Even een vraag van een frituurleek! Wij krijgen eerste kerstdag van mijn ouders een friteuse. Ik heb nooit eerder een friteuse gehad. Ik wil graag tweede kerstdag thuis frietjes bakken, maar dan moet ik natuurlijk wel frituurvet in huis hebben. Maar geen flauw idee welke een beetje goed is. Ik zie in de winkels vloeibaar en blokken en allemaal verschillende merken. Iemand advies?
Wij hebben die blokken dat word weer een massa als het afgekoeld is. Zodat we hem gewoon in de kast kunnen zetten. Maar als je een ''kraantje'' hebt dan is vloeibaar makkelijk want die tap je af als je vieze vet hebt
Ik zet de pan gewoon met olie erin weg, na 6x frituren pakken we nieuwe olie en maken de pan schoon. Wij doen de oude olie terug in de fles, gieten het er met een trechter in. ff een sopje erdoor en hij blinkt weer als een keutel in de maneschijn. Dan nieuwe olie erin en bakken maar weer.
Hier net zo. alleen soms met minder frituur beurten al want dan staat hij al een half jaar en dan hebben we hem al drie maanden niet gebruikt .. haha
Wij gebruiken hem wel 1x per week...soms wel vaker. ff loempiaatje bakken, of bitterballen als we visite hebben
Valt wel wat mee hoor...dat dichtgroeien. Ik weeg al jaren 65 kilo bij een lengte van 1.70 En eet ook al jaren 1x per week patat met iets erbij en tussendoor nog wel eens een partij bitterballen.
Bewaar in ieder geval de flessen om het weer in te gieten bij het schoonmaken. Houd er rekening mee dat je meer dan 1 fles nodig hebt.
lekker toch, bij ons zou het echt niet werken, maar dat is bij iedereen verschillend.. Lijkt me heerlijk als dat gaat. wij eten ookw el eens patatjes natuurlijk maar alleen niet elke week.
Ik gebruik altijd vloeibaarvet. Ik heb zo'n langwerpige glimmende pan en daar kan je het verwarmingselement zien zitten en dan mag je geen blokken gebruiken. Met wisselen schep ik het meeste eruit met een soeplepel en dan giet ik de rest eruit in de fles. Heb altijd vet van de LIdl gebruikt maar na de verhuizing hebben we er geen een meer in de buurt dus ben nu aan het proberen welke ook goed is.