Als zij in een minnelijke traject zit mag ze geen nieuwe schulden aangaan. Doet ze zit wel dan is de kans groot dat ze haar eruit gooien. Er is nl heel duidelijk aan het begin van zo'n traject kenbaar gemaakt dat ze geen nieuwe schulden mag aangaan. Dit komt bij een her controle naar boven, omdat ze 1x pj een kopie van haar bankrekening moet overhandigen. Heeft ze al contact gehad met haar bewindvoerder? Of bij de gemeente aangeklopt voor bijzondere bijstand?
Mijn droger is stuk gegaan. Heb besloten geen nieuwe te halen. Dacht dat ik hem zou missen maar nu 3 mnd verder denk ik, o lukt prima. Tis niet eens mooi weer. Elke dag een was en houdt het prima bij. Wasmachine, tja als dat stuk gaat heb ik nog een buffer maar had ik dat niet dan had ik toch echt online een nieuwe besteld. Zou ff kijken wat goedkoper is. Beetje in de min bij de bank of bijv otto of wehkamp. Hun rente ligt vaak rond 15/20 procent. Echt heel veel. In dat geval is roodstand van bijv 250 euro minder duur. Voor 250/300 heb je een prima basic wasmachine. Zou daarom zelf niet 2e hands kopen. Deze dingen worden veel gebruikt en verkeerd wasmiddel van de vorige of slecht onderhoud kan veel schade opleveren aan binnen zijde en aan de buitenkant als nieuw er uit zien. Dan maar liever wat extra met garantie. Zeker als je geen buffer hebt. Zijn ook zuiniger in energie.
O lees bewind. Dan kan ze zowiezo niks kopen op afbetaling. Dat is geblokkerd. In dat geval moet ze hun bellen met haar begeleiding of er wat gespaard is voor haar. Vaak gebeurd dit namelijk. Wasmachine komt dan uit de pot. Eventuele bijzondere bijstand. Droger zal ze indd niet krijgen ivm luxe
Ze staat NIET onder bewind dames!! Ze kan dus gewoon op krediet kopen waarschijnlijk... En zo eindig je dus idd wel in de sanering! Ts zoek samen een machine op mp verkoophoek of kringloop dit is haalbaar voor haar. De rente van alleen 4/5 euro per maand is al hap uit het weekgeld laat staan de aflossing van een nieuwe.
Ze kan beter gaan leren haar financiën een keer op de rit te gaan krijgen en die Eur 30,- p/m die ze straks overhoudt gaan sparen ipv gelijk weer gaan uitgeven aan de afbetaling van een wasmachine. Ik weet niet de achtergrond van je zus Saarrr. Heeft ze een ziekte, is ze (manisch)depressief bvb of speelt er andere problematiek waar ze geen schuld aan heeft? In dat geval zou ik als familie/vrienden zijnde toch nog een keer de beurs trekken en haar helpen met een wasmachine, het gaat om een relatief klein bedrag. Zeker omdat er ook kinderen in het spel zijn, die lijden nu onder het onvermogen van hun moeder. Ik ga ervan uit dat er geen vader in beeld is. Mocht je zus een luie klaploper zijn die niet wil werken wordt het een ander verhaal idd en moet ze het nu maar zelf uitzoeken. Blijft het nog steeds een verschrikkelijke situatie voor haar kindjes om in op te groeien. 😪 Het mag duidelijk zijn, kopen op afbetaling ben ik absoluut geen voorstander van, het leidt vaak tot alleen maar nog meer problemen.
heb niet alles terug gelezen maar idd op marktplaats of afhaal hoekjes, 2e hands winkel. weet niet hoeveel was ze draait in de week en of ze eventueel de komende tijd de was bij iemand anders kan draaien? kan ze zelf voor een nieuwe sparen in de tussentijd.
Ik zou de familie vragen allemaal een paar tientjes bij elkaar te leggen en idd een machine voor haar (en de kids!) kopen! Dat dat zo moeilijk moet zijn, het is je zus! En dan kan ze iemand zijn die problemen aan trekt; het feit dat ze zelf hulp heeft gezocht voor haar financiën, laat toch wel haar goede wil zien denk ik. Laat haar een x aantal euro per maand terug betalen. Ik kan me voorstellen dat zij zelf enorm baalt, nu ze iemand haar financiën last beheren en er juist nu iets naar de mallemoeren gaat, wat ze helemaal niet kan missen! Als ze nu een droger wil kopen, of een magnetron, tja dan kan ik me de reactie voorstellen, maar het gaat om een wasmachine; die is gewoon voortaan gewoon niet meer weg te denken in een huishouden. Dus ja; ik zou alles op alles zetten dat mijn zus niet zonder hoeft te zitten, en zeker niet 1 op afbetaling hoeft te kopen.
Toch kan ik helaas uit eigen ervaring zeggen dat de koek een keer op is wat betreft helpen. Na een bepaalde tijd en onder sommige omstandigheden is het beter om het eens zelf te laten doen. En ja dat is moeilijk zwaar en komen veel emoties bij kijken zeker als er kinderen in het spel zijn. Ts zijn er meer familieleden die kunnen helpen of moet alle hulp bij jou vandaan komen? Ik lees ook niets over een vader/echtgenoot is die niet in beeld?
Nee iedereen van de familie helpt haar altijd met alles. Ze is nog niet zo lang bij haar ex weg, een verhuizing zonder geld hebben wij voor haar een mooi paleisje gecreëerd. Van meubels, tot de vloer, tv, vloer, behang en noem het allemaal maar op.. Toen haar auto wat kapot ging, heb ik haar ook bij geholpen. We vinden het allemaal wel even prima zo. Doordat we haar elke keer financieel helpen, blijft ze ook komen!
Waar woont ze? Ik zie regelmatig op de Friese marktplaats wasmachines voor 50 euro. Prima machines. Misschien kan de familie dat voorschieten? Nieuw hoeft écht niet, en helemaal in zo'n situatie.
Misschien kan ze haar was bij jouw doen als jullie een beetje bij elkaar wonen, opsparen en dan 3 wassen draaien of bij een buur en dan voor die buur boodschappen/ klusje doen ofzo. Sowieso bewind bellen en overleggen bijv. 2 x 30,- apartleggen en dan bij kringloop een machine kopen.
Ik zou als ik haar was wekelijks een bedrag sparen, al is het maar een paar euro. Tot die tijd op de hand wassen. En beddengoed en eventueel (spijker)broeken bij iemand laten wassen als dat mag. Zelf wasmiddel meenemen, en een kleinigheidje betalen voor het water als dat gewenst is. En dan naar een paar maand een nieuwe betaalbare wasmachine kopen, Zijn er al zo rond de 200 euro. Of anders een tweedehandse rond de 50 euro. Is even wat moeite maar het kan prima op de hand wassen als het echt niet anders kan.
wat veel mensen hier zeggen is marktplaats. persoonlijk ben ik het daar zo niet mee eens. Dat is vaak andermans ellende op je hals halen en dan binnen 1 a 2 jaar weer een nieuwe moeten. Ik heb het zelf wel gedaan bij de media markt. Is mij prima bevallen. en was er binnen een paar maanden vanaf en geholpen
Ja hoor al eens wasmachine en fornuis. Qua rente kan het echt meevallen. Als je eventuele akties zoekt met bijv gratis bezorging of korting. Het ligt ook aan de lengte doe je in 3 mnd of een jaar bijvoorbeeld. Gewoon ff tegen elkaar opwegen. Betaal je uiteindelijk 50 euro neer en kun je nu gewoon wassen. Of spaar je en moet je dus voorlopig op hand of bij anderen wassen. Ik vind persoonlijk een wk bij een ander wassen al een ramp.
Ik vind een week bij anderen wassen ook enorme ellende. Werkkleding van mijn vriend, kleding van de jongens (soms 2 sets per dag), normale kleding van vriend en mijzelf... En dan nog beddengoed, handdoeken Moet er niet aan denken om dat allemaal mee te moeten slepen naar een ander