wie heeft er ervaring met engelse stafforden

Discussie in 'De lounge' gestart door beertje87, 10 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beertje87

beertje87 Actief lid

16 sep 2008
    339
    0
    0
    hallo allemaal

mijn man heeft gister een engels staffordje gekocht en we mogen hem volgende maand ophalen!
    nou is mijn vraag heeft iemand van jullie ervaring met zo´n hondje want ik vind het nog wel een beetje eng met me zoontje straks als de hond groter is,
    ik heb wel een beetje gezocht op internet en nou zie ik gelukkig staan dat het echte kindervrienden zijn en eindeloos geduld hebben maar je hoort altijd van die negatieve verhalen over deze honden.

liefs

2. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik heb geen ervaring met de engelse maar wel met de amerikaanse.
    Mn achterneef en zn vriendin hebben er eentje en die hebben ook sinds een paar maanden een dochtertje, die 2 kunnen niet meer zonder elkaar, nu al niet meer.
    Ik heb ze nooit over problemen of iets gehoord.
    Wel zou ik er altijd bij blijven, wat voor hond dan ook..
    We hebben zelf een labrador maar die laat ik ook neit alleen met kleine kinderen, onze pup heeft een beetje adhd ook haha, dus HEEL erg druk en speels.

Geniet van je pup!

3. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    vooral heel consequent zijn en blijven.
    En natuurlijk nooit de hond alleen laten met je kindje.
    Wij hebben zelf een engelse bulldog maar diverse staffords in de buurt en ze knnen nogal dominant zijn dus hou het in de gaten.
    Een cursus kan ik je zeker aanraden

Gr Denise

4. MyBelle

MyBelle Actief lid

26 apr 2010
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het hondje pas gaan ophalen als je er 100% achterstaat, want als ik het zo hoor doe je dat niet.
    Sowieso inschrijven voor een cursus en heel consequent omgaan met de hond en zorgen dat de kleine (en jullie natuurlijk) altijd boven de hond staan.
    Succes, maar ik zou er nog even goed overnadenken...een hond wordt nl. in een goed geval 15 jaar oud!

5. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    Ik kende ze als hele lieve honden, totdat er 1 mijn hond heeft gebeten!
    Maar nee, dat kwam door de opvoeding van dat beestje want die stond al wel bekend als 'niet lief' zeg maar....
    Verder moet je natuurlijk altijd opletten bij honden ongeacht het ras...

heeeel veeel plezier met de nieuwe pup :D

6. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik heb er 2, en ze zijn superlief voor kinderen. Helemaal als ze ermee opgroeien. Heel veel mensen zijn bang voor het ras, maar zodra ze ze eenmaal kennen.... (mijn hondjes hebben al een paar mensen van hun angst voor honden weggehaald:))

Veel plezier met je nieuwe pup!

7. Skye

Skye Niet meer actief

Zoals het in mijn ogen overkomt is dat jullie een hond gekocht hebben zonder er over na te denken. Niet helemaal mijn manier om een hond aan te schaffen! Mijn idee is om altijd eerst uit te gaan zoeken welk ras bij je gezin past en daarna pas te beslissen welk ras je aan wilt schaffen!! Maarja, zo denk ik erover!

Als je de hond ion huis hebt, zal ik gelijk maar op cursus gaan, zo leer je het meest met en over je hond! Dan kunnen het best hele leuke honden zijn. Vel plezier ermee

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Je had je beter van te voren goed kunnen laten inlichten ip[v na de koop denk ik dan... past de hond in jullie gezin qua tijd en opvoeding maar ook qua karakter van de hond en wat HIJ OF ZIJ nodig heeft, dat lijkt mij veel belangrijker... maar goed als meer mensen dat zouden doen zouden de asielen niet zo vol zitten...

9. Skye

Skye Niet meer actief

Ja, je ziet precies aan de asielen welke honden er worden aangeschaft zonder er over na te denken!! Het barst beijvoorbeeld van de mechelse herders!!! Vinden mensen allemaal leuk om aan te schaffen, maar puntje bij paaltje kunnen ze de hond niet aan en belandt hij/zij ion het asiel!!! Zielig hoor!!!

10. Miniman

Miniman Niet meer actief

Dat je in je openingspost al zegt dat je man een hond heeft gekocht zegt voor mij al genoeg over hoe de beslissing tot stand is gekomen. Ik zou me eerst beter in het ras verdiepen voordat je tot aanschaf overgaat. Dit ras kan namelijk zeer dominant en opdringerig zijn. Ze hebben een zeer consequente baas/bazin nodig. Mijn tante heeft er 2 die niet zo heel erg goed opgevoed zijn en sorry, maar ik zou mijn zoontje er nog geen seconde bij laten. En dat terwijl wij wel echte hondenliefhebbers zijn en zelf ook een hond(je) hebben.

P.S. en het is zeker geen hondJE, maar een grote bonk spieren dat heel erg sterk is. Als je geen enkele kennis hebt van dit ras dan is dit echt een uitdaging en dat druk ik zacht uit :D

11. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Ik heb ook het idee dat het een snelle beslissing is geweest. Beter had je vooraf kunnen infromeren naar de hondenrassen die jullie aanspreken (ja het oog wil ook wat) en dan kijken welke karaktereigenschappen daarbij horen en wat bij jullie past.
    Daarna moet je opzoek naar een goede fokker met honden van goede afkomst. Het blijft een levend wezen het het zou jammer zijn dat je over een aantal maanden afstand moet doen van de hond omdat hij niet helemaal is wat je er van verwacht.

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ben blij dat ik niet de enige ben die zo dacht (scheelt weer wat honden in het asiel ;) )

13. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Tja als je verkeerd met de hond omgaat zijn het gewoon moordmachines. Er gebeurd wat, baasje kan het niet overzien, hond krijgt de schuld en een spuitje of asiel. De eigenlijke schuldige is het baasje en het meest eerlijke zou dan ook zijn om het baasje naar een kliniek te laten gaan en een cursus te laten volgen, hoe om te gaan met mijn hond.

14. Skye

Skye Niet meer actief

En mag ik vragen waar hij de hond vandaan heeft! Want het lijkt me sterk dat hij hem bij een goede fokker vandaan heeft, want daar kan hij nooit zomaar even een hond kopen!!

15. PatriciaK

PatriciaK Fanatiek lid

10 mei 2007
    1.454
    0
    0
    Een engelse staf is erg leuk en erg kindvriendelijk..
    Heb zelf al jaren een engelse staf gehad en we nemen er nu weer 1..
    Wat ik je aanraad is ga op training met de hond om hem de juiste dingen te leren.. ze zijn erg leergierig dus dat is erg goed te doen..

Let wel dat een staf erg duur kan zijn in de opvoeding qwa eten en verzorging..

En ik las iets over je kind er niet bij laten dat moet je bij geen enkele hond doen...!!!

Maar als je vragen heb pb me maar .. heb heel lang getraind met staffordjes .. en kan je heel veel vertellen als je wil...

Maar verdiep je goed in het ras.. het kost veel tijd om zo`n hond te trainen .. het zijn geen slechte honden maar erg eigenwijs en sterk..

groetjes

16. Trees

Trees Niet meer actief

De engelse stafford is een leuke hond, mits ze een consequente en consistente opvoeding krijgen. Het zijn fysiek sterke honden, maar kunnen ook dominant zijn. Het opvoeden van een hond kost ontzettend veel tijd en energie.
    Wij hebben zelf ook een bull-achtige en met name de eerste maanden ben je er letterlijk dag en nacht mee bezig. Nu twee jaar later ben ik nog steeds bezig met opvoeden en trainen.
    Ze zijn intelligent, hebben zeer sterke kaken en lijf en niet altijd zin om even goed te luisteren. De hond heeft veel training nodig (ga sowieso op cursus voor langere tijd!) en verdiep je in rangorde en roedelregels. Helemaal met een kind in huis is dit extra belangrijk.
    Als je deze tijd hebt, zoveel tijd in wil steken en het leuk vindt om een hond te trainen, zou ik zeggen ga ervoor. In dat geval kun je veel plezier ervan hebben. Anders zou ik nog eens goed nadenken of jullie huis wel de beste plek is voor dit beestje.

17. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    Ben het met de vorige reactie's eens maar ik heb ook een Engelse.
    De mijne is echt een schat van een hond en iedereen is ook altijd vol lof over hem dat het zo'n lieve hond is :D
    Hij is nu 2,5 jaar en heeft nog nooit een valse grom of iets gedaan en terwijl hij al 3x gebeten is door 3 andere honden (2x jack russel,1x Golderen triefer)
    Maar als pup zijnde is het echt een hele dag taak om hem op te voeden, zitten bom vol energie en je moet vaak met ze lekker naar het park om hem uit telaten rennen, dus niet een blokje om.

Wij hebben zelf nog geen kinderen helaas, maar mijn nichtjes zijn hier vaak en dan zijn het dikke maatjes!!!!

Maar ik zou nooit geen enkele hond alleen laten bij een kind, hoe lief een hond ook is..

Veel suc6

PS, ff spammen :p

18. PatriciaK

PatriciaK Fanatiek lid

10 mei 2007
    1.454
    0
    0

AMEN!!

helemaal mee eens!

x

19. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ik vind de reacties zeer streng hier hoor! het is n hond en elke hond heeft opvoeding en regels nodig.. nou en dat ie de hond in n opwelling gekocht heeft? heb ik ook met me vorige hond gedaan dat betekend toch niet dat je er niet voor kan zorgen??? ze heeft nog n dikke maand de tijd zich in te lezen over het ras, ze opent hier n topic of iemand tips heeft waar ze rekening mee moet houden dus dat zegt mij dat ze er wel wat voor wil doen! dus niet zo zeiken en geef gewoon antwoord op haar vraag zonder dat gemiep.

Ontopic: mijn vorige hondje was een kruising tussen n engelse staff en een jack russel ze was superdruk maar wel lief! was totaal niet agressief aangelegd maar het is een rasje dat veel uitdagingen nodig heeft en die hun energie kwijt moeten dus ik raad aan om toch 1 keer per week ofzo flink te laten rennen in een bos oid.. en een cursus is leuk als je nog nooit honden hebt gehad maar anders zou ik dit ras echt niet anders behandelen dan andere rassen

20. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Een hond is wat je er zelf van maakt (je hebt natuurlijk uitzonderingen met karakterstoornissen, net zoals bij mensen, maar die zijn in de minderheid).

Ikzelf vind het héél belangrijk dat je je informeert over de opvoeding van je pup, misschien zelf de eerste 3 maanden op training gaat!
    Is best leuk, je leert ook andere mensen kennen en je kan je hond leren kennen/vertrouwen/luisteren etc.
    Wij hebben een border collie, schat van een beest, maar heeft zeker baat gehad van die puppytraining.

Heb je voldoende tijd voor een hond? Bedenk je dat ze in't begin net als een baby veel aandacht nodig hebben... zeker wanneer ze zindelijk moeten worden etc.

Succes :)

Deel Deze Pagina