zoals de titel als aangeeft wie heeft er ervaring met een fietskar? Ik heb een elektrische fiets. Mijn dochter is 4 1/2 als de baby geboren wordt. Ze zit graag achterop en nu wil graag een fietskar. Heb overwogen om voor een bakfiets te gaan maar door ruimte gebrek in huis denk ik dat een fietskar de beste optie is. Moet ik nog voor een kar voor twee kindjes gaan kijken of een kar voor 1 kindje. Wat voor kar is handig ligt goed achter de fiets en zitten de kids lekker in? Wie heeft tips en info?
Als eerste een waarschuwing: let goed op of je fiets geschikt is voor een fietskar! Ze zijn al snel best zwaar en de garantie op de motor vervalt soms bij het trekken van een kar. Wij hebben alleen ervaring met een fietskar achter een gewone fiets. Mijn zoon van vijf past er eigenlijk al niet meer in qua lengte. Ook het gewicht is net aan, maximaal mag een fietskar rond de 30 kg hebben. Wij hebben een Croozer. Ik zou als je perse een fietskar wilt voor een een kindsvariant gaan.
Ik heb een goedkope fietskar, 125 euro ofzo. Past precies door deuren heen. Hij kan 2x25 kilo dragen, dus 2 kinderen van 25 kilo per stuk. Een babyschaal met peuter ernaast past net. Ik heb er heel veel aan gehad!
Ik lees even mee Ben ook aan het bedenken wat makkelijk is.. Misschien een elektrische bakfiets.. weet niet hoe zwaar een bakfiets nou fietst?.. Of inderdaad een (elektrische)fiets met fietskar erachter..
Ik ga maar eens bij de fietsenwinkel informeren en kijken of ik een keer kan proef rijden. Ik zag ook de gazelle caby ( heel iets anders ) een twee wiel bak fiets wellicht is dat ook nog een optie ga meteen vragen of ze die ook hebben staan en of ik die ook kan proberen!