Honden van de buren...zielig?

Discussie in 'De lounge' gestart door Annemeis, 25 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Hoi,

De honden van onze buren zijn vanaf iets over acht werkelijk non-stop aan het blaffen. Nu dus 2,5 uur bijna. De grootste hond heeft ook echt een enorm volume.
    Erg irritant want ik moet leren voor een tentamen en kan me niet concentreren...

Maar ik vraag me af waarom honden dit doen? Het gebeurt vaker als de buren niet thuis zijn maar tot een paar weken geleden hoorde ik ze eigenlijk nooit...

Kunnen ze gestresst zijn? De kleine hond jankt soms ook zachtjes, klinkt heel zielig. Een buurvrouw uit de straat liet haar hondje uit en vroeg me of ik de betreffende buren op de hoogte heb gesteld van het onrustige gedrag van hun honden. Heb ik nog niet gedaan omdat het nog niet de spuigaten uitloopt maar vanavond baal ik er wel echt van. Maargoed, buiten mijn ergernis om, is het voor het welzijn van de honden nodig om eigenaren op de hoogte te stellen als hun honden onrustig zijn? Is er dan iets aan de hand?

2. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Als je ze voorheen nooit hoorde maar nu wel en dan ook nog zo lang, san zou ik wel even naar de buren gaan ja. Ik zou het zelf ook willen weten als ik een hond zou hebben..

DastyQueen vindt dit leuk.
  3. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Geen verstand van honden maar als ze zolang blaffen zou ik het wel willen weten.

Morgen even aan de deur en vragen of alles goed is met de honden?
    Misschien waren de buren er niet en hadden de honden het warm...who knows without asking

4. Lilium

Lilium Niet meer actief

Je kunt het toch vragen? " goh buuf, ik was benieuwd of je weet dat je hondjes erg balffen wanneer je weg bent."
    Een beetje normaal iemand haalt daar wel uit dat het een vorm van overlast is.

Caruli vindt dit leuk.
  5. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Heb het nummer niet, mn partner wel maar die is nu weg. Zodra ik de buren zie zal ik ernaar vragen. Helaas hebben we vaker last van ze als ze muziek draaien in de tuin. Helaas trekken ze zich helemaal niets aan van onze bezwaren. We hebben geen ruzie hoor maar ik moet toch elke keer weer vragen of de muziek alsjeblieft even uit mag tussen 19u en 20u zodat de kids in slaap kunnen komen. De hele buurt heeft last van ze en er zij verschillende buurtjes die af en toe bij ze op de stoep staan.

Maar ik vraag me af welke redenen er voor honden bestaan om urenlang achter elkaar te blaffen?

6. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    De muziek uit zetten tussen 7 en 8 omdat je kinderen anders niet in slaap kunnen komen? Ik zou dat ook niet doen hoor. Als ik lekker buiten zit of met de deur open ga ik niet elke keer de muziek zachter zetten omdat je kids blijkbaar niks gewend zijn qua geluid. Ik snap je buren in dat opzicht prima.

De honden geen verstand van maar het klinkt dat je buren echt klaag buren hebben ;)

LindaS80 vindt dit leuk.
  7. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Dit vind ik wel iets te kort door de bocht.. en geloof me ik kan heel veel hebben van mijn buren..
    Maar je weet niet hoe hard die muziek staat.

Ik ben laatst om 4.00 in de nacht in mijn pyjama de straat op gegaan om een paar pubers te vragen ergens anders te gaan hangen. Schreeuwen en debiel doen ging me echt te ver. Als ze alleen hadden staan praten had ik mijn raam dichtgetrokken en klaar. Maar dit volume was zo hard dat ik al 1,5 uur lag plafond te staren. De heren waren overigens erg aardig en boden direct excuus.
    Wat mij betreft ligt het er dus wel aan hoeveel volume buren maken. Welzijn van je kindjes is ook belangrijk lijkt me. En die van mij zijn veel gewend maar mega harde muziek vallen zij echt niet van in slaap.

Popidepi, Glaewil, Vitamientjuh en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ts ik zou ff bij de buurtjes buurten en zeggen dat het je opvalt dat de honden de laaste tijd ineens blaffen als zij weg zijn.

Mimosa vindt dit leuk.
  9. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113

Dan heb je het om 4 uur nachts en dat is je goed recht. Had ik ook gedaan. Mijn bovenburen kids gaan pas laat naar bed en stampen als 80 olifanten. Even vervelend maar kind kan er inmiddels prima door in slaap vallen. Is ook een kwestie van wennen en hoe ze opgegroeien. Ik vind het echt onbeschoft om je buren om 7 uur avonds wanneer het nog prima is toegestaan om lawaai te maken vragen om het hele muziek uit te zetten omdat anders de kids niet kunnen slapen. Ik had je kei hard uitgelachen. Sorry!

LindaS80 en Maartt vinden dit leuk.
  10. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Zodra jij de muziek zo hard hebt staan dat je buren er hinder van ondervinden dan zet je het gewoon uit of zachter. Lijkt mij wel zo fatsoenlijk. Overigens is overlast veroorzaken nooit toegestaan, ongeacht het tijdstip:thumup:.

On topic; hier helaas een hondje die in het verleden een periode heeft gehad waarin hij jankte als wij weg waren. Bleek een vorm van verlatingsangst te zijn. Waren toen vaak weg (ziekenhuisbezoeken). Uiteindelijk met geduld en training er weer uitgekregen. Zou het dus zeker even aan je buren doorgeven :).

fanona, DastyQueen, Ysabella en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Kan het van de onweer zijn ? Dat is hier de laatste avonden. Daardoor kunnen ze ineens gaan blaffen

12. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Even contact opnemen met je buren!
    Onze hond horen de buren ook nooit, maar laatst was ze een half uur aan het janken terwijl wij weg waren, de buurman appte dit omdat hij bezorgd was, wij waren toen al op de terugweg en binnen 5 minuten thuis, bleek dat haar voorpoot op een of andere manier klem was komen te zitten onder de deur van de bench. Ik was dus super blij met de oplettendheid en bezorgdheid van de buren.

birds86, kleinepien, Vitamientjuh en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Het is pas onbeschoft als je geen rekening houdt met elkaar.
    Iemand komt aan de deur met een vraag en dan lach jij diegene uit ipv dat je probeert een oplossing te zoeken?

En dan wordt het nog onbeschoft genoemd als je voor een bepaalde aanklopt bij iemand om te vragen of het eat zachter kan :rolleyes:

Blosjes, Popidepi, fanona en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Als je je zorgen maakt om de hondjes zou je kunnen aangeven dat de honden de laatste tijd vaker blaffen en dat je je zorgen maakt, bang dat er iets mis is met ze.
    Als je niet meteen begint over overlast maar dat je je zorgen maakt zouden ze het waarschijnlijk wel goed oppakken en niet aanvallend.. hopelijk is het snel rustig..

Het kan diverse redenen hebben.. als hondeneigenaar is het fijn om te weten als de honden blaffen dat kan ook teken zijn dat er iets met ze aan de hand is.
    Als je iets niet weet kun je er ook niks aan doen.

succes met je tentamens.

15. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Is een kwestie van moraal denk ik... wat gij niet wilt dat u geschiedt...

Verder ken je onze buurt niet: muziek aanzetten in de tuin is sowieso not done eigenlijk... ze krijgen van alle kanten commentaar en niet eens van ons in de eerste plaats. Komt door de populatie denk ik. Bijna alleen vrijstaand dus de meesten zijn geen overlast van anderen gewend. Je hoeft het ook echt niet te wagen om poep van de honden niet op te ruimen oid. Het zijn de regels van de wijk en als je hier wilt wonen wordt je daarvan meteen op de hoogte gesteld via de buurtcommissie, buurt-app e.d.

Mensen kiezen deze wijk echt uit voor de rust. Deze buurtregels zijn de grootste reden dat wij hier wilden wonen. 2 hsp kids (plus ouders, helaas erfelijk). Jongste heeft zelfs SI therapie gevolgd om geluid beter te kunnen filteren. Dus onze buren hebben ook wel een beetje pech met ons. We hebben erover gepraat en het uitgelegd, toen is die afspraak gemaakt over muziek. Dus toch jammer dat ze zich er niet aan houden.

Ik zou me rot schamen als anderen last hadden van mijn gedrag. Stel dat er kleine buurkindjes niet kunnen slapen omdat ik muziek draai, wil ik echt niet schuldig aan zijn, wat kost het voor moeite om even de muziek zachter te zetten? 1x per week of tijdens een feestje geen probleem maar dagelijks met de herrie van een ander opgescheept zitten is echt niet leuk.
    Helaas wennen onze kids niet aan de muziek. Oudste slaapt inmiddels met oordopjes zodra de buren buiten zitten.
    Overigens was onze vorige buurman een DJ en daar hadden we nooit last van.

16. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik ben het met je eens hoor, tenminste zo sta ik er voor het grootste gedeelte ook in.
    Echter zijn er wel volumes waarbij zelfs mijn kinderen niet in slaap kunnen vallen. Maar goed voordat ik naar de buren zou stappen, als ik dat al zou doen, is het wss echt standje disco in je slaapkamer.

Wij hebben een buurman die heel vaak om 23 uur nog even zijn muziek een uur hard aan zet. De beste man is alleen en ik denk dat hij dat doet om te ontladen als hij zijn vrouw mist (het is vaak ernstig droevige muziek). Ik kan daar echt niet van slapen. Heb alleen nog nooit gedacht en nu klop ik aan.
    Ja 1 x maar toen was ik ongesteld en boos op mijn man, en ergerde me aan de buurman. Toen ik er naartoe wilde gaan ging de muziek al uit en was mijn “bui” over Ghehe.
    Het is ook een beetje leef en laat leven.
    Ik denk dat mijn buren ook echt regelmatig overlast ervaren van ons. Nu probeer ik zoveel mogelijk rekening te houden maar dat lukt echt niet altijd. We hebben vaak visite etc. En zitten veel in de tuin bijvoorbeeld (ook met muziek). De gemiddelde buur is hier 60+ en wij een jong gezin.

Zou het overigens wel willen weten als mijn hond veel blaft als ik weg ben.
    Vraag het met regelmaat aan de buurman.

17. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Toen mijn vorige hond oud werd begon hij ook te blaffen als wij weg waren, dat wisten wij niet want we waren er dan niet.. En ik moest van de ene buurman horen dat de andere buurman zei dat hij er al weken ramgek van werd. Ik kan er nog steeds pissig om worden, mijn hond voelde zich niet fijn/veilig (werd langzaam doof en blind natuurlijk) en meneer vond het niet nodig om mij daarvan op de hoogte te stellen maar wel tegen de complete straat te klagen.
    Daarna heb ik hem altijd naar m'n schoonouders gebracht een wijkje verder als ik weg ging.

18. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Volgens mij is het doorgaans toegestaan 'normale leefgeluiden' te maken tot een bepaald tijdstip.
    'Lawaai', en met name lawaai waar de buren last van hebben zou een mens uit fatsoen niet eens moeten willen maken, laat staan dat je ze er keihard om uitlacht...

Maar well done dat je een week of zo echt je best hebt gedaan aardig te zijn hier op ZP. Laat al die inspanning nu niet tevergeefs geweest zijn...

Gaby123, Blosjes, pietje1987 en 23 anderen vinden dit leuk.
  19. Evi88

Evi88 Niet meer actief

@Whysteria ik ben dus niet de enige die het opvalt.. jeetje zeg. o_O

pietje1987, Syane, Sado en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Buurman aan de overkant appte me ook al: hij hoort het zelfs in zijn huis en heeft onze buren gebeld dat de honden zo onrustig zijn. Buren hebben gezegd direct te komen maar we zijn een uur verder en ze zijn er nog niet. Dus kennelijk maken ze zich zelf ook geen zorgen om hun eigen honden en geniet de hele straat inmiddels mee van het geblaf. Hoop maar dat er niets naars met de hond aan de hand is.

Merel 2009 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina