pcos & IVF/IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door butterfly89, 10 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Ik heb even een vraagje, want blijf het niet snappen..
    Afgelopen woensdag was ik de kliniek voor een keuzegesprek (ivm alleen moeder worden). Ik heb aangegeven dat ik wil kiezen voor deal-IVF. In eerste instantie wilde ik dit pas nadat ik zelf een kindje heb. Na gepraat met de psycholoog toch besloten dat 't beter was 't meteen te doen. Vervolgens gaf ik aan dat ik dan wil beginnen met 1x IUI en erna de IVF (omdat ik best heel bang ben voor de IVF en daar niet mee wil beginnen). De psycholoog leek dit oke, maar de arts was 't er niet mee eens. Hij zei dat 't niet logisch is om dat te doen, omdat ik pcos heb. Wel om uitleg gevraagd, maar hij bleef zeggen dat' t niet handig is omdat ik pcos heb. Toen ermee ingestemd te beginnen met IVF.
    Alleen hij deed net alsof IUI dus bij mij geen nut heeft, maar wat dan als de 1e IVF niet lukt? Ik heb 4x ZI gedaan en dat nam hij ook mee in 't argument.
    De IVF is dus ook voor de Deal-IVF, dus dat ik eicellen afsta. Maar als ik hier niet zwanger van raak, hoe dan verder? Het lijkt mij het logischt dan toch verder te gaan met IUI met bijv. clomid, of zie ik dat verkeerd?
    Ik ben bang dat ik straks alleen 3x IVF kan doen en dat 't dan al einde verhaal is :(

2. laney

laney Actief lid

2 okt 2009
    335
    72
    28
    Ik heb ook PCOS. Ik heb dan wel een partner dus bij mij zal het wel iets anders liggen. Ik heb 3x IUI gedaan met hormoonstimulatie. Dit is uiteindelijk niets geworden maar dat heeft niet aan mij gelegen.

De enige reden die ik kan bedenken dat de dokter liever IVF doet is dat je dan een hogere kans hebt op een zwangerschap. Dan weten ze zeker of er bevruchtingen zijn, ookal is dit dan nog maar het halve werk aangezien de innesteling en deling ook goed moet gaan. Bij IUI is het een kleinere kans en hebben ze minder controle over de behandeling omdat de zaadjes toch zelf hun weg moeten vinden daarbinnen.

Deel Deze Pagina