Baal zo ontzettend. Vanochtend zijn we lekker richting Zeeland gereden om uit te waaien op 't strand. Maak momenteel een heftige tijd door, omdat mijn moeder ongeneeslijk ziek is. Nu ze achteruit gaat, was ik er aan toe om ff uit te waaien. Op de terugweg besloten we om nog even een uurtje naar Middelburg te gaan. Netjes een parkeerkaart gekocht, achter de ruit gelegd. Buggy uit de auto gehaald en richting stad. Daar nog een paar leuke koopjes gescoord, dus eigenlijk kon mijn dag niet meer stuk...totdat we bij de auto kwamen: parkeerboete van 54 euro ivm ontbreken kaartje. Ik helemaal in de stress, kijk richting dashboard....geen parkeerkaart. Kon mezelf wel voor mijn hoofd slaan. In de auto gekeken, blijkt 'ie onder de stoel te zijn gewaaid. Normaal gesproken checkt mijn man altijd voordat we weggaan of 't kaartje goed ligt, maar omdat ik op 't laatste moment besloot om de buggy nog mee te nemen, is waarschijnlijk het kaartje tijdens het openen van de kofferbak weggewaaid. Op de parkeerbon staat dat er bezwaar aangetekend kan worden. Ik denk dat ik het maar ga doen, maar heeft iemand hiermee positieve ervaring, of moet ik er maar vanuit gaan dat ik de boete toch zal moeten betalen? Ik heb een geldig kaartje als bewijs.
ik had precies hetzelfde verhaal..onder de stoel gewaaid!! en ik heb bezwaar ingedient en kaartje opgestuurd en ja hoor terug gekregen!! je moet eerst betalen en dan storten ze het terug! dit was in amsterdam... alleen zag ik tijdje terug in het nieuws dat dit nu veel als smoes wordt gebruikt maar proberen hoor!!!!
Ik heb ook weleens een parkeerboete gehad. Ik was het er niet mee eens omdat hij echt wel binnen het vak stond. Dus ik heb een bezwaarschrift gestuurd en uitgetekend op een a4-tje hoe de auto stond en toen hebben ze de parkeerboete ingetrokken. Dus ik ben er onderuit gekomen, maar jouw situatie is anders. Je kunt het altijd proberen. Niet geschoten is altijd mis. Wel rot zeg, dat hij weggewaaid is. Ik let daar zelf ook altijd goed op met de deur dichtslaan of het papiertje niet wegwaait die je voorin ligt. Gewoon proberen.... Veel sterkte trouwens met je moeder.
Het is misschien een hoop werk maar nee heb je en ja kun je krijgen. Mijn vader heeft jaren terug ook een boete gehad. hij stond geparkeerd op een stuk grond wat ze tijdelijk tot bouwterrein hadden gemaakt. (hij was daar aan het werk en je kon duidelijk zien dat daar verder niemand last van had) maar de parkeerborden waren ze vergeten weg te halen. de politieagent die hem heeft bekeurd bleef maar volhouden dat hij daar niet mocht staan omdat dat parkeerbord er stond, het heeft wat energie gekost, maar mijn vader heeft uiteindelijk wel gelijk gekregen.
Ja, een vriendin van mij heeft hier ook een positieve ervaring mee. Ze kwam bij mij op visite, op mijn vorige adres. In die straat is het betaald parkeren. Ze had netjes een kaartje gekocht, maar zat met haar gedachten bij haar 2 kindjes die ze nog uit de auto moest halen en ook nog een cadeautje voor mij dat ze niet wilde vergeten. Ongemerkt stopte ze het kaartje in haar portemonnee ipv achter de voorruit. Ze baalde dus enorm toen ze een paar uur later bij haar auto kwam: een fikse boete. (Waar ze eerst niets van begreep, pas later vond ze het kaartje in haar portemonnee.) Ze heeft een bezwaarschrift ingediend en het kaartje bijgevoegd. Uiteindelijk heeft ze het geld terug gekregen. De moeite van het proberen waard dus!
Ik zou het ook doen! Mijn man heeft het gehad met zijn parkeervergunning, toen hij nog in het centrum woonde bij zijn ouders. Hij had toen net een nieuwe voorruit, en zijn vergunning zat dus niet opgeplakt, maar hij legde hem neer. Was hij hem dus vergeten. Heel dom! Uiteindelijk heeft ie het verhaal uitgelegd en een kopie van zn vergunning meegestuurd en toen kreeg hij het zelfs terug!
Goed omschrijven welke datum en welk tijdstip op jouw parkeerkaartje stonden en de datum en tijdstip van de bekeuring. Daarnaast de parkeerkaart als bewijs mee sturen. Waarschijnlijk moet je eerst betalen, aangezien de bekeuring als verwerkt wordt. Maar erg grote kans dat jij het bedrag van de bekeuring weer terug gestort krijgt.
JA hoor, heb op ongeveer dezelfde manier ook een boete aangevochten en gelijk gekregen. Als je dan maar kunt aantonen dat je idd een kaartje had. (dus die ff met een kopie vd boete meesturen. Dan zien ze aan het tijdstip etc dat het klopt. Succes!
Absoluut doen! Zoals al eerder aangegeven; nee heb je en ja kun je krijgen.... En ik zie oo al veel "positieve" ervaringen voor bij komen.. (Misschien overbodig, maar vergeet niet een kopie van je kaartje te maken voor jezelf....)
ik heb het zelfde meegemaakt en ook de boete teruggehad. Mijn vriendin heeft zelfs een keer een parkeerboete gehad, gewacht tot er iemand anders terugkwam bij zijn auto, zijn kaartje gevraagd en die opgestuurd en heeft het ook vergoed gekregen. Daarom heb je tegenwoordig in amsterdam dat je je kenteken moet registreren. Geen kaartjes meer nodig.
Bedankt voor jullie positieve reacties. Ik denk dat het per gemeente ook verschillend is. Een kennis van mij reageerde via twitter dat zij ook een bezwaarschrift had ingediend bij een soortgelijke situatie, alleen zij moest wel betalen (dit was ook in Middelburg:x). Reden was dat ze ook van iemand anders het kaartje gekregen kon hebben. Dit stemt me niet zo vrolijk... Zal ik gewoon eerlijk het verhaal in het bezwaarschrift omschrijven, of zal ik een soortgelijke brief als onderstaand versturen?deze kwam ik nl. net tegen op internet. Weliswaar was mijn kaartje niet zichtbaar, maar aangezien die kennis van mij met eenzelfde verhaal haar boete wel moest betalen, ben ik bijna geneigd om het verhaal iets aan te passen. Realiseer me dat ik hiermee niet eerlijk ben... "Ik ben het niet eens met de opgelegde naheffingsaanslag om de volgende reden: Toen ik mijn auto parkeerde, heb ik een parkeerkaart gekocht en deze op het dashboard van mijn auto geplaatst. Op deze manier heb ik voldaan aan de parkeerbelasting die ik op dat moment verschuldigd was, om daar te mogen parkeren. Bij het vertrek ontdekte ik een naheffingsaanslag onder de ruitenwisser. Waarom deze mij is opgelegd, is mij volstrekt onduidelijk. Met het kopen van de parkeerkaart heb ik immers voldaan aan de benodigde parkeerbelasting om daar, voor die bepaalde tijd, te mogen staan. Een kopie van de betreffende parkeerkaart heb ik aan deze brief bijgevoegd. Op grond van het bovenstaande verzoek ik u de naheffingsaanslag parkeerbelasting te vernietigen. Uw reactie op mijn bezwaarschrift zie ik gaarne tegemoet."
Mijn broertje had toen hij klein was een keer het kaartje verkeerd om gelegd voor de ruit dus ook een boete. Mijn moeder had toen bezwaar aangetekend en het geld terug gekregen. Wat ik wel zou doen als je het pakeerkaartje opstuurt of een kopie opsturen of een kopie zelf houden, want als je die kwijt bent dan heb je natuurlijk niks meer en zo betrouwbaar is de post tegenwoordig niet meer...
Hetzelfde gehad maar dan met mijn jaarlijkse parkeerkaart (ze kunnen zelfs nagaan of ik een jaarkaart heb) maar krijg het niet terug
Tja, en door dit soort acties krijgen de mensen die wel echt betaald hebben niet altijd hun geld terug....
maak kopie van je parkeerkaart en stuur je bezwaar. de begintijd + de tijd van de uitgeschreven bon conflicteren met elkaar. je hebt namelijk eerder de parkeerkaart betaald. Je kunt dit dus niet als smoes gebruiken of op een later moment gedaan hebben daar die tijd en datum op de bon staan. je zult dus in je gelijk gesteld moeten worden. volgende keer denk je er wel aan hoor, heb het eerder gehoord en sindsdien let ik erop.
Gewoon doen hoor, en misschien is het al gezegd maar als je nou het kaartje ook opstuurd maak er dan een kopie van, als het dan om wat voor reden dan ook niet aankomt bij de politie dan heb je altijd nog een bewijsje in handen. Edit: Laten we het er op houden dat het nog vroeg is, ik heb niet eens de bovenste reactie hier gelezen, daar stond het namelijk al in van de kopie