ICSI aug/sept

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Tess27, 9 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Hallo Dames!!

Ik dacht zie zoveel verschillende dingen dus laat ik voor t eerst zelf maar iets openen.
    Ik ben Tessa , 27.. vriendlief is 38..
    Wij zijn sinds okt 2011 samen en wisten al snel van elkaar dat we een kinderwens hadden, ik woonde nog ergens anders maar sinds begin dit jaar samen.
    Ik wist ook al snel dat zn dokter ooit had gezegd mocht je kinderwens hebben dan zou ik maar eens een test gaan doen , zo gezegd zo gedaan en bij de 1ste keer waren er 700.000 zwemmers , 2de keer 2 miljoen en 3de keer 4 miljoen.
    We werden doorverwezen naar de fertiliteits arts , na alle onderzoeken bleek dat bij mij alles goed was/is.
    Een hoop mensen (andere forum) kreeg ik commetaar omdat we nog best kort samen waren en nu al icsi zouden doen, maar goed ik heb nog nooit zo n fijne en lieve vent gehad!! Mn vorige relatie was 5 jr lang, ook een kinderwens maar meneer vond drugs belangrijker , vandaar knoop door gehakt.
    Was al van de pil af sinds 2009 omdat ik elke dag 10 jaar lang hoofdpijn had.
    Verder hebben we in februari / maart onze 1ste icsi poging gehad die voor de punctie afgrbroken is, prikken ging me prima af ( zelfs met naalden angst) en had op zich best last van de lucrin die ik spoot , hoofdpijn opvliegers.. Dat was verder geen ramp hoor , toen begonnen met menopur 150 en na 9 dagen mn 1ste echo op donderdag en had nog maar 2 grotere eitjes en moest die maandag terug komen en door prikken, maandag terug en voelde me dag voor na een dagje ikea al niet lekker , maar had maandag dus 11 eitjes + een hoop kleintjes , overvolle eierstokken was dat gevoel.. daarna bloed prikken voor hormoon spiegel en mocht 2 uur bellen voor uitslag en punctie afspraak , nou slecht nieuws alles werd afgebroken ivm gevaarlijk hoge waardes in t bloed en direct stoppen met alles.. was me duidelijk verteld absoluut week rust en veel drinken , wat heb ik me die week rot gevoeld zeg , douchen was al teveel , toen snapte ik de rust..
    Na wachten en wachten start ik maandag met de decapeptyl , waarom niet weer lucrin weet ik ook niet hoor.. verder de helft minder menopur nu 75 , ben benieuwd of dit wel gaat aanslaan dan de helft minder.. ben nu aan de pil al 4 weken en mag 17de stoppen , rond 5 sept zou mn punctie zijn en 19 sept op vakantie dus waarschijnlijk daar testen.. spannend!!!
    Alle keren was mn baarmoeder slijmvlies rond 17/18 mm dus dat is geloof ik wel goed? We werken met het VU amsterdam daar worden mn eitjes na punctie heen gebracht door vriendlief en terug plaatsing is ook daar..

Zo haha mn levens verhaal van afgelopen tijd.. Hoop dat meer dames zich samen voegen hier en kunnen kletsen!

Liefs

2. wolffje

wolffje Fanatiek lid

7 apr 2013
    1.320
    0
    36
    zwanger worden
    omg. zwolle
    hoi hoi
    voor jullie de 2e poging, hopelijk nu dat het allemaal goed verloopt,
    wij zijn eergisteren begonnen voor de 1e icsi (ik 23 man 24) eergisteren gestart met de pil die moet ik slikken tot de 29e
    en de 26e moet ik de eerste spuit zetten (vind ik ook wel eng) en
    moet ook 5 september naar zhuis maar dan voor 1e echo :)
    wij zitten in zwolle in het ziekenhuis, vind het allemaal wel spannend :)
    mijn man had bij allebijde zaadonderzoeken 200.000 en hebben ook geen andere behandelingen gehad gaan meteen naar icsi.
    vind wel fijn iemand die dit nu ook mee maakt was er al naar op zoek
    gr

3. laney

laney Actief lid

2 okt 2009
    335
    72
    28
    Hoi Tess27,

Ik wil je echt heel veel succes wensen met je 2e ICSI poging en dat het deze keer maar goed mag komen en je over een klein jaartje een kleine hebt.

Wij zijn net klaar met onze 1e ICSI. Ik heb gister de terugplaatsing van 1 embryo gehad dus nu is het afwachten. Ik had maar liefst 24 follikels dus waarschijnlijk heb ik ook een aantal cryo's voor het geval dat het deze keer niet raak is.

4. Kahlan83

Kahlan83 Bekend lid

24 jul 2013
    904
    0
    16
    Hallo,

Ik moet komende week ook gaan starten met de spuiten. Voor ons wordt het ook de 1e keer Icsi. Wij hebben hiervoor geen andere behandelingen gehad. Door slechte zaad kwaliteit is dit onze enige optie.

Tegen de prikken zie ik niet echt op, maar die punctie....daar verheug ik me niet bepaald op.

5. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Hoi Wolffje , zeker weten spannend hoor! T schiet al aardig op dus.. Nee idd wij ook geen andere behandelingen verder.. dat prikken vond ik de 1ste keer ook eng , ik dacht echt oke en nu moet ik echt zelf prikken? Daarna ging ik huilen haha maar eigenlijk viel het me zo mee , ik prikte elke dag andere kant van mn navel dat hielp wel..
    Zijn Veel onderwerpen hier maar dacht open er zelf 1 en zie wel wie er reageert.. fijn dat kletsen zo!

Laney, wat een mooi aantal zeg!!! Hoop voor jullie een hoop cryo's!
    Laat je ff weten of t is gelukt of niet? Ben benieuwd , succes met de wacht weken!! En hoe heb je de punctie ervaren?

Kahlan , jullie ook succes met deze poging.. ik zie ook vreselijk tegen de punctie op brrr...

Hier gevraagd voor infuus ( Wij zitten in Flevoziekenhuis Almere en terug plaatsing Vu) maar ik kon wel oxazepam krijgen avond voor en de ochtend en verdoving in de schede :( bah.. Morfine ook maar raadde ze af ivm dat je dagen er na nog duf bent maar dat durf ik allemaal niet ben zo bang de controle te verliezen.. Zag der ook echt zo tegen op was zo zenuwachtig tot het telefoontje dat het niet door ging.
    Hoop ook echt nu dat de helft minder hormonen goed genoeg is en nn eitjes groeien en ik niet weer zo gevaarlijk hoog zit met waardes, hier prikken ze standaard bloed voor punctie maar dat is niet overal las ik..

Nu even van onze zondag genieten en ff op visite.. Gister dagje dierentuin geweest. En morgen 1ste decapeptyl weer zetten, ik prik s avonds dat is voor mij makkelijker te onthouden zelfde tijdstip voor t eten.

6. Sterre1977

Sterre1977 Niet meer actief

Hoi Tess, even kort want typt zo lastig op tel. Maar ik sluit mij graag aan. Loop ook in het flevo in samenwerking met vu en heb 29 augustus de punctie gepland staan, net de 13 e spuit deca erin gedaan.. en zaterdag de menopur erbij.

Ik heb overigens bij dr. L. Aangegeven meer verdoving te willen dan standaard. Aangezien dr. K. Heel trots zat te vertellen dat er in het flevo niet teveel gebruikt wordt, zodat je er goed bij bent.

Ik zal morgen avond even wat uitgebreider reageren als ik achter de comp zit ipv telefoon

7. martie

martie Lid

29 nov 2010
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is het voordeel van 'er goed bij zijn..'?
    In DD kreeg ik een korte narcose (echt heerlijk) en werd op de uitslaapkamer weer wakker. Kopje en thee en een paar koekjes en dan weer naar huis. Wat is de meerwaarde van zoveel pijn hebben elke keer bij een punctie?? We moeten al genoeg doorstaan! Kan dit dan misschien zonder pijn?!
    Grrr...(ti's gewoon gemeen).

8. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Sterre , gezellig dat je mee komt kletsen.. vind het fijn dat er nu ook iemand in t flevo zkh zit waar ik zit.. en idd dokter K. vond dat allemaal niet nodig , nou lekker dan dacht ik ik vind het allemaal heel wat!! Wat krijg je er bij dan?? Dokter L. is een aardige vent!! maar heb ze geen van beide gehad bij follikel metingen..

Martie , dat klinkt goed zeg korte narcose , zou mij ook een stuk geruster maken..

Morgen de 1ste decapeptyl spuiten!! Ben benieuwd want lucrin van vorige keer hoefde niet in koeling..

9. Kahlan83

Kahlan83 Bekend lid

24 jul 2013
    904
    0
    16
    Ik word lichtelijk gestoord van mezelf inmiddels.... Ik had vandaag ongesteld moeten worden, maar 3 keer raden...helemaal niks. Dus toch voor de zekerheid maar een test gedaan, negatief.
    Nu moet ik afwachten wanneer mijn ongesteldheid gaat beginnen en ik dus kan gaan starten met Decapeptyl.

Ik had er op een soort van rare manier naar uitgezien om te beginnen met prikken en het voelt nu een soort van teleurstellend dat ik moet wachten op mijn eigen lichaam. Ik denk dat het het idee is dat je eindelijk iets actiefs kunt doen om zwanger te worden, dat je weet dat er een kans is.

Hopelijk komt het morgen....

10. Sterre1977

Kahlan, herkenbaar hoor, ik kon ook niet wachten om te beginnen met spuiten... Zit nu ook met smart te wachten tot de menopur erbij komt...

11. Sterre1977

Tess, vanavond de eerste spuit! Ik duim voor je dat het nu wat rustiger groeit, klote van je vorige poging dat hij afgebroken moest worden.

Dr l vind ik top. Dr k. Was ik niet zo fan van. Ik weet niet precies wat ik erbij krijg, ga daar met mijn eerste fm, volgende week vrijdag even goed achteraan, want ik doe het echt niet met enkel prik in de vaginawand. Ik schijf zo bagger voor die punctie, daarin zijn jullie niet de enige :)

12. Sterre1977

Oh en Tess, een tip, haal de deca half uur van te voren uit de koeling, dan brandt hij minder!

13. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Dank je Sterre , haal het er 5 uur uit, wil voor t avond eten spuiten, van de lucrin voelde ik eigenlijk niks dus ben benieuwd of dit wel brand , t is wel ff wennen weer prikken , vorige keer na keer of 3/4 ging t prima.. Eerst rustig en daarna snel spuit er in en langzaam in spuiten en naald ff laten zitten en dan terug trekken , zo deed ik dat.

Laat je even weten wat je erbij krijgt? Kan ik eventueel ook vragen voor iets extra..

Doen die prikken in de vagina wand pijn? Ik snap een verdoving wel maar t is toch als een echo maar dan met een naald er op , dan naar je eierstokken dus weet niet wat die prik doet? Eierstok verdoof je niet..

14. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Kahlan, ik begrijp je helemaal hoor , ik kijk er al maanden naar uit om vandaag weer verder te mogen, eindelijk..

En ons ziekenhuis deed een zomerstop, vond t zelf belachelijk , vakantie oké maar alles dicht? We zijn geen nummers! En toen moest ik dus ook voor uitgangs echo en werd maar niet ongesteld , normaal altijd 30-34 dagen en die keer 56 , volgens hun mag dat 3x per jaar later ongesteld worden , maar erg storend als je er op wacht , hoop dat het morgen komt! Ik duim!

Ik mag zaterdag stoppen met de pil , gaat het dan snel tot je ongesteld word? Ben al zo lang niet meer aan de pil.

15. Sterre1977

ik zal je even laten weten wat ik krijg! ik vertelde dr. L. toen dat Kimmel had gezegd dat ze je in het Vu helemaal plat spoten maar wij in het Flevo niet hoor, je moest er goed bij zijn. Ik gaf toen aan dat ik daarom overwoog om over te stappen. Dr. L. zei toen dat hij iets soortegelijks als in VU kon geven. Ook dr. D. (die dr. K. momenteel vervangt) zei dat Flevo in de Vu protocollen mee zal gaan en dat er net overleg was geweest voor meer pijnbestrijding dus dat het wel goed kwam. Maar er is niets in mijn dossier vastgelegd, dus ik begin er paar dagen voor de punctie mooi weer over, ze zullen me vast een zeikerd vinden, maar geef mij maar zo'n pilletje waar je wappie van wordt of beetje morfine.

Ik vond de eerste spuit niet fijn! hij ging er niet fijn in, soms lijken die naaldjes van de deca wel wat bot. De ene glijdt er zo in en de ander gaat wat moeilijk. De eerste keer leegde ik hem ook in een seconde, nu doe ik het in ongeveer 5 seconden en brandt het totaal niet meer. Maar jij hebt al eerder gespoten, dus ik verwacht dat je geen problemen krijgt :) bij mij gaat het nu ook goed, eerste paar dagen was even wennen..

Is die prik niet om je wand te verdoven, moet die naald die aan dat echo ding zit daar niet doorheen? weet het eigenlijk ook niet precies, wil het eigenlijk ook niet echt weten haha.

Hoeveel dagen moet jij deca spuiten Tess? Ik dus 18 dagen en pas op dag 19 menopur erbij. IN totaal iets van 30 spuiten deca. Ik heb het idee dat niemand zo lang spuit, ben ik alweer bang dat ze foutje gemaakt hebben ofzo :)

16. Sterre1977

Wolfje, voor jou ook nog een paar weken voor je eerste spuit, maar die vliegen om joh!

"Fijn" dat je meteen icsi krijgt. Wij hebben eerst 3 IUI moeten doen. Maar zaad was 0.4, 0.8 en 3.2 miljoen. 3.2 is wel redelijk, maar ook niet geweldig, maar 0.4 en 0.8 is gewoon verloren zaak om daar IUI mee te doen, dus weer kostbare maanden verloren, zeker omdat ik al wat ouder ben (vorige week 36 geworden).

17. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Sterre, ik spoot de vorige keer ook iets van 30 dagen en dacht ook wow wat lang , maar nu begin ik vandaag en er staat tot de 30ste nog deca ingevuld en rond de 23ste Menopur , maar dat hangt natuurlijk af van wanneer ik ongesteld word na t stoppen van de pil zaterdag , heb ook vaak gelezen dat sommige hele duidelijke boekjes hebben en wij maar een stuk papier...

Is die gene die dokter K. vervangt beetje aardig? Ik heb dokter L. elke keer met gesprekken gehad en echo s verschillende dames..
    Hoop idd dat ze ook mee gaan met de protocollen van t VU waarom zoveel pijn lijden , dan maar een zeikerd hoor, ik vraag t ook!
    Ben benieuwd naar die naalden , heb ook geen alcohol doekjes bij de deca dat klopt? Lucrin wel altijd maar toen moest ik ook in t potje zelf zijn dus vaak ontsmetten.
    Heb vorige keer wel last gehad na t starten met elke dag kloppende hoofdpijn tot dat ik stopte dus ongeveer en maand.
    Weet wel wanneer ik met stimuleren begin ik rustig aan doe en niks geks doe zoals shoppen enzo , vorige keer werd ik op t laatst zo naar en zo overvol gevoel dat t zeer deed , misschien helpt dat ook met m'n waardes... Ik werk nog niet ivm met dat ik hier sinds januari woon en ik niet solliciteer met dit er bij omdat ik dan toch niet aangenomen word , gelukkig kan het zo aangezien ik altijd gewerkt heb en niet meer in de buurt woon bij m'n oude dorp vandaar geen baan meer.

18. Espoir

Espoir Fanatiek lid

28 feb 2013
    1.670
    768
    113
    Mag ik ook meekletsen?

Vandaag de eerste spuit decapeptyl gezet. Wij lopen in Deventer/Zwolle. Dinsdag 20-8 heb ik de startecho.

19. Espoir

Espoir Fanatiek lid

28 feb 2013
    1.670
    768
    113
    Bij ons waren de eerste metingen rond de 3 miljoen zaadjes, dus in eerste instantie 2x iui geprobeerd, maar daar was het uiteindelijk een hhel stuk minder; 0, 9 & 0, 7 miljoen. Ook verspilde tijd dus!

20. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Esprit, natuurlijk mag je mee kletsen , en ging het prikken goed?
    Jullie al eerder metingen dus , ik zelf na 9 dagen stimuleren met Menopur pas, eigenlijk ook raar aangezien ik de vorige keer zo heftig reageerde en nu niet eerder moet komen.
    Helaas van de tijd idd van de iui , hopelijk nu meer succes!!

5 uur m'n 1ste spuit weer gezet, en idd deze vond ik botter als lucrin hoor, brr, die was ook ff door prikken en gleed zo in, nu niet gewoon echt door zetten , gelijk ook beetje bloed nou ja pech , vorige keer maar 2x gehad.

Deel Deze Pagina