Wie heeft er ervaring met een moederstuur?

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Bruni, 28 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bruni

Bruni Actief lid

17 okt 2012
    487
    5
    18
    Aangezien ik nog een goede fiets heb wil ik deze ombouwen tot moederfiets. Ik heb er inmiddels al een dubbele standaard onder laten zetten en het zadel is naar achteren gezet. Nu het fietszitje erop zit vindt ik toch dat er niet al te veel ruimte overblijft. Wij zijn nu bezig voor een tweede en denk niet dat ik met een zwangere buik(Ik had bij de eerste echt een enorme buik) gaat passen. Nu zag ik op internet een moederstuur. Deze kun je op je fiets laten zetten. Het kindje heeft dan een eigen stuur en zit meer naar voren, dus meer ruimte. Wie heeft hier ervaring mee?

2. babyvis

babyvis Actief lid

21 jul 2009
    284
    0
    16
    Op het water
    Ik heb er ervaring mee en ben er zeer tevreden over. Lekker veel ruimte en dus veilig met op en afstappen. En ik vind het lekker fietsen. Ik heb hem icm het Yepp stoeltje.

3. hankele

hankele Actief lid

17 dec 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er ook een, zelf gemonteerd. Het bevalt heel goed, lekker veel ruimte en ik pas er makkelijk tussen met mijn dikke buik. Een dubbele standaard en/of stuurslot is wel aan te raden. Enige nadeel is dat het zitje (wij hebben bobike) hoger zit dan bij een normaal stuur en ik mijn dochter nu niet zo hoog meer krijg opgetild. Zonder zitje is het wel een raar gezicht trouwens. Verder fietst het heel fijn. Ik vind het een aanrader.

4. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik heb er ook één. Bevalt prima. En als de kinderen groot zijn, dan kan ik hem zo weer terug laten ombouwen met normaal stuur.

5. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Ik heb er ook eentje en ik ben er echt heeeeel blij mee! Ik kan nu gewoon fatsoenlijk of en af stappen zonder bang te zijn om te vallen.
    Idd klein nadeel is dat ik mijn dochtertje wat hoger moet optillen om haar in dr bibike zitje te krijgen.

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'Met je kind op pad'.

7. krabbeke

krabbeke Actief lid

30 jun 2009
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hem gehad en ik was niet echt heel tevreden. Je had genoeg ruimte om op en af te stappen, dat was wel erg fijn maar ik vond het nogal wiebelig en instabiel aanvoelen. Daarbij zat mijn zoontje zo hoog dat ik er niet goed overheen kon kijken, hij had een helmpje op en als hij met zijn hoofd naar achteren kwam kreeg ik de helm bijna in mijn gezicht. Nu ben ik zelf niet heel erg groot dus ik kon mijn zadel ook niet hoger zetten ofzo. Nu dus toch een moederfiets en helemaal blij ;)

8. Fleur1984

Fleur1984 Niet meer actief

Ik ga vandaag naar de fietsenwinkel. Mijn fiets is net 2,5 jaar oud en heb sinds kort kinderzitje voorop maar ik pas niet tussen het zadel en het zitje:$. Vond het doodeng toen ik ging fietsen met haar. Als ik moet stoppen moet ik schuin hangen. Teven moet ik met 'O' benen fietsen want me knieën slaan tegen het zitje. Heb me dat met een moederstuur niet meer dat je knieën tegen het zitje aanslaan? Ik heb een zitje van bobike

Deel Deze Pagina