wie heeft er ervaring met EMDR??

Discussie in 'De lounge' gestart door poppie2, 14 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppie2

poppie2 Actief lid

4 nov 2007
    253
    0
    0

dat is fijn om te lezen!!!

2. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Een collega van min heeft het gehad. En haar zoontje ook (thuis overvallen). Het heeft beiden goed geholpen. Er is nog wel verdriet, maar de blinde paniek is over.

3. Trees

Trees Niet meer actief

Er is niks zweverigs aan (al doet het wel zo aan). Je herprogrammeert je hersenen door herinneringen te koppelen aan een neutraal gevoel i.p.v. een heftige emotie. Je stimuleert de aanmaak van nieuwe verbindingen in je brein. Iets wat je ook doet als je bijv. iets nieuws leert. In wezen leer je hier eigelijk ook wat nieuws.

Ik heb er zelf hele positieve ervaringen mee. Ik heb het gebruikt i.v.m. mijn herhaalde miskramen, waarvan sommige nogal traumatisch verliepen.

In principe is het trauma waar het bij jou omgaat makkelijker te behandelen dan andere soort trauma's (zoals terugkerend misbuik, mishandeling etc). Het heeft te maken met hoe vaak iets is voorgekomen. In jouw geval is dat eenmalig en dat is positief voor de uitkomst van de therapie.

Geef je over en probeer er vertrouwen in te hebben. Vele zijn je voorgegaan met positieve resultaten en als dit niet helpt zijn er nog andere opties voor therapie. Cognitieve gedragstherapie geeft ook goede resultaten bij dit soort klachten, maar is vaak door de duur veel intensiever.

4. Within

Within Niet meer actief

Ik heb het ook gehad, vanwege verleden met mishandeling. De eerste sessies ging er een enorme beerput open, wat erg zwaar was. Maar daarna begon het "terugkoppelen" en dat heeft mij heel erg geholpen. Ik kon daarna gewoon over mijn verleden praten met een gewone psycholoog en dus verder met verwerken :)

Ik had het overigens met oogbewegingen, niet met piepjes.

5. Rodayna

Rodayna Niet meer actief

ik kan je helaas niet helpen met "ervaringen".
    Ik ben net begonnen met de therapie.

Succes en sterkte.

Deel Deze Pagina