hallo allemaal, Zo als jullie al hebben gezien.. vroeg ik me af of er mensen zijn die ervaring hebben met IVF behandelingen in het UMC.. Woensdag hebben mijn vriend en ik te horen gekregen dat zijn zaad erg slecht was.. waarschijnlijk komt dit omdat hij pas op zijn 18e geholpen is aan een niet ingedaalde bal.. en wat blijkt.. de bijbal zit ook nog steeds los.. we moeten nu nog 3 maanden aan kijken of het verbeterd.. dus niet ziek worden (niet dat je dit in de hand hebt, maar toch), hij mag niet meer in bad.. en mag niet meer dan 20 glazen bier in de week drinken.. dit deed hij al niet en roken doet hij ook niet.. in januari moet het zaad weer gecontroleerd worden.. ze verwacht er niet veel van en heeft ons gezegd dat we dan in aanmerking komen voor IVF.. dit kan niet in ons ziekenhuis (antonius in nieuwegein) dus wordt het waarsschijnlijk het UMC.. dus vandaar mijn vraag.. groetjes..
Wat wil je weten over het UMC? Mijn ervaring: veel kundige mensen, maar verwacht geen personal touch of begeleiding. Het is erg lopende band werk, gericht op resultaat.