Goede avond dames, Ik heb een vraag; morgen wordt ik ingeleid i.v.m langdurig gebroken vliezen. Ik ben 39 weken zwanger en gister ochtend om 11:20 braken mijn vliezen, het gaat waarschijnlijk om een hoge vlies scheur. De weeën zetten voor geen meter door, dus is vanmiddag besloten de bevalling in te leiden. Wie heeft hier ervaring mee en e.v.t tips? Vind het namelijk super spannend!
Ik had hetzelfde! Gebroken vliezen, wel wat ww maar niet genoeg. Mijn ontsluiting bleef steken op 2/3 cm... Hield voor mij in: naar ziekenhuis Daar kreeg ik een infuus en werd er een draadje op het hoofde van de baby geplakt. Dit was om haar hartslag bij te houden. Daarnaast ook twee banden om mijn buik voor de registratie van de ww. Elke 20 minuten ongeveer werd het infuus wat omhoog gezet tot mijn ww voldoende waren. Infuus laten ze zitten om eventueel nog medicatie (voor sneller samentrekken baarmoeder) te kunnen geven. Het heeft van start infuus tot bevalling ehhhmmmm (even tellen...) 8 uur geduurd voor ze er was. Het was toen mijn eerste kindje. Tweede kindje kwam overigens wel gewoon vanzelf geen inleiding nodig gehad! Heel veel succes morgen!!! Oh, en ik kreeg haar gewoon meteen op mn buik enzo
@ niesje ik wens jou in ieder geval succes en denk maar zo! Morgen heb je als het goed is je kindje in je armen! ook fijn idee toch? Ik lees trouwens graag mee..
Eigelijk moet je niet gaan lezen. Er zijn ook mensen die ingeleid worden en waarbij het heel lang duurt, Ik ben ook ingeleid. Erg snel gegaan. Gel gekregen om 9 uur, half 12 6 cm en om 15:44 ons meisje geboren. Succes morgen
Ik ook. Infuus aangesloten om 8.15. Dochter op buik om 10.55, na één uur persen en een knip. was mijn eerste kindje. Succes!!
Ik begon trouwens met drie centimeter al. De bevalling begon doordat ze de vliezen braken, daarna werd infuus aangesloten. Ik kreeg gelijk goede ww, het infuus is niet één keer hoger.gezet, gelukkig!
@ Mandy24 klopt eigenlijk wek wat je zegt, bij iedereen gaat het ook anders, ben alleen zo benieuwd wat ik kan verwachten. Al is dat van te voren niet te plannen @mrs Hair & Janneke dat zijn gelukkig positieve verhalen. Ben benieuwd wat de dag ons brengt morgen
Hier ingeleid met vliezen breken (als je een hoge vliesscheur hebt, gebeurt dat misschien bij jou ook nog) en een infuus. Ik kreeg heel veel weeën, niet op te vangen, en daarom een ruggenprik. Aan het eind van de dag werd het na 3 kwartier persen toch nog een keizersnee, maar dat had iedereen kunnen gebeuren. Al met al kijk ik er zeker met een goed gevoel op terug. Veel succes!
hier ook ingeleid ben maandags smorgen om 7.30 aan infuus gekomen en ballon katheter gekregen voor de ontsluiting en dinsdags konden ze de vliezen pas breken rond 8.00 en dinsdags om 18.25 is onze zoon geboren. zou je het hele verhaal besparen maar was voor mij niet zo'n prettige ervaring al moet ik er wel bij zeggen dat ik ook nog maar 32 weken zwanger was de de kleine lag nog niet start klaar .
Om 7 uur melden in het ziekenhuis gemeld en enigszins voor de grap gezegd dat ik wel voor het avondeten thuis wilde zijn. Kleine om ca 15:30 geboren en vanwege de ruggeprik even moeten wachten dus om 19:30 thuis. Verder redelijk zelfde verhaal als eerder: vliezen gebroken en infuus. Te pijnlijke weeen dus ruggeprik. Al snel het idee dat de ruggeprik niet werkte (5de poging zat pas goed), maar dat bleken al persweeen.