wie heeft er ervaring met en blafband?

Discussion in 'De lounge' started by gelukkig, Feb 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Onze hond is sinds kort aan het slopen in huis! Erg vervelend dus. Nu hebben we besloten dat hij de bens in moet als wij weg zijn maar het probleem is dat hij dan alleen maar blaft. En aangezien we in een appartementencomplex wonen kunnen we dat onze buren niet aan doen. Nu hebben we dus geinformeerd naar een blafband. We zijn vandaag naar een dierenwinkel geweest en daar hebben we een blafband/apparaatje besteld. Het is dus geen bandje om zijn nek net als een halsband maar het is een apparaatje die gaat piepen als de hond blaft. Mensen horen die piep niet alleen honden. Door die piep scheint de hond te stoppen met blaffen. We hebben totaal geen ervaring met dit apparaatje.
    Zijn er mensen die ervaring hebben met blafbanden?

2. babs81

babs81 Niet meer actief

ik heb geen ervaring, maar mijn hond gaat sindskort smorgens blaffen en krabben aan de deur!
    iedere ochtens om 7uur! word er maf van.. hij heeft dit jaren niet gedaan...

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

De onderbuurvrouw hier onder in de flat gebruikt er ook 1 bij haar hond, maar dan een met een schokje geloof ik?
    Die band waarschuwt 2 keer via een piepje (vervelend voor de hond) en geeft dan een schokje.
    Werkt prima, want ik heb nooit last van m haha

4. babs81

babs81 Niet meer actief

zooow wat heb jij een knappe meid zeg :oops: WAUW :confused:

5. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Klinkt als iets wat veeeeeeeeel hondenbezitters zouden moeten aanschaffen!

6. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,773
    3
    38
    Die blafband met dat schokje vinden we erg zielig, dus dat is echt onze laatste optie. Als dit apparaatje niet helpt dan zullen we wel moeten. Nu dus maar hopen dat het niet nodig is. Heb net de bens weer neergezet (die hadden we opgeruimd in de schuur) zodat ze hier alvast aan kan wenen. Maar ze vind er weinig aan. Ze is al ruim een jaar gewend om los te zijn in de woonkamer als ze alleen thuis is maar ja als ze dus steeds me meubels sloopt moeten we toch actie ondernemen.

Nog iemand ervaring met een blafband (zonder schok) meteen piep?

7. babs81

babs81 Niet meer actief

vind een schol wel heel ernstig... ik heb een shi-shu.. en geen herder... die maken inderdaad wel een stuk luidere blaf

8. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

Oct 1, 2008
    745
    0
    0
    Is het niet beter om te achterhalen waarom je hond alles zo plotseling sloopt? Kan het door verveling komen? Heeft hij/zij misschien ook last van het gebit?
    Ik vind het namelijk zelf niet echt eerlijk tegenover de hond dat je de hem/haar na een jaar vrij te hebben rond gelopen, nu in een keer in een bench stopt. (Moet ik er heel eerlijk ook even bij zeggen dat ik best wel anti-bench ben.)

9. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,773
    3
    38
    Wij snappen het ook niet, ze heeft zat speeltjes en kauwbotten. Ze wordt geregeld uitgelaten. En ze heeft dit nog nooit eerder gedaan. Haar gebit is gezond.
    Wij vinden het ook niet leuk voor haar dat ze in de bens moet maar ja als al me meubels eraan gaan is dit de enigste optie.
    De bens zelf vind ik niet zielig, alleen wel de eerst tijd omdat ze eraan zal moeten wennen. Veel honden zien hun bens als veilige plek.

10. setje

setje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    1,989
    0
    36
    Hoevelaken
    Wij hebben het blafbandje met schokje ook gebruikt. We hebben hem een keer een schokje laten geven, en daarna hebben we de dopjes op die pennetjes gedaan die het schokje doorgeven. En omdat hij de piepjes direct herkende, hield hij gelijk op met blaffen. Dus eigenlijk hoeft het maar 1x te gebeuren. Hier heeft het echt geholpen!

groetjes Setje

11. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Hier ook ervaring met een blafband. Bij ons heeft hij ook 1x een schokje gegeven. Daarna was alleen de piep voldoende en hebben we de nep dopjes erop gezet.

12. stef

stef Fanatiek lid

Apr 19, 2006
    3,084
    31
    48
    Hier ook ervaring met de blafband.
    Wij hebben een pup en die gaat in de bench maar als we weggaan gaat die janken en huilen als een gek!

Dus sinds 3 weken een band die eerst piept en als die doorgaat krijgt die een schokje. Als die dan nog blijft blaffen wordt het schokje iets sterker waardoor er een moment komt dat die het echt niet fijn gaat vinden!
    En het werk wel goed hier moet ik zeggen hij probeerd het nog wel maar lang niet zo erg meer.

13. MamaG

MamaG Fanatiek lid

May 24, 2008
    1,298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Ik heb de blafband gebruikt waar een soort citroenspray uit kwam. werkte perfect.
    Ik vind een blafband eigenlijk heel erg zielig, het was dus ook mijn laatste optie.

14. LindaEjimofor

Mar 17, 2008
    44
    0
    0
    Dat zo veel sloopt is misschien een teken dat ze zich verveelt.
    Hoelang en hoevaak wordt er met haar gewandelt?
    Zit ze vaak alleen?
    Ipv van dat arme ding zo`n " martelwerktuig " om`haar nek te hangen , moet je proberen uit te vinden waarom ze veel sloopt en de buurt bij elkaar blaft.

15. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,773
    3
    38
    Ik denk dat ze voldoende aandacht krijgt. We gaan geregeld met haar uit en dan speelt ze vaak een half uur a een uur in het park met andere honden. Ze heeft zat speeltjes en kauwbotten enz. Maar sinds 2 weken heeft ze de leren bank ontdekt en blijft dit intressant vinden om steeds het gat (die ze dus 2 weken geleden heeft gemaakt) groter proberen te maken.
    Ze krijgt geen blafand om haar nek, maar en apparaatje in huis die dus een hoge piep geeft zodat ze stopt met blaffen (hopen we).
    Ik vind het ook niet leuk maar ja we moeten toch wat verzinnen. Haar de deur uit doen daar moeten we echt niet aan denken. Daarvoor houden we veel ste veel van haar!

16. LindaEjimofor

Mar 17, 2008
    44
    0
    0
    Hoevaak is geregeld?

17. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,773
    3
    38
    Met geregeld bedoel ik, sóchtends, smiddags en savonds!

18. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Wat voor ras hebben jullie?
    Sommige rassen hebben aan 3 keer per dag wandelen echt niet genoeg!

Met een blafband heb ik verder geen ervaring.
    Ik vind persoonlijk een blafband met schokjes ook echt dierenmishandeling.
    Met piepjes lijkt het me toch ook wel diervriendelijk, maar is er echt geen andere oplossing?

19. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    ik heb dat ding gehad dat piepjes afgaf... resultaat... hond begon tegen dat ding te blaffen.

20. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,773
    3
    38
    We hebben een mengeling tssen een boeren fox en een jack russel. Het is idd. een druk hondje, en het soort ras is druk en ze wordt in juli pas 2 dus nog lekker jong.

Ik ben ook erg bang dat onze ond niet reageerd op het gepiep en er dus juist naar gaat blaffen. maar we zullen zien, kan de blafband/apparaatje dinsdag ophalen.

Ga nu weer het park in met de kleine deugniet!

Share This Page