Hallo allemaal, Ik heb een vraagje aan jullie: Wie heeft er ervaring met een bevalling waar je van tevoren al heb aangegeven dat je met een ruggenprik wil bevallen en dat je dus ingeleid word... Ik ben namelijk zwanger van mn derde kind maar omdat die 2 bevallingen gewoon echt niet prettig waren (traumatische bijna) wll ik nu met een ruggenprik bevallen en dat kan ook, ik ben al bij gyn geweest en op 2 nov moet ik terug komen en dan gaan ze alles bespreken wanneer ik ingeleid word en hoe het nu precies in zn werk gaat. maar ik wil graag de ervaring van jullie weten, hoe ging het eraan toe en hoe heb je het meegemaakt, is het mee of juist tegen gevallen? Ik ben benieuwd. Gr Angel
hoi Angel, ik had niet afgesproken dat ik een ruggeprik zou krijgen omdat Belle in het vruchtwater gepoept had moest ik naar het ziekenhuis omdat ik geen weeen kreeg ben ik ingeleid de volgende dag omdat de weeen te snel achter elkaar kwamen en ik ze niet weg kon puffen en vreselijk moe was had erg slecht geslapen in het ziekenhuis vroeg de vk of ik een ruggeprik wilde de prik zette deed bij mij geen pijn en ik voelde daarna ook geen een wee meer heb ook nog een poosje liggen slapen toen ik 10cm ontsluiting werd het infuus er af gehaald en kreeg meteen persweeen maar die doen niet zo pijn als de onsluitings weeen groetjes van Chantal
Ik heb het niet vantevoren gevraagd. Maar bij mijn waren de weeën zo heftig, waarschijnlijk door de inleiding, dat ze het zelf aanboden. Ik moet zeggen, vond de ruggenprik geweldig! Wat maakt dat een verschil zeg..
Hoi Angeleyes, Ben nu 30 weken zwanger en zelf zit ik ook heel hard na te denken over een ruggeprik.. Ik word echt niet goed van alle bevallingsverhalen die ik hoor en doe het echt in mijn broek als ik alleen al aan de aanstaande bevalling denk Omdat ik in een ziekenhuis dat niet bij mijn verloskundigepraktijk hoort, moet ik binnenkort van verloskundige praktijk veranderen, en dan ga ik het dus ook ter sprake brengen bij de nieuwe verloskundige. Nu begrijp ik uit je verhaal dat als je een ruggeprik wilt, je ook ingeleid wordt? Is dat eigenlijk standaard? groetjes Ma2Be
Met 41.4 is de bevalling begonnen echter 2 dagen rug weeen, en maar 2 cm ontsluiting, dus hub naar het zkh..Daar aangekomen schreeuwe ik om ene ruggeprik, en het is me 100% reuze meegevallen! op dat moment heb je zoveel pijn vd weeen dat je die prik niet voelt!En daarna...oooo zaaaallliiiggg een uurtje of 2 rust gehad...Verovlgens infuus met weeenopwekkers, waardoor je na een uurtje of 2 de weeen weer door de ruggeprik heen gaat voelen..Ik heb er op zich dus goede ervaringen mee.. marit is uiteindelijk met 42 weken precies geboren
Ik wist op voorhand al zeker dat ik een ruggenprik wou! Ik ben ingeleid op 36 weken omdat ik een scheur in mijn vliezen had. Omdat ik bekkenistabiliteit heb zei de GYN zelf dat een epidurale het beste zou en en ze had gelijk. Ik ben om 12 u ingeleid en na 15 min al kon ik niet meer blijven liggen van de pijn.En je kan moeilijk rondlopen met een infuus in je hand Ik heb pas 4 uur later een epidurale gekregen omdat er nog bevallingen waren en er nog vrouwen een epidurale kregen. Die ruggenprik was echt een verlossing!Het ziet er veel pijnlijker uit dan het is en het is zo gedaan... Na 10 min was ik al pijnvrij! Om 22u kreeg ik persweeen en toen hebben ze de epidurale afgezet. Die laatse keer persen en toen Elena met haar hoofdje eruit kwam deed pijn maar het was allemaal te doen! Ik heb maar 3 keer geperst In elk geval kies ik als er een 2de komt terug voor een epidurale.Ik kan al niet tegen pijn en dan met die BI... Dus alles is heel goed meegevallen,mijn bevalling heeft geduurd van 12 u(toen werd ik ingeleid) tot 22u20 Dus wel vrij lang vind ik
Ik heb altijd heel hard geroepen dat ik absoluut geen ruggenprik zou willen. Ik werd ingeleid en had alleen maar rugweeën en was daardoor behoorlijk van mijn padje geraakt. De gyn vroeg of ik een ruggenprik wilde, heb toen schijnbaar ja gezegd. Ze hebben het daarna nog een keer aan mijn vriend gevraagd en die gaf akkoord. De ruggenprik viel me echt 200% mee, heb vanaf toen echt helemaal niets meer gevoeld. Mocht ik ooit nog een keer zwanger raken, dan wil ik graag weer een ruggenprik!
Ik heb vantevoren aangegeven dat ik een ruggeprik wilde. Ik heb wel nog een slag om de arm gehouden: stel dat het allemaal heel snel zou gaan of zio. De verloskundige heeft mij doorgestuurd naar de gyn en met hem heb ik besproken dat als ik een ruggeprik wilde, al was het midden in de nacht, ik hem ook zou krijgen. Ik hoefde daarvoor niet ingeleid worden. Ivm langdurige gebroken vliezen moest ik uiteindelijk toch worden ingeleid. Toen hebben we afgesproken dat ik al voor de inleiding de ruggeprik zou krijgen. Dat is ook gebeurd. Helaas werkte de ruggeprik bij mij alleen rechts waardoor ik de weeen links wel degelijk voelde. Dat kon niet meer hersteld worden. Dat is wel een flinke tegenvaller als je je voorbereid op een (bijna) pijnloze bevalling..... Het heeft in ieder geval flink in pijn gescheeld, denk ik....
Hi naamgenoot ik ben ingeleid met 38 weken. Heb niet van te voren gevraagd om een ruggeprik, maar tussendoor erom gesmeekt, en gekregen de ruggeprik heeft me even enorm veel rust gegeven, dit omdat ik al 2,5 dag weeen had van de gel. ik heb zelfs geslapen tijdens de ruggeprik en de weeen gingen onverstoord verder. mijn bevalling opzich is zwaar tegen gevallen dit door al 3 dagen niet normaal geslapen te hebben. en op een gegeven moment zetten ze de ruggeprik uit, en ja dan voel je alles weer. omdat inleiden vaak heftigere weeen oproept dan 'gewoon' bevallen kan dit vervelend zijn. dat uitzetten moet omdat je het laatste stuk vanaf ong 8 a 9 cm alleen moet doen.
ik ben met 42 weken ingeleid.. heb na 12 uur onregelmatige weeën een ruggeprik gekregen! wat heerlijk zeg! heb flink uit kunnen rusten! voor dat ik volledige ontsluiting had hebben ze m weer uitgezet! anders zou t persen erg moeilijk gaan! vond het ergste dat ik moest blijven liggen! zat aan de ctg (dus draatjes op t hoofdje van de kleine) kon geen kant op, dat vond ik verschrikkelijk! zoveel draatjes, infuus, ruggeprik, ctg! heb ook nog een cateter gekregen.. als ik had mogen kiezen was ik nooit ingeleid! kan je tenminste nog zo af en toe een endje lopen, en douchen!
Ik ben bij de bevalling van mijn dochter ook ingeleid. Ook had ik een ruggeprik gehad. Vond het heerlijk. Het was met 38 weken. Dit om medische redenen. Nu word ik 29 november weer ingeleid. En wederom krijg ik een ruggeprik.
Hier eigenlijk hetzelfde verhaal. Na bijna 30 uur weeen en 2 slapelloze nachten met maar 3 cm ontsluiting als resultaat, werd ik totaal uitgeput ingeleid. De ruggenprik werd mij voorgesteld en ik heb dan aanbod graag aangenomen. De ruggenprik krijgen heb ik nauwelijks gevoeld. Het enige vervelende vond ik dat ik vervoerd moest worden van de verloskamer naar de anaesthasie. DAt gehobbel en lift in lift uit terwijl je weeen hebt en echt kapot bent is geen pretje maar als ie dan gaat werken......... MEN wat is dat heerlijk... mijn rug werd helemaal warm (ik had bijna alleen maar rugweeen gehad en was helemaal beurs gemasseerd door mijn man) en de pijn ebde zo weg. Ik kon weer praten, lachen, ademhalen en wat kracht opdoen. Nog geen 2 uur later kon ik gaan persen. Toen werd de ruggeprik 'uitgezet' maar dat maakte niets uit. De persweeen deden geen pijn en na 3 flinke persen was mijn zoontje daar. Ik zou er een volgende keer totaal geen problemen mee hebben weer om een ruggenprik te vragen.
ook ik ben met week 41/1 na 2 dagen voorweeen en dus helemaal kapot uiteindelijk ingeleid met een ruggeprik. De ruggeprik was helemaal ideaal, eindelijk kon ik bijkomen. (Ik had twee dagen om de 5 a 10 minuten weeen gehad, en die hadden helaas niets uitgehaald. (2cm) ) Tussentijds merkte ik wel steeds meer van de pijn, en dan werd de ruggeprik ook harder gezet. Op een gegeven moment had ik zo een pijn, dat ik het niet meer hield, dus er werd weer gekeken, ja hoor ik zat op 10 cm, en moest dus persen, maar door de ruggeprik voelde ik geen persdwang, en moest dus uit mij zelf gaan persen, ik heb ruim anderhalf uur op eigen krachten geperst, ik was kapot en kon echt niet meer. Net voordat ze vacuumpomp erbij gingen halen, ben ik met een laatste pers bevallen van mijn dochtertje. De ruggeprik vond ik tijdens de weeen wel ideaal, maar na de bevalling heb ik weken last van mijn onderrug gehad. Door de verloskundige werd gezegd dat dit wel eens dor de ruggeprik kon komen, of door het lang persen. Die pijn in mijn onderrug/stuitje was wel heel vervelend, heb echt weken niet te lang achter elkaar kunnen zitten. En bij het opstaan vanuit zitpositie had ik ook veel pijn, door veel kracht op mijn armen te zetten, probeerde ik de druk in mijn onderrug te verlichten om zo minder pijn te hebben bij het opstaan. Ook heb ik nog steeds een gekke vlek op mijn rug, bij de plek van de ruggeprik. hebben meerdere dit of niet? Heel eerlijk bij een volgende bevalling zou ik zo weer voor een ruggeprik kiezen, de pijn wordt veel draagelijker. Succes, probeer je zo min mogelijk zorgen te maken. Het is per persoon verschillend, het kan ook ontzettend meevallen.
IK ben met 39 weken en 2 dagen ingeleid. Smorgens om 06.30 uur had ik 3 cm ontsluiting en 5 uur later nog steeds maar wel erge been en rug weeen. De gyn stelde toen een ruggeprik voor en die heb ik met 2 handen aangegrepen. 2,5 uur na het zetten van de ruggeprik had ik volledige ontsluiting. Alleen het persen ging zeer moeizaam. Mij werd verteld dat normaal de ruggeprik uit word gezet als je 9 cm ontsluiting hebt om zo zo veel mogelijk gevoel te hebben om te persen. Helaas kon ik maar 2 keer persen op een wee waardoor onze dochter het erg moeilijk heeft gehad. Maar bij een volgende bevalling ga ik 100 % zeker weten weer voor een ruggeprik.
hoi! ik ben met 38 weken ingeleid vanwege zw vergiftiging.. om half 10 werden mijn vliezen gebroken en om 10 uur ging ik aan het infuus.. gelijk daarna eigenlijk begonnen bij mij de weeen.. heel heftig! ik heb geen benul meer gehad van de tijd.. maar uiteindelijk ging het niet meer ... en heb ik een pijnstilling gehad..geen ruggeprik in jou geval, maar puur pijnstilling.. maar toen zijn bij mij de weeen gestopt en de persdrang meteen begonnen.. na de prik! Ik weet ook niet hoe lang ik dit heb volgehouden, maar had al vrij snel daarna 10cm.. binnen 6.15 uur was hij er.. het persen zelf duurde 19 minuten!
Je moet toch niet ingeleid worden om een ruggeprik te krijgen? Ik ben ingeleid op 38weken, omdat mijn gyn het verstandiger vond om mij niet langer te laten rondlopen en heb een ruggeprik gekregen, omdat ik eigenlijk een kleinzerig persoontje ben. Die ruggeprik is heel goed meegevallen, deed klein beetje pijn, maar veeeeel minder dan ik dacht. Het heeft me de hele dag goed geholpen, had echt geen gevoel meer. Tot s'avonds, als mijn pompje leeg was en ze al een uur niets meer hadden bijgegeven en ik een spoed KS kreeg.. Was een enorm pijnlijke ervaring.. (Dit volledig terzijde) Ik was dus echt blij met mijn verdoving.
Ik begrijp je vraag niet helemaal, wordt je ingeleid alleen vanwege dat je anders een pijnlijke bevalling hebt of is er een andere reden voor de inleiding? Ook ik had tijdens mijn vorige bevalling om een ruggeprik gevraagd, volgens de gyn, is het nooit zeker of je die wel echt krijgt, want als je al te veel onsluiting hebt beginnen ze er niet meer aan, ook moet altijd een anasthesist in het ziekenhuis aanwezig zijn, er moet plek zijn bij de OK, en andere gevallen (spoed) gaan als dat nodig is voor. Tja logisch ook.. Uiteindelijk ben ik ingeleid om andere redenen en heb ik een ruggenprik gekregen, bij mij hielp het niet, want mijn ene been was verlamd terwijl ik in het andere nog alles voelde. Ook de weeen voelde ik als best heftig. Waarschijnlijk was de prik niet goed gezet. Als ik in de toekomst weer ga bevallen wil ik weer graag een ruggeprik..
Ik wilde absoluut geen ruggeprik. Maar door t infuus met weeenopwekkers kwam ik in een weeenstorm terecht en ik had rugweeen die contstant aanhielden, dus ik heb me later overhalen om een ruggeprik te nemen. Ik had voor de ruggeprik nog maar 2 cm en 2 uur later zat ik al op 8. Omdat ze t infuus maar steeds hoger zetten, hielp t daarna niet meer ookal stond de ruggeprik op max. Maar die ruim 2 uur dat t wel hielp was heerlijk en als ik alles van te voren had geweten had ik em eerder laten zetten. Daarna duurde de bevalling nog zo'n 4 uur en al die tijd stond de ruggeprik op max. Maar helaas hielp t niet, die laatste 4 uur waren echt een hel, dat was ontzettend heftig. Ik hoop dat ik nooit meer ingeleid moet worden, zo'n weeenstorm is ontzettend heftig. Maar als er ooit een volgende komt ga ik zeker weer voor een ruggeprik, ookal hielp die maar kort, die heeft er wel voor gezorgd dat de ontsluiting vordere.