Hahaha, duurt nog even he. Met 2 jaar, ja dan kan er al meer zelf gelopen worden. Kun je dan nog kiezen waar je behoefte aan hebt
maar een draagdoek is niet alleen voor buiten! Ideaal voor binnen als uk mamahonger heeft en je toch graag even de stofzuiger door t huis wil halen of een spelletje met nr 1 wil doen. Baby blij en jij ook. Ik draag dus wel in de winter, gewoon dus ook binnen. Buiten ook, als ik bijv ga wandelen. Ik heb een lange jas dus geen last van opkruipen, lekker lange doek en die kan om de jas heen. Beebje mutsje op, vestje aan en lekkere laarsjes. Dus ook geen draagjas hier. Ik draag niet als t sneeuwt of regent, glad is of echt steeeeeeenkoud
Bij mamahonger wordt die box niks Wij hebben een draagdoek en een babybjorn en van de babybjorn kreeg ik, artrose in mn rug, veel rugpijn. mn man vind m daarentegen super en loopt er de wereld mee uit en Ivy vond het ook altijd heerlijk. De doek heb ik nooit gebruikt. Misschien dat ik bij deze weer een poging ging wagen maar vond het een onhandige grote lap die ik met geen mogelijkheid goed om kreeg. Uit frustratie dus weer in de kast gesmeten en lekker de kinderwagen gebruikt. Onze dochter is 2 jaar en 2 maanden als uk komt maar een meerijdplankje werkt hier dus absoluut niet dus ik heb voor een duowagen gekozen.
@ sann: het kan zijn dat je een te grote maat doek hebt gehad? Mijn eerste heb ik geleend en die was voor mij ook veel te groot. Ik hield veel te veel over en vond het daardoor ook nogal onhandig aanvoelen. Nu heb ik goede maten en het knopen ging daarmee ook een stuk makkelijker.
@Sann ja goed ik ga niet de hele dag met baby in draagdoek lopen...was meer voor als we gingen wandelen eigenlijk... Hier is dochter ook net geen 2 maar ik ga geen duowagen aanschaffen hiervoor... En idd mischien was ie te groot?
ondanks dat uk al 1+ was toen ik de doek kocht, heb ik hem ook voor de mama-honger gebruikt! Ze kreeg toen ineens de behoeft om alles te zien en mee te maken, maar vond het ook doodeng. Dus in huis lekker de doek om en maar mee kijken, ervaren etc. Het voelt ook gewoon veel beter dan een zak, veel natuurlijker.. ik kan niet wachten tot mn doek weer de kast uit kan komen
ik draag graag in de winter.. heb een speciale draagjas aangeschaft.. zodat je kindje ook in de jas zit... zalig
doek is volgens mij neit te groot, want hou niet erg veel over. Ik krijg m gewoon niet mooi glad om, het blijft als een soort opgedraaide worst om me heen zitten en dat zit niet lekker. Normaal gesproken had ik ook neit gauw een duowagen gekocht met een kind van net 2 maar aangezien mijn man vaart en ik dus veel alleen ben vind ik het wel handig.
misschien is een draagconsult iets voor jou sann? kost een paar tientjes maar dan leer je goed te knopen
Ik droeg mijn zoontje ook gewoon in de winter hoor! Of over een fleecevest, of met jas open... wel eens sjaal om je nek hangen tussen jou en je kindje in... en kindje natuurlijk wel een vestje aan en muts op. Je kan zowel een rekbare of een geweven draagdoek kopen. Het heeft beide voordelen & nadelen, een rekbare doek kan je bvb voorknopen, en daarna laat je je kindje erin zakken. Maar je kan er beter niet mee rugdragen. Je zegt dat je als je er niet mee buiten kan dragen, je er niks aan hebt. Maar elke baby heeft zijn huiluurtjes hoor, en juist dan is het fijn om aandacht te kunnen geven en toch je handen vrij te hebben voor andere dingen. Daarbij is het makkelijk met winkelen, dagje uit e.d. en gebruik je hem echt wel langer dan 6 maanden hoor! T is nu 18 maanden en zit er ook nog veel in. En over rugproblemen en dragen, als je dragen rustig opbouwtvanaf de geboorte krijg je er juist sterkere rugspieren mee, je bouwt namelijk rustig mee op terwijl je kindje zwaarder wordt. Het is op die manier een natuurlijke training van de rugspieren. Mijn man heeft een rugafwijking (Scoliose) en die draagt ook...(in een ergo carrier)
@Sann ja dan is het ook erg handig idd. Aangezien ik nooit zelfstandig boodschappen kan gaan doen enz zie ik de noodzaak niet in van zo`n wagen snappie?
@Noatje als ik kijk naar mijn eerste dochter heb ik niet perse een draagdoek gemist voor in huis dus ik denk m nu ook niet echt te missen hoor... Zeker is elk kind anders maar ik bedoel meer voor het wandelen enz...maar opzich is het voor binnen ook handig natuurlijk..