Ik ben nu 38 weken en ze willen gaan kijken of ik ontsluiting he van de wek zo ja dan wordt ik direct ingeleid zo nee dan krijg ik direct een ks, dit door de vorige bevalling, die was bij 36,4 begonnen met inleiding en baby gehaald met spoed bij 36,6 met de ks onder narcose. We hebben nu al een heel traject doorlopen met anesthesist erbij om te kijken of een ruggenprik mogelijk is, dat zien ze helaas somber in maar we gaan een ruggenprik bij de ks sowieso proberen. Bij een gewone bevalling weet ik nog niet of ik eraan ga beginnen. Maar meer mensen rond 38 weken die gecontroleerd werd op ontsluiting ivm inleiding en hoevr waren jullie en hoe snel was de baby er vervolgens. Er wordt hier dus geen gel gebruikt of kathether of veters, het moet echt vliezen breken zijn, anders ks.
Had op 38 weken 2/3 cm ontsluiting.... Prima om dan vliezen te breken. Waarom geen gel oid? Een natuurlijke bevalling nastreven is toch het mooist? Zeker bij een tweede kindje is er vaak op deze termijn al iets ontsluiting, maar hoeft niet. Ben niet ingeleid de tweede keer, bevalling begon vanzelf. Eerste keer wel ingeleid maar bij 40 weken. Toen begonnen met 3 cm ontsluiting, kindje was er na 11 uur vanaf breken van de vliezen (start inleiding). Veel succes!
Als je een ks gehad hebt leiden ze niet in met gel, te groot risico. Ballon wordt normaal gezien wel gedaan maar waarschijnlijk is hier ook een nadeel aan verbonden voor ts door de aard van de ks vorige keer? Kan je niet helpen, hier geen contorle op ontsluiting gehad en de vorige zwangerschap ook niet.
Ik had twee cm, genoeg om vliezen te breken. Na anderhalf uur aan infuus gezet omdat er niets gebeurde en drie uur later was ze er.
Natuurlijk wil ik liefst natuurlijk. Alleen de vorige keer gebeurde er na 2 dagen nog bijna niets ik had zwangerschapsdiabetes en ons zointje is uiteindelijk met spoed gehaald en moest gereanimeerd worden. Nu heb ik weer zwangerschapsdiabetes en ze willen dit risico niet nog een keer nemen. Zowel voor mij als voor de kleine. Ik ben de vorige keer tot 4, 5 cm gekomen. Hoop zo nu al genoeg voor vliezen. Al heb ik wel vrede voor ks.