voetschimmel

Discussie in 'Gezondheid' gestart door girl89, 6 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girl89

girl89 Lid

8 feb 2013
    98
    0
    6
    NULL
    arnhem
    Hallo,

Ik heb al een tijd last van uitslag op mijn voeten, nu heb ik nooit voetschimmel gehad dus dacht er ook niet aan.
    Toch 11 dagen geleden naar de HA geweest en die zei dat het waarschijnlijk voetschimmel was.
    Ik kreeg hiervoor de zalf : miconazolnitraat/hydrocortison 20/10

De HA vertelde mij dit te gebruiken tot het weg was.
    Nu ben ik dus 11 dagen verder en het is nog niet helemaal weg maar als ik zo lees op internet moet je het niet langer dan 10 dagen gebruiken, nu denk ik niet dat 1 dagje langer meteen veel kwaad kan maar zijn er meer mensen die dit hebben gebruikt tijdens de zwangerschap? die het misschien ook langer hebben gesmeerd?

2. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Wat staat er in de bijsluiter over zwangerschap? Ik heb zelf zalf gekocht bij de kruidvat en volgens de bijsluiter is het veilig bij zwangerschap.

3. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

19 jul 2013
    248
    1
    0
    hier ook last v hardnekkige voetschimmel. ik doe er daktarin aan maar voorlopig geen resultaat :(

4. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Op mijn werk in de zorg gebruiken we t meestal 14 dagen...
    Volgens mij kan het geen kwaad.
    Heb samen met mn zoon spruw gehad, hoefde het zalfje niet van mn tepels af te wassen als ik ging voeden....

5. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Ik smeer nu 14 dagen miconazol (ik wist niet dat het niet zo lang mocht) en het begint nu eindelijk minder te worden. Volgens mij heeft het gewoon echt de tijd nodig...

6. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook miconazol gebruikt in de zwangerschap, voor een andere schimmel op mijn arm. Na een maand smeren weer terug naar de huisarts, omdat het nog niet weg was en normaal gesproken is het na 1 a 2 weken weg (heb het vaker).
    Door de zwangerschap kun je echter gevoeliger zijn voor schimmels en kunnen ze daarom ook veel hardnekkiger zijn.
    Huisarts heeft me toen een andere schimmelcreme voorgeschreven om te kijken of die beter zou werken. Het was in ieder geval geen probleem om zo lang te smeren. Als je ophoudt voordat het weg is, komt het weer net zo hard (of harder) terug.

7. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh die andere schimmelcreme ook een maand gesmeerd, maar toen was het wel weg.

8. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Ik had die creme ook tijdens spruw om op mijn tepels te smeren.
    MOEST het er afwassen voor voeden!!!
    Lees hier iemand die zegt van niet, maar in apotheek bijsluiter staat expliciet van wel!

9. LizzyWizzy

4 feb 2012
    85
    0
    6
    NULL
    NULL
    Er is een verschil tussen miconazol (merknaam: Daktarin) of miconazol/hydrocortison (Daktacort).
    De eerste, miconazol, smeer je door totdat het een aantal dagen compleet weg lijkt te zijn. Het kan geen kwaad om langdurig te smeren, maar als het na een aantal weken niet lijkt te helpen is er wellicht wat anders nodig.
    De tweede, miconazol/hydrocortison, smeer je vaak tot 2 weken vanwege het corticosteroid wat eraan toegevoegd is. Daardoor werkt deze ook sterker. Als het dan nog niet werkt kun je ook beter even overleggen voor iets anders. Een dagje langer kan trouwens geen kwaad.

Als je miconazol bij spruw op je tepels smeert, was je het voor de voeding eraf omdat een vettige laag crème/zalf niet lekker voor de baby is tijdens het voeden ;)
    Als je het echter ergens op de huid smeert laat je het het liefst gewoon intrekken.

Deel Deze Pagina