Hallo, Ik heb pas gehoord en gelezen van de SMEP-methode om zwanger te raken. Wie deed of doet hieraan en heeft hier goede ervaringen mee? Raakte je bijvoorbeeld snel zwanger? Ben benieuwd!
Dit word bedoeld met SMEP: SMEP (Sperm Meets Egg Programm) Korte versie: * 'Klus' om de dag vanaf dag 8 (dus 8, 10, 12 etc.) * Koop 10 ovulatietesten * Begin met de ovu-testen op dag 10 * Als de test positief is, 'klus' dan die dag en de twee dagen erna ook. * Sla na de derde dag 1 dag over. En 'klus' daarna voor de zekerheid nog een keer. * 15 dagen na je eerste positieve ovulatietest kan je een zwangerschapstest proberen. * Als je ovulatie-test nooit positief wordt, ga dan door met 'klussen' om de dag tot dag 35 en doe dan een zwangerschapstest (als je dan nog niet ongi bent)
aha...dat is interessant... ik heb geloof ik wel een langere cyclus, dus zou een paar dagen langer moeten wachten tot het beginnen met OV testen, en het elke dag klussen... maar het is iets wat we zeker proberen deze ronde... THX...XXX
Dat is zeker intressant. Ik wil waarschijnlijk de volgende rond als ik niet zwanger ben beginnen met ovulatietesten. Liefs
Ik heb er ook wel eens aan gedacht... maar nee... ik doe het niet. Ik hoor juist veel verhalen over "het loslaten" en dan juist ineens... raak! Zo ook een collega. Ze zei... ik stop ermee... ben er helemaal klaar mee!! En tadaaaa... 5 weken zwanger nu! En het loslaten is moeilijk, maarrrr ik heb de ovutesten opgemaakt (geen ei mee gevonden want ik had er nog maar 3) Ik heb nu dus totaal geen controle of inzicht en het voelt nu al héérlijk! Nu nog zwanger worden hahahaha! Groetjes cyntje78