Hallo allemaal, wij moeten voor verdere behandeling van ziekehuis wisselen, wie heeft er ervaring met het ziekenhuis in Utrecht? Ben heel benieuwd hoe jullie ervaringen daar zijn.
Bedoel je het Diak of het UMC? Diak werk ik maar weet ik niets van de poli gyn (werk op de dialyse namelijk haha) UMC loop ik zelf op de poli IVF, ben er erg over te spreken... maar als je iets specifieks wil weten mag je me altijd mailen
Ik heb mijn IVF in het UMC UTrecht gehad. Het diak doet IVF tot en met de punctie. De laboratorium-fase en de terugplaatsing gebeurt altijd in het UMC. (diak heeft geen vergunning). Mijn oprechte mening is dat de kennis in het UMC prima is, echter... wat ik totaal heb gemist is een persoonlijke benadering van de behandeling. Alles gebeurt als aan de lopende band. Voorbeeld: ik kreeg na de 5e IUI een miskraam. Moest dus een cyclus overslaan voor ik weer verder mocht. Dan verwacht ik, bij het eerste bezoek daarna, dat een arts zegt: 'Goh, ik zie dat u een miskraam heeft gehad. Hoe gaat het nu met u?' Nou, voor zo'n vriendelijk gebaar is geen tijd. Bij een FM sta je binnen 5 minuten weer buiten. Het verpleegkundig personeel is daarentegen weer wel helemaal top! Ik heb indertijd, vanwege mijn toch wel aanwezige onvrede over de manier van benaderen, ook geinformeerd bij het diak. Ik belde voor wat informatie en werd gelijk doorverbonden met een arts, die echt alle tijd voor me nam en alles uitlegde. Deze vreemde arts had dus wel alle tijd voor mij, terwijl mijn eigen arts dat niet had. Ik was helemaal overdonderd. Het diak werkt met een heel klein team en men neemt veel meer ruimte en tijd voor je. Dat ze met zo'n klein team werken heeft ook als voordeel dat er niet elke keer weer een nieuwe vreemde in je hol staat te staren. Toch prettig. Als ik alles nog een keer over moest doen, dan had ik voor het diak gegaan denk ik. Maar, wil het UMC niet compleet afkraken (ik werk er zelf op het lab ). De behandeling, hoe onpersoonlijk ook, heeft mij wel in de eerste IVF-poging als een zwangerschap opgeleverd. En uiteindelijk is dat waarom je het doet... En nog een voordeel: toen ik begon met IVF (jan 2011) was er GEEN wachtlijst!!! Succes met je beslissing! Mocht je nog vragen hebben over de gang van zaken in het UMC, dan mag je me ook altijd een PB sturen.
ik ben bezig bij het diac met iui nummer 5 al achter de rug en ga nu door met ivf of dat ook in het diac gebeurt weet ik eigenlijk niet maar tot op heden ben ik erg tevreden met het diac ze nemen de tijd voor je en het voordeel is idd dat ze met een klein team werken en dat je dus meestal de zelfde voor je hol hebt staan ik ga 22 aug naar een ferliteitsarts om de datum te bespreken voor de ivf ik sta nu namelijk boven aan de wachtlijst en ben benieuwd hoe nu verder en hoop dat ik in het diac mag blijven het umc vind ik zowiezo niet erg fijn ook omdat er soms wel 7 studentes mee staan te kijken moet er niet aan denken maar ja zij moeten het ook leren maar dan niet voor mijn doos!! hihi
Bedankt voor al jullie reacties, ik heb vanmiddag het umc gebeld en ik hoorde dat de wachtlijst voor ivf idd nihil is. Maar als ik het zo lees heb ik ook weinig zin met al die poppetjes die naar mijn doos staan te staren. weet iemand of de wachtlijsten voor beiden geld, diac en umc? misschien ga ik toch ook nog maar eens informeren bij diac.
Ik kon bij het UMC na mijn allereerste echo (waar ik vanwege lichamelijke klachten terecht kwam) gelijk terecht. Wij konden een paar dagen later al op gesprek komen en twee weken later waren alle onderzoeken gedaan. Je hebt ook de mogelijkheid voor een persoonlijk maatschappelijk werkster die je altijd mag bellen met vragen. Ze kunnen ook doorverwijzen voor psychische hulp of dietiste als iemand dat wil. Erg aardige mensen en professionele omgang.
Ik heb bijna 3 jaar in het UMC gelopen en amper ooit co-assistentes gehad. En als er al iemand meekeek, dan was dat altijd heel dircreet. Ik voelde me absoluut geen 'kijkdoos'. Dus ik weet niet welk studenten-uitje dat was met die 7 mensen die in je hol stonden te staren, maar dit is echt geen normale gang van zaken daar. Bovendien heb je als patient gewoon het recht om te zeggen dat je daar echt geen zin in hebt.
Sweetskilly, het Diac doet officieel geen IVF. Ze hebben daar geen vergunning voor. Ze doen echter wel het hele voortraject, incl follikel-metingen en volgens mij zelfs ook de punctie (maar dat laatste kan ik mis hebben). Daarna gaan de eitjes naar het UMC. De bevruchting (laboratorium-fase) en de terugplaatsing gebeuren in het UMC.
Ik ben in het Diak met IUI 3x zwanger geraakt, waarvan 2x miskraam en vervolgens onze prachtige dochter. De IUI ging allemaal prima, maar met de miskramen niet. Ik moest bij de 1e miskraam 2x gecuretteerd worden (1e keer hadden ze het niet goed gedaan). En voor een curettage leggen ze je doodleuk op de kraamafdeling! Zie je alleen maar bolle buiken voorbij komen. En ik moest er om 9.00 uur 's ochtends zijn, en ik werd pas om 18.30 uur 's avonds gecuretteerd (na een woede-uitbarsting van mij, toen lag ik ineens binnen 5 min. op de OK, anders had het nog langer geduurd. Maar je moet wel nuchter blijven...). Toen ik eenmaal zwanger was van Tess en de 1e echo was goed, zijn we voor verloskunde overgestapt naar het WKZ. Dat was top!
Ik deels..combi met zkh in Arnhem... Op zich wel redelijke ervaringen. Echter hebben ze zich niet aan het contract gehouden bij ons toendertijd waardoor we een cryo zijn misgelopen. Klacht gestuurd, dankzij die klacht hebben ze hun procedure aangepast maar ja daar hadden wij niks aan. Ook heeft een labmedewerker onnodig paniek gezaaid door een opmerking te maken die nergens op sloeg. Ook al vonden we arnhem heel fijn toch hebben we nu dus nog een poging te gaan besloten dit elders te doen omdat we t vertrouwde gevoel met lab in utrecht kwijt zijn...
@ alexandra waar gaan jullie nu dan heen, wij zaten eerst in zevenaar dus wij zitten in dezelfde omgeving?