vraag ivm prikjes morgen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lieke1989, 29 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Morgen zou mijn dochter de 2e keer haar prikjes krijgen
    (ivm vorig topic aub geen rel want ik wil vaccineren)
    Maar we zijn er dus achter dat ze niet goed op melk gereageerd.
    Ik ben geef borstvoeding en volg dus een melkvrij dieet.
    Maar nu heb ik dus het probleem dat er dus lactose in het vaccin zitten (bijsluiter gelezen via rivm)
    Zijn er andere vaccins die deze kunnen vervangen?
    Of is de hoeveelheid lactose hierin zo klein dat ze er geen last van hoeft te hebben?
    Ik vraag het morgen na maar ik dacht misschien heeft iemand hier ervaring.

2. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
  3. Lieke1989

Dankjewel voor de link,hier heb ik wat aan.

4. tuc

tuc Niet meer actief

ik ken alleen iemand die eiwit intollerant was en die moest opgenomen worden om de vaccinaties te krijgen

5. Lieke1989

Dat lijkt me dan erg heftig, een ziekenhuisopname ivm vaccinaties.

6. Vosje7

Vosje7 Actief lid

3 apr 2013
    119
    1
    0
    NULL
    NULL
  7. Lieke1989

Ik dacht dat lactose bij koemelk anders was dan bij andere "melksoorten ".zoals je merkt heb ik me daar niet in verdiept en vermijd ik alles waar melk in zit of waarin melkeiwitten, weipoeder,lactose zit.en dat werkt net nu zo goed voor haar dat ik niet nu weer iets wil gebruiken waarvan ze weer gaat spugen,buikklachten of exeem van krijgt.

8. Vosje7

Vosje7 Actief lid

3 apr 2013
    119
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier is nog een link met een quote: "Lactose is dus geen risico bij koemelkeiwitallergie." Food-Info.net : Mag ik lactose gebruiken bij koemelkallergie ?

Niet alles dat in koemelk zit veroorzaakt allergie (er zit bijvoorbeeld ook water in, en dat is ook uiteraard geen allergeen). Als je twijfelt kan je natuurlijk je zorgen uiten voordat je dochtertje wordt geprikt.

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Meeste baby's hebben last van kea, koemelk eiwit allergie.

Wellicht een andere benadering.
    Welke reactie krijgt ze als jij koemelk drinkt.
    Meeste kinderen reageren er niet extreem op, maar hebben er wel last van.
    Uhhmm hoe leg ik het uit... Mijn oudste kreeg extreme darmkrampen en gilde het uit van de pijn. Absoluut een goede reden om geen koemelk te geven. Maar iemand met bijvoorbeeld een notenallergie kan zelfs in shock raken als deze noten eet. Dus de uitwerking van deze twee zijn heel verschillend.
    Dus misschien de vraag, hoe erg reageert jouw dochter op koemelk dat inenten eventueel uitgesteld (uitgesteld omdat je zelf zegt wel te willen vaccineren) moet worden. Wel of niet eiwit of lactose intollerantie/allergie.
    Mijn oudste heeft gewoon alle inentingen gehad en had nauwelijks last ervan.

10. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Vaak wordt er gereageerd op de eiwitten in de koemelk en niet op de lactose. Waar je op moet letten zijn vooral de weipoeder en caseïne (en de voor zich sprekende melkpoeder bijv.) bij het vermijden van eiwitten.

Maar met je zorgen uitspreken is niets mis natuurlijk, hopelijk krijgt je kleintje geen last!

11. Lieke1989

Dankjewel voor de link.
    Aangezien zij niet is getest op lactose of koemelkallergie. Weet ik niet zeker waarop ze reageert, maar uit de links die jullie mij geven begrijp ik dat vaccineren hier mee meestal geen problemen met zich meebrengen,.gelukkig maar.
    Morgen geef ik het toch even aan zodat ze eventueel haar even in de gaten kunnen houden.
    Bedankt voor het meedenken!

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Elk diersoort heeft een eigen samenstelling van melk. Dus bij elke melksoort verschilt de samenstelling en dus de eiwitten, lactose etc.

Koemelk en geitenmelk lijken relatief veel op elkaar en daardoor dus een afrader bij kea.
    Paardenmelk lijkt kwa samenstelling veel op mensenmelk, maar de verschillen zijn er wel.

Wei is een restproduct van kaas. Kaas wordt gemaakt van melk icm stremsel. Een gedeelte wordt vaster en dat gebruikt men voor de kaas en wat overblijft is vloeibaar en heet wei.
    Wei bevat lactose en eiwit.

13. Lieke1989

Daar Let ik idd op,was het net vergeten te typen.
    Hopelijk heeft ze er idd geen last van.met de vorige prikjes viel het mee maar toen gebruikte ik nog melkproducten, dus had ze wel nog last van haar klachten.

14. tuc

tuc Niet meer actief

en sowieso suc6 morgen...vind het elke keer niks...ook al weet ik dat het voor een goed doel is.

15. Lieke1989

Dankjewel, ik vind het ook dubbel, bij haar zus ook altijd vervelend gevonden. Gelukkig kan ik haar meteen laten drinken daarna, is ze zo weer kalm en het is voor een goed doel.

16. Lieke1989

Vandaag geweest voor de prik en het ging gelukkig goed, er was vanwege de vakantie een andere arts en die nam goed de tijd om uit te leggen hoe en wat.Aangezien ze van de vorige keer vrijwel geen last had hebben we er voor gekozen om nu gewoon in te enten.

Deel Deze Pagina