eerder inleiden?

Discussie in 'De bevalling' gestart door poekie33, 20 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poekie33

poekie33 Lid

24 mrt 2007
    10
    0
    0
    Hallo,

Ik ben ruim 40 weken zwanger en kom net terug van controle bij de VK.
    Omdat ik vrij veel lichamelijke klachten heb, heeft ze geprobeerd me te strippen maar omdat ik nog 0 ontsluiting heb, heeft dat geen zin.
    Het rommelt echt al een 2 weken en die kleine ligt er helemaal klaar voor maar wil er nog niet uit :(
    Nu heeft ze er wel gezorgd dat ik eerder voor controle naar de gyn mag en dan gaan we ook het inleiden bespreken. Ze wil daar liever niet mee wachten tot ik overtijd ben zoals gebruikelijk is. Op zich heel fijn, maar inleiden lijkt me ook geen pretje. Zijn er mensen met ervaringen hiermee?
    Dan bedoel ik met name het inleiden als je baarmoeder nog niet rijp is.
    Want dat is het dus in mijn geval. Ik hoor het graag.

groetjes

2. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja wat wil je precies weten meid?

zoals je zelf al zegt is inleiden echt geen pretje en weet ik niet wat ik je daarover moet vertellen?

bij mij braken mijn vliezen pakweg 5 minuten nadat ik bij de vk vandaan was en in de supermarkt aan de overkant stond....

bij mij was mijn baarmoeder er ook nog niet klaar voor en hebben ze me uiteindelijk 2 dgn laten lopen, ze heeft me toen niet gestript maar had gehoopt doordat mijn water zelf was gebroken de bevalling zich zelf zou aandienen maar helaas niets was minder waar....

ik werd uiteindelijk de 3e dag aan het infuus gegooid, en na 2 uur nog niets toen hebben ze nog tot 2x toe de dosis verhoogd (te hoog bleek later) ze hadden het nog over gel inbrengen later op de dag of de volgende dag (dat weet ik niet meer) als het infuus niet zou aanslaan, maar zo ineens uit het niets om half 1 begon het uiteindelijk...

dat heeft 2,5 uur geduurd en vlak voor hij geboren werd hadden ze het over de gyn erbij halen omdat zijn hartslag afzakte en over pomp en weet ik veel wat nog meer, en waarschijnlijk krijg je dan toch nog zo'n adreneline stoot dat hij er uiteindelijk uit was vlak voor de gyn er was.. ;)

mijn nichtje hebben ze laatst 18 dgn over tijd laten lopen en ze werd eerst gestript, toen dat niets uithaalde hebben ze haar gel gegeven en dat zouden ze de dag erop weer doen (waren toen al 3 dgn met haar bezig) zou dat weer niet helpen mocht ze het weekend naar huis om maandag weer verder te gaan, maar 'snachts zijn uiteindelijk toch zelf nog de weeën begonnen...

het gaat bij iedereen in ieder geval anders...de 1 zal sneller een bevalling inleiden ondanks dat de baarmoeder er niet klaar voor is dan de ander...

bij mij moest het omdat mijn water gebroken was, bij haar niet maar ze liep wel al dik 2 wkn over tijd, dus tja hoe het bij jou zal gaan is maar de vraag meid...

misschien zegt de gyn wel dat de kleine het goed doet en ongeacht jouw lichamelijke problemen je "af moet wachten" :(

heel veel succes in ieder geval met die laatste loodjes meid..

liefs smoekie

3. Milla

Milla Niet meer actief

Ik ben tijdens mijn tweede zwangerschap met 38 weken ingeleid wegens omstandigheden, de baarmoeder en baarmoeder mond waren nog onrijp en gesloten, en weeopwekkende gel, had bij mij geen resultaat..
    De gyn kon me ook geen infuus met wee opwekkend middel geven omdat alles nog erg dicht zat.
    De enige mogelijkheid was het doorprikken van mijn vliezen, dit was een vreselijk gevoel en moment, maar toen dat eenmaal gebeurd was, kwamen de weeën meteen heftig op gang.
    Ik wens je veel succes. Hopelijk heb je genoeg aan dit antwoord anders mag je altijd een pbtje sturen.

4. stella1

stella1 Lid

9 dec 2006
    72
    0
    0
    rotterdam
    bij mijn dochter ingeleid met 42 weken, gel ingebracht om 9 uur. Om 12 uur eerste tekenen van activiteit, infuus (laagste standje) erbij en vliezen gebroken. Uiteindelijk is ze om 17.15 uur geboren. Heb inleiden niet als vreselijk ervaren, vliezen breken voelde je niets van, uiteindelijk wel een knip, maar ze was dan ook een 9-ponder.

Morgen wederom inleiding bij deze zwangerschap. Zie daar niet als een berg tegenop, wel een beetje zenuwachtig natuurlijk. Gisteren bij de verloskundige zat alles nog potdicht, maar omdat er niet heel veel vruchtwater meer is, willen ze toch op gaan wekken. Dit keer met tabletten. We zullen zien....(zal het een broertje of een zusje worden?)

5. Milla

Milla Niet meer actief

Spannend Stella, alvast heel veel succes gewenst!
    Zet m op!

Deel Deze Pagina