Ik vind een blafband echt dierenmishandeling, helemaal bij een pup! Een hond blaft en sloopt niet "zomaar" Ga eerst eens naar een gedrags therapeut. Doe zelf eens zo'n blafband om met schokken, weet je meteen hoe het voelt
Erg jamer dat sommige mensen niet goed lezen wat ik schrijf! We vinden de blafband met schok ook erg zielig en daarom hebben we gekozen voor de blafband/apparaatje met piep. Dit doet de hond geen pijn! Ook vroeg ik om ervaringen met de blafband en dus niet de verhalen van mensen die tegen blafanden zijn. Ook wij vinden dit niet leuk maar nogmaals, als mijn meubels eraan gaan hebben we geen keus!
nou wij hebben hem 1 dag gebruikt maar ik vind het en vreselijk zielig en onze hond is echt veel te slim.... hij wacht gewoon het piepje af en blaft daarna weer vrolijk verder... maar het helpt ook niet tegen piepen en janken he? wij mochten hem gelukkig terugbrengen naar de winkel waar we hem hadden gekocht nee niets voor ons... we hebben nu een veel betere oplossing.... een zwarte halter-neusband-muilkorf... hij sloopt en blaft niet meer en kan gewoon water drinken
Hoeveel uur per dag is de hond alleen thuis? Hem/haar in een bench opsluiten zou ik niet doen, vaak krijg je daar echt geen leukere hond door... Kun je de hond niet in de keuken/andere kamer opsluiten zodat hij/zij toch nog kan rondlopen maar weinig schade kan aanrichten? En een blafband, als de piepjes werken is het ideaal. Stroom vind ik verschrikkelijk, na het verhaal van een hond die in blinde paniek door de raam heen sprong ben ik er helemaal op tegen!
Wat is dat precies, z'n meulkorf? Msschien is dat ook een idee voor ons. Dan kan hij dus gewoon los blijven i.p.v. in de bens, en sloopt hij dus niks maar kan wel water drinken. Bedenk me nu ineens dat hij niet alleen aan de bank bijt maar ook met zijn poten krabt aan de bank. Ik heb sinds gister de bens weer neergezet met een heerlijk dekbed erin voor de hond, en het valt me op dat hij er vandaag al voor de 3e keer uit zichzelf in gaat liggen. Hier ben ik erg blij mee want dan vind ze het waarscheinlijk een veilige plek. Alleen nu staat het deurtje nog open maar ik weet zeker als ik nu het deurtje dicht zo doen en weg zou gaan dat ze dan vreselijk zou gaan blaffen.
nou het gaat hier max om en uur... voor de rest gata ie naar de creche... aangezien hij echt ons hele huis heeft gesloopt... en de hele boel bij elkaar blaft is het de beste oplossing om hem naar de creche te doen... maar ja ik moet wel eens de deur uit voor een boodschapje en dan krijgt ie toch echt ff zijn snuitje om...
Maximaal een uur is niet zo'n ramp en zeker niet als het geen 30 graden is. Maar sommige mensen denken daar niet over na en gaan fulltime werken en laten de hond thuis met het muilkorfje om .
Zo'n 4 dagen per week zit onze hond (veel) alleen. Dan werken we allebei maar wordt hij tussen de middag wel goed uitgelaten. Misschien is het toch verveling van de hond dat hij gaat slopen, maar vanaf het begin af aan zit ze al zo veel alleen dus waarom dan nu ineens?
Onze vorige hond begon het ook opeens te doen, geen idee waarom. Ze worden ouder en zijn meer wakker, krijgen meer lef... Erg vervelend, maar buiten hem opsluiten in een andere kamer of naar een hondencreche sturen kun je er volgens mij weinig aan doen. Het is voor de hond zelf natuurlijk ook erg sneu!
nee wij werken allebei bij de ns en onregelmatig dus meestal is mijn man de ochtende en de nachten aan het werk en ik de namiddagen en de avonden... ik werk maar drie dagen en hij 4 om 5 meeste tijd als we het niet kunnen opvangen gaat ie naar de honden-creche en das echt een gouden tip... de hond vindt het prachtig en vermaakt zich prima en voor ons is het een geruststelling dat ie lol heeft en niet de boel afbreekt... onze andere 2 grote honden maken nooit wat stuk en blaffen weten ze volgens mij niet eens hoe dat moet maar de snuitje is echt voor overlapping van een boodschapje of korte tijd max een uur... heb 1 keer de babyfoon meegenomen nou was hartverscheurend hoe zielig hij zichzelf vond... nou zit er wel een verhaal achter die hond van hij is als pupje van 3 maandjes oud toendertijd door zijn eigenaar in een trein achtergelaten... de trein waar ik dienst op had toevallig... na veel rompslons en gezeul met hem is ie toch bij ons gebleven
Ik snap 'm nog niet helemaal....wil je een blafband omdat ie sloopt? Of omdat ie in de bench moet en dan gaat blaffen? De bench moet je, als je dat echt wilt gaan gebruiken, langzaam opbouwen zodat ie het inderdaad als vertrouwde plek gaat zien. Als hij in de bench zit en door het blaffen steeds een rotsignaal krijgt gaat ie de bench nooit als veilige plek zien. Edit: even terug gelezen en je wilt 'm dus inderdaad gebruiken omdat ie de bench in moet en dan gaat blaffen. Ik zou 'm gewoon langzaamaan aan de bench laten wennen en dat trainen, i.p.v direct naar een blafband te grijpen.... Stapsgewijs het bench gebruik invoeren en uitbreiden! En ik las dat iemand een blafband gebruikt bij een pup, sorry, dat vind ik echt belachelijk. Hopelijk heb je wel geprobeerd 'normaal' te trainen met je hond in het alleen laten?
En als je een t-shirt van jezelf of je man in de bench legt, dan ruikt hij jullie, misschien dat hij dan niet blaft.
TS shrijft dat het beestje 4 dagen in de week veel alleen zit. Ik ben bang dat een kledingstuk in de bench leggen niet veel zal helpen. Ik blijf erbij, dat hondje blaft zo veel omdat het zich gewoon stierlijk verveelt. Daar zou wat aan gedaan moeten worden.
hmm misschien kun jij dan de hele dag met hem bezig zijn? Ts vraagt om ervaringen met blafband, ze vraagt niet naar ongevraagd advies. ontopic: ik heb geen ervaringen met blafband of wat dan ook, maar wil je wel veel succes wensen.
Sjezus, dat lijkt wel DE standaard zin hier ik denk dat het in het belang ( en ook van het baasje want die zit er mee ) van het hondje is dat ze er achter komen waarom hij zo veel blaft en sloopt. wat heeft het voor een zin om een blafband aan te schaffen als ze iet weten waarom het diertje zo veel blaft. Misschien dat het juist helpt als er meer met het beestje gedaan wordt.
mensen grijpen veel te snel naar zulk soort hulpmiddelen zonder eerst tijd te steken in training e.d. Je kan van een hond niet verwachten dat als hij geen bench gewend is dat hij daar zonder problemen in gaat zonder bv te blaffen. Waarom bouw je het niet eerst op?
Mijn hond blaft in de bens omdat hij daar niet in wil. Opbouwen is idd. een goede manier om met haar te trainen maar ik weet dat het vervelend is maar moet toch ook echt naar me werk. Kan moeilijk ineens weken vrij gaan nemen om me hond te trainen. Ik weet niet welk werk jullie doen maar wij kunnen iig. niet ineens vrijnemen. Omdat me hond al een jaar vrij is in de woonkamer en nog nooit wat gesloop had ging dit dus altijd goed. Maar nu ze sloopt zal ze toch echt in de bens moeten.
Hoi Je wilt het vast niet horen, maar toch zijn "opbouwen" en "laten wennen" de toverwoorden als het gaat om het gebruik van de bench. Ook als hondlief gewend is om zich vrij door het huis te bewegen, misschien juist daarom. Zet je 'm ook in de bench als je wel thuis bent? Wij hebben sinds 2 maanden weer een puppie in huis en ook dat was een drama en hartverscheurend hoe hij tekeer ging als hij in de bench moest. Maar na 2 dagen oefenen en vooral negeren ging het al stukken beter. Hij is nu 4 maanden en als je zegt: plaats.... rent ie naar z'n bench en valt in slaap. Ken wel mensen die ervaring hebben met een blafband (niet met zo'n apparaatje) en dat werkte prima, wil niet zeggen dat ik het een prima optie vond maar goed. Mijn moeder had wel een piepmat voor op de bank. Als ze wegging kwam die mat op de bank en mocht mijn hondenzusje op de bank springen ging dat ding piepen. Jammergenoeg was die piep ook voor de mens te horen.... arme buren Gelukkig is mijn hondenzusje een lekker slim dier, sleepte die matten eraf en lag alsnog als een prinsesje op de bank. (dus daarna weer fijn alle eetkamerstoelen op de banken ) Ik denk dat honden slim genoeg zijn om er wel wat nieuws op te verzinnen. Zoiets als wat ik in het topic had gelezen: wachten totdat het piepen over is en weer opnieuw beginnen of gewoon tegen dat apparaatje gaan blaffen. Doe je verder nog een cursus met je hond? Misschien dat ze daar dan nog de tip van de eeuw hebben? Oh, je kunt ook de radio aanzetten.... dat wil soms ook wel een steentje bijdragen. Wat ons werd aangeraden om aan de bench te wennen is om 'm een paar dagen z'n eten in de bench te geven, zodat hij de bench assosieert met iets leuks. In iedergeval: succes! groetjes Melanie
Niet lullig bedoelt hoor , maar daar had je dan aan moeten denken VOORDAT je je een hond aanschafte. Sommige honden hebben eenmaal veel beweging nodig en blijkbaar kan hij zijn energie niet kwijt waardoor hij zich stierlijk verveelt en eenzaam is, wat zich dus uit in sloopgedrag en blaffen. kun je geen hondenuitlaatservice huren of een " oppas/creche " voor die 4 dagen regelen ? Ik denk dat je daar op de lange duur meer aan hebt dan een bench en blafband.