Wie heeft er ervaring met een diapauze?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door zusje84, 11 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zusje84

zusje84 Bekend lid

6 dec 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    Zoals het onderwerp al aangeeft, zou ik graag willen weten wie er ervaringen hebben met een diapauze en hoe lang deze heeft geduurd.
    Mogelijk zou er bij mij sprake van kunnen zijn, maar het kan ook een bbz zijn....
    Uiteraard hoop ik dan op een diapauze..

2. bakegirl

bakegirl Bekend lid

24 feb 2014
    779
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik moest eerst even gaan zoeken wat je met diapauze bedoelde, maar na het raadplegen van google weet ik het hoor. Hier ervaring mee. begin juni ging ik voor een echo met 8.3 weken. hier bleek dat het vruchtje nog niet zo groot was. Iets van bijna 2 weken minder. Wel hebben we toen heel erg zwak een hartje gezien, wat waarschijnlijk net begon met kloppen. Het kon toen 2 kanten op en moest ik een week later terug om weer te kijken. helaas is het voor ons een mk geworden. Ik heb nooit geweten dat dit een naam had.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Volgens mij is een diapauze dat de zwangerschap qua groei eventjes heeft stil gestaan, maar dat de achterstand daarna weer ingehaald is.

Bij jou, Bakegirl, bleek het dus niet om een diapauze te gaan, maar helaas om een miskraam. In dat geval blijft de groei ook achter, omdat de ontwikkeling niet goed gaat of stopt. Dan spreek je niet van een diapauze.

Zusje84 Ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik hoop dat het geen bbz is, maar dat alles goed zit. Succes!

4. zusje84

zusje84 Bekend lid

6 dec 2014
    984
    90
    28
    In de buurt van Rott
    Een diapauze betekent dat het vruchtje na bevruchting nog even zijn tijd neemt alvorens zich in te nestelen. Hierdoor ben je korter zwanger dan je denkt omdat je dus niet kan uitgaan van je eerste dag van je laatste menstruatie.

5. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik bedoel dit niet vervelend, maar zou het niet kunnen dat het 'gewoon' niet goed zit, zonder dat het een bbz is?
    Wanneer heb je een echo?

6. zusje84

zusje84 Bekend lid

6 dec 2014
    984
    90
    28
    In de buurt van Rott
    tsja, wellicht zou dat ook nog kunnen.
    Ik dacht 25-11 ongesteld te zijn geweest, maar kreeg paar dagen later last van dingen die ik normaal pas rond mijn ei heb. Ben zodoende gaan testen en deze waren positief. Bovendien lijken testen wel op te lopen... 25-11 kan dan dus geen menstruatie zijn geweest.
    Dan was menstruatie dus 27-10. Heb ei op 11-11 gehad.
    Afgelopen woensdag echo gehad. Was niets te zien. Zw.test in zkh gedaan, was ook positief. Dus ik ben wel nog steeds zwanger.... In theorie zou ik 6 weken zijn, maar dat komt dus nergens mee overeen...
    Moet woensdag terug voor nieuwe echo. En dat wachten duurt zo lang....

7. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    En je weet je eisprong zeker?
    Ik geloof dat het op dit termijn nog wel eens voor kan komen, dat iets niet goed wordt gezien op de echo. Ik hoop dat je volgende week gewoon een mooi klein vruchtje te zien krijgt. Het wachten duurt lang ja ik weet het. :(

8. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik zie dat het niet goed zat, het spijt me voor je. Hopelijk heb je vlug meer geluk.

9. zusje84

zusje84 Bekend lid

6 dec 2014
    984
    90
    28
    In de buurt van Rott
    Dank je mime28

Deel Deze Pagina