25.000 euro voor de gouden tip: flesweigeraar

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Iris, 18 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    #1 Iris, 18 jul 2010
    Laatst bewerkt: 18 jul 2010
    Das een grapje, want zo rijk ben ik helemaal niet, maar als ik stinkend rijk was, had ik het ervoor over gehad :D

Moet binnenkort weer gaan werken, maar mijn jongste zoon weigert de fles. Ik heb van alles geprobeerd:

vriend de fles geven
    laten huilen en dan fles
    fles naast de tepel
    breastfeading fles
    tepelhoedjes
    15 verschillende spenen
    lopend de fles geven

kunstvoeding wil hij al helemaal niet, alleen soms wat gefilterd aloe vera sap. Dat drinkt hij soms een piepklein beetje uit de fles.

Ik raak ten einde raad :(

Wie heeft de gouden tip!

2. tulip

tulip Niet meer actief

het enige dat ik kan bedenken is je melk kolven en alleen nog maar de fles aanbieden. Het klinkt misschien wat grof, maar je hebt wel echt een probleem als hij het niet gaat doen natuurlijk.

3. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hier hetzelfde. Is (nog) geen groot probleem want ik ben thuis tot eind september en ga dus begin september proberen om m'n zoontje uit een beker te leren drinken... Hopelijk vind hij dat wel oké.

Hoe oud is jouw kindje?

4. mammavan2snoetjes

mammavan2snoetjes Fanatiek lid

25 okt 2009
    1.882
    0
    0
    Tandartsassistente
    Leiden
    afkolven en kleinere beetjes, meerdere malen blijven aanbieden

5. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Blijven proberen, op de zag zelf veloopt het toch vaak nog anders, mijn schoonmoeder heeft het de eerste 2 dagen gelepelt en daarna dronk hij opeens wel...

*Melk kouder/warmer geven
    *Afleiden met ballon
    *uit een tuitbeker laten drinken

6. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Oostzaan
    Hij is van 28 april.
    Ja afkolven doe ik sowieso om een voorraadje te creeeren en ik bied inderdaad steeds kleine beetjes aan in de fles.

Hij blijft bij mijn vriend die op dit moment geen werk heeft door ziekte,maar ik ben bang dat hij veel minder geduld heeft dan ik.

7. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Oostzaan
    Ja! vanmiddag was hij wel even afgeleid door de televisie en dronk per ongeluk wat :)

Tuitbeker ook geprobeerd, maar daar raakt hij niet verzadigd van en geeft het trouwens terug.

8. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Helaas geen tips voor je. Heb zelf ook ALLES geprobeerd, maar bij mij lukte het ook niet. Mijn zoontje was heel hardnekkig in het weigeren. Nouja, heb overigens niet alles geprobeerd. Gewoon helemaal geen bv meer geven en alleen nog maar de fles aanbieden heb ik niet gedaan. Da's niet iets wat ik er voor over heb om uit te proberen.
    Ik heb het uiteindelijk opgelost door live te voeden onder werktijd. Creche zit naast mijn werk, dus kon ik gemakkelijk even heen en weer open. Op papadagen kwam vriend met zoontje op mijn werk langs.
    Het enige voordeel van flesweigeren, is bij ons dat zoontje wel snel is met uit een gewone beker drinken. Hij drinkt nu probeemloos uit een gewone beker, terwijl genoeg leeftijdsgenootjes dat nog erg lastig vinden.

Heel veel sterkte, misschien pakt de kleine zo ineens de fles nog!

9. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Hier ook een flesweigeraar, ze drinkt er geen druppel uit. Alles geprobeerd maar ze wacht gewoon tot ik thuis ben. Ze drinkt dus acht uren niet en dan heel vaak achter elkaar, kon geen kwaad werd mij verteld door Lactatiekundige. Inmiddels is ze 6,5 maand en ben ik begonnen met hapjes, ook nog geen succes maar langzaam aan krijgt ze iets binnen. Trouwens ze vindt een beker reuze interessant en drinkt daar sinds vorige week wel een paar druppels water uit.
    Melk wil ze echt alleen uit de originele verpakking!!!

10. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Oh ja vergeet ik helemaal te typen dat ik inmiddels met mijn werkgever heb kunnen regelen dat ik tussendoor naar huis ga om te voeden. Meer voor mijn eigen gevoel en gemoedsrust want ze vindt het wel prima. Ze is ook niet vervelend of zo als ik er niet ben maar zo gauw ze me hoort begint ze om eten te schreeuwen.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Volhouden.. helaas vervelend maar waar...

12. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.307
    2.591
    113
    vol houden en niet meer wisselen van fles of speen.
    Onze Fleur weigerde op het KDV en dronk soms 6 uur niet.
    Maar ze was er niet naar van en na een paar weken ging het steeds beter. ( wel haar vaste leidster maar bijv niet drinken bij de invalkracht)

13. Boefje2010

Boefje2010 Actief lid

11 feb 2010
    350
    0
    0
    Velden
    tip: prelogopediste.... drinken uit een fles vergt een andere techniek dan de borst... misschien lukt het hem gewoon nier??

14. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Oostzaan
    Het lukt hem wel, maar hij wil gewoon echt niet.

, maar hij heeft met de afleiding van Dora 60 ml leeggedronken en toen hij doorhad dat hij uit de fles aan het drinken was begon hij meteen te huilen en tepel te happen.

maar goed...toch weer wat uit de fles gedronken. Ik gebruik dan de breastflow fles.

15. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.817
    691
    113
    Vrouw
    ik zou een beetje smaak toevoegen niet veel als hij nog onder de 4 maanden is. maar iemand die ik ken had dit probleem ook bij 3 maanden oude baby, toen deed ze elke keer een heel klein beetje vanille pyama pap erbij en haar kind dronk weer! misschien is je baby de smaak zat?

16. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    het gebruiken van een fopspeen kan ook de borst afleren toch?
    misschien kan die met de fopspeen leren om op iets plastic's te zuigen?

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

18. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Mmm rare opmerking vind ik dit, BV smaakt elke minuut anders hoor.... flesweigeren komt omdat mama's borst heel natuurlijk en het lekkerst is voor de kleine, heel logisch maar super frustrerend voor de mama's!

TS: 60 ml is natuurlijk al wel wat, alle kleine beetje helpen, en wie weet gaat het als je werkt een stuk beter (grote kans als hij wel slecht drinkt dat ze het 's nachts inhalen)

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Is het misschien een idee om een tepelhoedje te gebruiken? Op die manier kan de baby misschien wennen een plastic? En de associaties veranderen?

20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ah gatver zeg; je gaat toch geen stuk plastic voor je tepel hangen, juist bij een kind dat klaarblijkelijk niet aan zoiets onnatuurlijks als van plastic/aan iets anders dan mama's borst wil drinken!

@TS: Het is soms moeilijk, maar laat die borst ajb de veilige lekkere natuurlijke zachte borst blijven voordat daar met tepelhoedjes ook een aversie tegen komt!

Echt, probeer maar eens te cuppen.;) Mijn zoontje kreeg de eerste dag al mijn melk uit een cupje omdat hij nog niet uit de borst kon drinken. Was een speciaal voedingscupje. Denk dat ze die bij een thuiszorgwinkel verkopen? Het kan ook met een cupje van bijv. hoestdrank of lactulose, maar die zijn wat scherper en hebben een iets andere vorm.

Deel Deze Pagina