Wie heeft er ervaring met inbakeren.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lieslie, 20 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieslie

Lieslie Actief lid

30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Ik heb een zoontje van 4 weken en slaapt onrustig.
    Is erg bewegelijk en schrikt/beweegt zich heel vaak wakker. Ook kreunt hij veel en hard in zijn slaap.
    Heeft iemand ervaring met inbakeren? Kan dit al met een baby van 4weken?
    Hij geeft soms ineens ook nog wel eens melk terug als hij in slaap is gevallen. En dan soms meerdere keren. Mag je dan inbakeren??

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Je kan in principe inbakeren vanaf de geboorte. Het was hier een verademing, eindelijk fatsoenlijk slapen!
    Een beetje melk teruggeven kan geen kwaad met inbakeren, met echte reflux wordt het afgeraden.

3. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Ja, hier hielp t ook erg goed!! Ik had eem swadde me maar daar wurmde hij zn armpjes uit. Met een pacco ging t wel goed!

4. mariellevanr

mariellevanr Niet meer actief

Bij beide jongens heb ik vanaf de geboorte Pacco inbakerdoeken gebruikt. Zonder die dingen sliepen ze echt niet. Wat een verademing!

Ik vond ze best prijzig en heb er toen een aantal via marktplaats gekocht!

5. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik heb ook ervaring, mijn dochter heb ik ook ingebakerd ivm motorische onrust. Inbakeren met een hydrofiele luier gaat ook prima hoor. Op youtube staan wel instructiefilmpjes. Met een stukje luiertape of leukoplast kun je de hydrofiele doek vastmaken. Zorg er altijd voor dat de heupjes vrij zijn en de beentjes opzij kunnen liggen zeg maar.
    Wil je geen gedoe met een hydrofiele luier, dan is de Puckababy Piep een hele fijne inbakerzak.

elsie89 vindt dit leuk.
  6. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.267
    25.733
    113
    Ik was erg blij met de Swaddle Me. Super makkelijk in gebruik en niet zo belachelijk duur. Eerst een paar dagen met hydrofielluier ingebakerd, ging ook prima, maar het gebruiksgemak van de swaddle me stond me wel aan.

7. Lieslie

Lieslie Actief lid

30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Bedankt voor jullie reacties :)
    Ik denk dat we het eerst gaan proberen met een hydrofiele luier , eens kijken hoe hij daar op reageert.
    Het is best een sterke jongen dus ik hoop dat het blijft zitten. En anders inderdaad iets aanschaffen. :)

8. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Wij zijn begonnen met hydrofiele luier in de kraamweek maar daar werd hij snel te sterk voor. Ook Swaddle Me wurmde hij zich uit en puckababy zat te los. Pacco was de duurste maar ook de beste!! Werkte echt wel tegen de reflexen van z'n handjes.

9. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Wij hebben eerst met een hydrofiele luier geprobeerd om te kijken of het hem hielp, maar dat is volgens mij niet zo veilig. Dus we zijn redelijk snel na de geboorte de Pacco inbakerdoek gaan gebruiken. Heel blij mee, werkte super! Toen hij begon met omrollen zijn we ermee gestopt, cold turkey, en dat ging gelukkig ook goed.

10. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Je kan ook vragen of het cb een inbakerdoek te leen heeft. Ons cb heeft dat en die kon ik lenen zolang het nodig was.

C hebben we ingebakerd vanaf 8 weken. Zij was heel onrustig en werd constant wakker daardoor.
    De pacco inbakerdoek zodgde voor rust (en ze sliep ook gelijk door :p )

N hebben we ook proberen in te bakeren.
    Die sliep alleen op mij en was nog onrustiger als zijn zus destijds. Maar die werd nog onrustiger door die inbakerdoek. Na een week proberen zijn we gestopt en ben ik em op zijn buik gaan leggen. Sindsdien slaapt ie goed.

11. Lieslie

Lieslie Actief lid

30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Hoe lang moet je het proberen voordat ze het gewend zijn?? Een weekje??
    Vannacht hebben we het dus met een hydrofiele luier geprobeerd en dat ging aardig...op een gegeven moment had hij zich wel los gemaakt.
    Goede tip van het cb. Ik ga daar zo'n doek vragen.

@Chocochippie ik denk eerlijk gezegd dat onze jongen ook een buikslaper is, maar wil toch eerst inbakeren proberen.

12. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik heb onze dochter de eerste 4 weken met een hydrofiel ingebakerd, daarna met de pacco. Ze moest er wel even een paar dagen aan wennen, maar het gaf ontzettend veel rust.

13. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    In het ziekenhuis gaven ze aan dat het wennen bij ieder kind anders is: bij de een duurt het een paar dagen, bij de ander twee weken.

14. Lieslie

Lieslie Actief lid

30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Wij hebben dit weekend dus ingebakerd met een hydrofiele luier en heb het idee dat hij daar wel rustiger van wordt. (Kreunde jullie kleintjes ook zo erg??)
    Ik ga bij het bureautje zo'n doek te leen vragen. Ik ben benieuwd!!

rijo vindt dit leuk.
  15. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Hier een swaddle me fan. Lifesaver. Begonnen met een hydrofiele doek maar daar werd hij gauw te sterk voor. Via mp een aantal gekocht en nu langzaam aan het afbouwen (17 weken).

16. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Bij dochter werkte de puckababy enorm goed. Heb ze via marktplaats gekocht scheelt enorm.

17. Ziggi

Ziggi Bekend lid

8 feb 2017
    925
    341
    63
    Vrouw
    Wij hebben de pacco gebruikt bij onze zoon.. wat een verademing!
    Hopelijk brengt het jullie ook rust.

18. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.801
    775
    113
    Ook hier ervaring met de Pacco, wat een verschil was dat! Eindelijk langer dan een uur achter elkaar slapen, we waren echt kapot hier. Wij zijn begonnen toen ze een week of drie was op advies van de kinderarts dus met vier weken kan het prima!

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier ook hele goede ervaring met inbakeren. Dochter ben ik gaan inbakeren toen ze een ruime week was. De kraamhulp had doeken meegenomen om te "oefenen" en toen de kraamhulp weg was heeft mijn man de swaddle me gekocht. Wat een verademing voor ons kind en voor ons. Zichzelf niet meer wakker schrikken en onbedaarlijk huilen. Met ruim 3 maanden zijn we met succes gaan afbouwen.

20. Lieslie

Lieslie Actief lid

30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Ik heb een pacco te leen en vannacht heeft hij daarin geslapen en ook nog eens in zijn eigen bed!!
    Hij moet nog wel een beetje wennen maar dat is logisch! We hebben toch al wat verschil gemerkt.
    Hij blijft alleen zo hard kreunen, maar dat schijnt bij baby's te horen.

Moet ik hem nou elke keer overdag ook inbakeren?
    Hij is nu toevallig op zijn zij in slaap gevallen.
    (Ik moest hem echt even neerleggen na het drinken en ik dacht ik leg hem even op zijn zij voor als er melk terug komt. )

Deel Deze Pagina