep-1 autostoel gezet.. de maxi cosi ging ze helemaal scheef trekken door met haar voeten tegen de achterbank op te lopen, dus tja, dat leek me ook niet veilig en zij vond het niet prettig.
    Wij hebben Nadine meegenomen om te 'passen'. In de MC Tobi zat ze heel slecht, nouja, ze hing erin. We hebben uiteindelijk een Römer King Plus aangeschaft. Daar past ze al goed in hoor! Als tweede stoeltje (voor mijn ouders) hebben we een Nania (ik weet niet welk model), daar zat ze ook al goed in. Let vooral op dat de gordeltjes niet van de schouders af kunnen glijden. Ik heb destijds trouwens gebeld naar het CB wat zij zeggen over die 9 kilo-grens, maar zij gaven aan dat je gewoon je gezonde verstand moet volgen, en dat een kindje van een jaar sterk genoeg is in het nekje om vooruit vervoerd te worden.

Share This Page