Wie heeft er ervaring met inbakeren.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lieslie, 20 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Als hij overdag goed slaapt hoef je hem niet perse overdag ook in te bakeren hoor. Alleen als hij onrustig slaapt.

Grappig is om te lezen dat sommige alleen in de kraamtijd met hydrofiele luier inbakert..
    En mijn meisje is 6 maanden en ik baker nog steeds in met een hydrofiele luier!! Ze wurmt zich er niet uit en lig heerlijk!

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.187
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier bakerde ik mijn dochter overdag ook in wanneer ze in haar wiegje sliep maar het hoeft natuurlijk niet.
    Zij had er echt behoefte aan.

3. Lieslie

Lieslie Actief lid

30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Vannacht weer ingebakerd en voor het eerst op zijn eigen kamer. Hij sliep meteen een uurtje langer!!
    En ik ga overdag denk ik ook maar inbakeren want hij slaapt aardig onrustig. Tenzij hij in de maxi cosi zit of bij ons in slaap is gevallen.
    Bedankt voor jullie reacties.

Oja toch nog een vraagje.
    Ik heb dus een inbakerdoek te leen maar die is stiekem toch iets te groot maar ik krijg hem daar wel goed in.
    Nu wil ik er zelf 1 aanschaffen en dacht als ik dan een iets grotere neem kan ik er langer mee doen.
    Of is dat af te raden? Een iets te grote inbakerdoek?

4. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Welke heb je te leen en welke wil je aan gaan schaffen?

5. Lieslie

Lieslie Actief lid

30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    We hebben een pacco te leen en hij bevalt me wel dus wil deze ook wel aanschaffen.

6. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Ga je de picollo aanschaffen of wil je dan de grotere?
    Je mag inbakeren tot de baby gaat rollen (3-4 maanden), hou daar rekening mee dat je dus niet een te grote neemt omdat je dan denkt er langer plezier van te hebben. Hij moet wel goed het lichaam omsluiten om te zorgen voor het veilige gevoel en niet te groot zijn anders kan het onveilig worden voor je kindje

7. Lieslie

Lieslie Actief lid

30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Ik heb er nu 1 vanaf 7 kilo en hij is 5,5 kilo.
    Hij kan er opzich wel in maar is dus net aan de grote kant. Ik denk dat ik een kleinere nodig heb...

8. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Ja idd je hebt de picollo nodig, tot 7 kilo

9. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Je hebt ook 1 vanaf 6 kg.. dat is een doek waarmee je ook kan afbouwen! (Je kan 1 armpje losdoen bijv) Zoontje van 5,5 kg ligt prima in die doek!

10. Lieslie

Lieslie Actief lid

30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    @woman1988 wurmt hij zich aan het einde van de nacht dan niet een (klein) beetje los?
    Ik zie dat je ook twee zoontjes hebt, ik ook, precies dezelfde leeftijd!!
    Mei 2015 en april 2017.
    Gaat alles goed? Red je het allemaal een beetje? Ik vind het eerlijk soms best pittig!!

11. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Nee hij wurmt zich niet los!
    Ja Kvind het soms best pittig! Helemaal omdat de kleine overdag nauwelijks slaapt. Hij slaapt laatste dagen eigenlijk alleen smiddags wat langer (2,5 uur) hij is vandaag van 8 tot 12 zo'n beetje hele tijd wakker geweest.. en mijn zoontje van 2 praat nog niet en we begrijpen hem dus niet altijd wat zorgt voor veel gefrustreerde buien.
    Hoe zit dat bij jou?

12. Lieslie

Lieslie Actief lid

30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Ohw pittig zeg. slaapt hij snachts wel? En je oudste, slaapt hij nog overdag?
    Bij ons wil hij overdag wel wat slapen. Niet dat er een ritme ofzo in zit hoor....
    Alleen kan ik zelf zo moeilijk slapen. Behoorlijk frustrerend.
    Snachts gaat hij gelukkig wel iets langer tussen de voedingen laten, dat is heel fijn aangezien ik borstvoeding geef. Maar dat vind ik erg pittig. Zeker als ik overdag alleen met de jongens ben. Dan huilen ze tegelijk enzo...willen ze tegelijk iets tijdens spitsuren enzo...
    Ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe lang ik nog borstvoeding ga geven. Geef jij borst of flesvoeding?
    Wij zijn al begonnen met 1x per dag fles.
    Mijn zoontje drinkt erg onrustig waardoor hij maar telkens melk terug geeft of dat er maar telkens iets dwars zit. Makkelijk weg leggen zit er vaak ook niet echt in....

13. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Klinkt heel herkenbaar!
    Dochter eerst ingebakerd in n puckababy maar hier piepte ze op n geven moment met de handjes bij dr nekje eruit
    Toen over op n pacco, wat een verademing! Ze sliep heerlijk hierin, kreunde nog wel.
    Na 3,5/4mnd werd ze hier onrustig in en heb ik m uitgelaten, ze wilde op dr vingers tutten dus niks afbouwen. Uitgelaten en lekker tutten, sliep toen heerlijk zonder onrust.

Kreunen deed ze ook heel erg in t begin, en onrust na voeding (erg lang verhaal hoe en wat) maar ze bleek n verborgen reflux te hebben. Ze lag zo te kreunen en te draaien dat ze onder in dr wiegje lag. Met 9 weken opgenomen ivm t kreunen en toen dachten ze aan koemelkallergie, gelukkig was dit niet. Hebben tot 3/4 maanden speciale voeding gehad.

14. Lieslie

Lieslie Actief lid

30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    @Jedine, kreunde ze constant of zaten er ook stille periodes tussen?
    Hier namelijk wel stille periodes maar soms ineens weer kreunen. En inderdaad na een voeding.

15. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Hier ook stille periodes, was vooral als ze in wiegje lag. Overdag sliep ze vnl op mn arm (wilde ook alleen op mijn vinger tutten, weigerde verschillende soorten speentjes allemaal)
    In ziekenhuis gaven ze aan dat ze door krampjes ineen kromp en dit versterkte de verborgen reflux. Spugen deed ze zelden maar had altijd last van voeding.

Maar het inbakeren gaf dr wel rust, ze was erg beweeglijk vooral met dr armpjes waardoor ze steeds wakker werd.

16. Lieslie

Lieslie Actief lid

30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Ja mijn zoontje zwaait zich ook regelmatig wakker.
    Hier dus ook veel kreunen maar heb toch het idee dat het wel minder wordt...maar er is soms geen touw aan vast te knopen. De ene keer is het erger dan de andere keer na een voeding. Maar hij geeft regelmatig melk terug. Maar ik denk dat het komt omdat hij zo snel en veel drinkt!
    Vanavond een lactatiekundige over de vloer, ik ben benieuwd!

Deel Deze Pagina