Dag allemaal, Wij hebben d.m.v. IUI onze prachtige dochter mogen krijgen. Ze is nu bijna anderhalf, en we willen graag voor een 2e kindje gaan. Destijds is er nooit echt een afwijking bij één van ons gevonden. Het vermoeden was dat sperma en baarmoederslijmvlies niet compatibel was. De zaadcellen werden dus niet doorgelaten. Nu vroeg ik me af of door een zwangerschap de samenstelling van het baarmoederslijmvlies kan veranderen. Zou ik nu wel op de natuurlijke wijze zwanger kunnen raken of zullen we weer afhankelijk zijn van IUI? Ik zie er namelijk erg tegenop om weer in die molen te stappen.
Hoi Juudje, Ze zeggen inderdaad dat na een zwangerschap en het ontzwangeren je lichaam soort van 'reset'. Bij mij was het in elk geval wel zo! Wij hadden ook de diagnose 'cervix-factor'..zelfde als bij jullie. Voor onze dochter hebben we echt moeite moeten doen, en van haar ben ik via IUI zwanger geworden. Onze zoon van 6 maand was er 'opeens'.. Succes!!! Ik duim voor je!
Ik hoop het echt!! In ieder geval fijn om te horen dat het allemaal kan veranderen na een zwangerschap.