Wie heeft er ervaring met gespreid betalen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ssaarr, 8 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Ze heeft oom ambulante begeleiding, dat is afgelopen maand afgerond. Zei betaalde daar 30 euro eigen bijdrage aan.
    Die 30 euro kan ze dan eventueel gebruiken voor de wasmachine.
    Maar ze moet er nu 1 hebben. Ze heeft zelf ook kinderen dus de wasmachine draait elke dag....

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Nou je moet niet, als je geen geld hebt, dingen op afbetaling kopen terwijl je het maandbedrag niet kan ophoesten.
    Heb zat gevallen gezien waarbij de ene schuld met de andere schuld word ingelost.

3. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Maar waarom koop jij of familie er dan niet een van 50euro.
    Het is je zus...

4. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Als ik het geld er voor had, had ik haar met alle liefde een wasmachine gegeven. Maar wij hebben het momenteel ook helemaal niet breed. We komen wel rond, maar ruimte voor een wasmachine heb ik niet voor haar.
    Ik heb net m'n fiets laten repareren wat 200 euro kostte, m'n dochter haar zwemles wat 700 euro kostte..
    Haar auto wat gemaakt moest worden heb ik een deel aan mee betaald.
    En haar familie is ook mijn familie, die hebben haar al zo veel geholpen met verhuizen, huur betalen, meubels/vloer/behang/verf etc te betalen toen ze ging verhuizen.
    Het houd een keer op met de portomonee lostrekken....

5. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    Als ze dus 30 euro kan aflossen per maand dan heeft ze hem over een jaar afbetaald maar dan reken je de rente nog niet mee.

Met dit hoge rente percentage is de eerste maand is van die 30 euro al 4,20 dus los je eigenlijk maar 25 euro af waardoor het dus langer dan een jaar is

Dus mijn vraag heeft ze m al gekocht? Een paar dagen kan je best zonder wasmachine waardoor je tijd hebt om op mp te kijken

6. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    Ik denk ook dat het niet goed is om maar bij te springen.

Nu wil ze dus ook meteen een nieuwe maar andere opties als mp en kringloop zijn waarschijnlijk niet eens bekeken.

Zo n klein bedrag kan je haar misschien lenen en laat haar het dan ook echt terug betalen

7. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Tja...dan dus even op de hand wassen/ wasserette oid en sparen voor een 2dehands op mp oid.
    Als je geen nieuw kan betalen en je komt al zovaak geld tekort zoals ik lees...waarom dan toch persé nieuw willen?

8. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Koop een 2e hands op mp, zijn veelal nog onder de €50 te krijgen en leen haar dat geld, zodat ze jou terug kan betalen, zonder rente en snel weer een wasmachine heeft.

9. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Ik heb het niet, dit is ook niet mijn probleem.. Ik heb haar al heel vaak uit de brand geholpen nogmaals.......

10. DreamsandHopes

DreamsandHopes Actief lid

14 aug 2015
    261
    37
    28
    NULL
    NULL
    ik heb op mp een wasmachine voor 50 euro gekocht die zo goed als nieuw is en het al 3 jaar perfect doet!

11. Liminous

Liminous Actief lid

23 okt 2009
    371
    69
    28
    NULL
    NULL
    Ik zie hier op de koopjes hoeken op FB vaak genoeg oproepen staan van mensen in soortgelijke situaties. Heeeel vaak dat mensen dan spullen ook nog gratis weggeven, ook wasmachines ed. Ik weet niet waar ze woont, maar dit zou ik zeker eerst even proberen.

Los van dat herken ik jou verhaal in die van mij. Onze zussen zitten in hetzelfde schuitje, behalve dat mijn zus geen kids heeft. Ook ambulante begeleiding en een bewindvoerder. Ik weet dus dat het voor jou als zus heel lastig is en begrijp heel goed waarom je zegt dat het op een gegeven moment wel genoeg is geweest. Evengoed ontzettend lief dat je toch nog probeert mee te denken voor haar.

12. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    Maar dan blijft de vraag heet ze nu wel of niet eentje gekocht

Zo ja dan heeft dit topic niet veel zin met alle oplossingen die er gegeven worden en is ze meer dan een jaar aan het afbetalen.

Vindt het wel goed dat iedereen keer of keer haar aan het helpen is. Goed ommaar niet weer meteen je portemonnee te trekken.

13. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Poeh..
    Zou absoluut niet op afbetaling kopen!
    Aan het eind van de rit, als je minimale afbetaling kiest, betaal je er bijna het dubbele voor..
    Dat is pas zonde van je geld..
    Mp en fb staat keus genoeg

14. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Is het een optie dat er iemand in haar omgeving haar een rente-vrije lening geeft? Ik snap goed dat je er klaar mee bent om je portemonnee te trekken, maar misschien maakt dat een verschil?
    Diegene krijgt het geld weer terug, en je zus zit niet aan idioot hoge kosten vast.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Hier ook ervaring met een zus die niet met geld om kan gaan, iedereen heeft haar altijd willen helpen, maar je helpt zo iemand niet door maar geld te blijven lenen of geven. Waarschijnlijk heeft xe al van veel mensen geld geleend in het verleden.

Niks kopen nu, laat haar de was naar jou of een ander familielid brengen. Ze heeft een wasmachine nodig, maar het geld heeft ze nu niet, dus kan ze geen kopen. 2 maand sparen en 1 op marktplaats kopen.

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb altijd geleerd dat je alleen een huis koopt met een lening, verder niks. Als iets te duur is, kun je het gewoon niet kopen; afbetaling klinkt leuk en aardig, maar is echt een val voor mensen die sowieso al moeite hebben met geld. Voor je het weet blijft die lening maar lopen omdag je 'm niet krijgt afgelost, betaal je klauwen vol rente, en ren je continu achter de feiten aan.
    Dan kan ze echt beter sparen voor een tweedehandsje op mp, tot die tijd wassen bij familie, vrienden en kennissen...

17. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Wat is er precies defect aan beide machines? Weet ze dat? Ze zou de droger nog te koop aan kunnen bieden op mp, ligt eraan welk merk het is, maar sommige worden graag gekocht door handelaren en dan kan ze er misschien nog wel €20 voor krijgen. Dan heeft ze er nog maar €30 nodig om een wasmachine via mp te kunnen kopen.

18. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Dat ligt eraan. Ik ben zelf ook zo'n type geweest wat niet met geld om kon gaan, maar daar wel van heb geleerd. Ik maak geen schulden meer, heb spaargeld, maar ik zou het verdomd zuur vinden als mijn familie zou weigeren om me te helpen mocht het nodig zijn op basis van fouten uit het verleden.
    De zus van ts heeft al hulp, er is dus al erkenning van het probleem, en misschien is het nu wel mogelijk om met duidelijke afspraken (eventueel met degene die haar financien beheert) ergens toe te komen.
    Mensen kunnen wel degelijk veranderen, ik zeg niet dat de zus van ts dat ook heeft gedaan want dat weet ik niet, maar om bij voorbaat al te weigeren op basis van het verleden helpt haar ook niet verder. Ze moet wel de kans krijgen om te bewijzen dat ze er van heeft geleerd, mocht dat in deze situatie het geval zijn.
    Als dat er niet op lijkt, dan ben ik het inderdaad wel met je eens, maar dat kunnen wij niet beoordelen op basis van de info die ts hier heeft geplaatst.

19. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Mijn vriend heeft zelf in de wsnp gezeten toen ik hem leerde kennen dus ken alle ins and outs.

Daarom zei ik ook dat ze het niet kan en niet moet doen op afbetaling.
    Haar bewindvoerder moet een potje hebben en anders de gemeente.

Op mp is ook zoveel te krijgen desnoods voor de time be it...

Snap ook wel dat het voor familie een keer op houd. Je kan een aantal dagen op de hand wassen maar dan houd t ook op.

Lastig naar weet zeker dat er in de kringloop en op mp genoeg is.

20. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Er zijn dan denk ik weinig opties.

Op afbetaling gaat niet omdat ze de aflossing niet kan betalen en het niet verstandig is om (meer) schulden te maken.

Lenen van familie is geen optie

Lijkt mij de enige optie kijken of er 1 gratis wordt weggegeven of voor die 30 euro 1 proberen te kopen

Deel Deze Pagina