Zwarte woud Duitsland. Camping met stacaravans

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Magnolia83, 9 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Hoi allemaal!

Ken iemand misschien een leuke camping in het zwarte woud waar je een stacaravan kunt huren? Die ook leuk is voor een kind van vier.

Ik heb er al een paar gevonden maar misschien is één van jullie toevallig onlangs naar deze streek geweest en kent een leuke plek.

2. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.029
    3.287
    113
    Wil je delen welke je al gevonden hebt? Wij zitten ook in die richting te kijken!

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    wij zijn twee zomers terug naar Camping Kinzigtal geweest in Steinach, Mittlere Schwarzwald... oftewel in het middendeel. Wij hebben daar gehuurd via Vacansoleil, ze hebben tenten en stacaravans. Ook van Canvas Holidays zaten ze daar.

Geen megagrote camping, maar ze hebben speelgelegenheid voor de kids, kampwinkeltje, restaurant/kroegje. In het hoogseizoen hebben ze daar ook NL-talige animatie. Zwembad van de gemeente zit tegen de camping aan, je krijgt toegangskaarten voor de verblijfsduur op de camping. Verder is het in het Zwarte Woud zo geregeld dat je gedurende de verblijfsduur gratis gebruik kunt maken van het OV. Zo ben je bijv in een uurtje in Strassbourg, vanaf de camping en ook met een uur a anderhalf ben je met de trein bij de Bodensee.

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij zijn een paar jaar geleden met onze kinderen op camping Schwarzwaldhorn in Simonswald geweest, dat ligt in de buurt van Freiburg.

Hier waren ook stacaravans te huur. Er was een speeltuin, kleinschalig animatie en een groot buitenzwembad op loopafstand, waar je volgens mij gratis heen kon als je op de camping stond. Leuke regio met heel veel uitstapjes, ook leuk met kinderen.

Wij vonden de camping zelf erg vol en druk. Hij was dan ook helemaal bezet, en wij stonden pal voor het toilethuis, dus niet de meest ideale plek. Maar er waren wel ongelofelijk veel Nederlandse kinderen, dus voor de jongens was het wel erg leuk.

Op de terugweg in diezelfde vakantie zijn we nog op camping Schwarzwälder Hof geweest, iets noordelijker. Daar was ook huuraccomodatie. Dit was een hele mooie ruime rustige camping, grote speeltuin, beekje, en wellnesscentrum. Deze lag ook naast het grote plaatselijke openluchtzwembad, dat volgens mij weer gratis was voor campinggasten. Ook hier was veel te doen in de omgeving, hoewel je soms wel iets verder moest rijden. Om te kamperen was het wel een dure camping (50 euro per nacht), maar ik weet niet wat de huurhuisjes kosten.

5. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Bedankt dames!

Ik zal vanmiddag de campings eens opzoeken!
    Via Belvilla heb ik heel veel leuke huisjes gevonden, maar die zijn allemaal zo afgelegen en lijkt ons niet zo heel erg leuk voor onze dochter. Die zit daar dan echt alleen.

Omdat we in het voorseizoen gaan zijn de wat grotere campings misschien niet zo heel druk. Wanneer zijn jullie geweest? In het hoofdseizoen?

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij huren vaak via booking.com.
    Laatste keer zaten wij in tennenbronn in een Gasthaus. Ideaal, met ontbijt en heel veel leuke dingen in de buurt. Veel Duitse plaatsjes hebben de mooiste speeltuinen en voorzieningen voor kinderen. En helemaal in het zwart woud.

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    wij zaten halverwege juni, is niet echt hoogseizoen, maar het was wel behoorlijk druk op de camping in de eerste week.... het was in Badem-Würtemberg (provincie waarin het Zwarte Woud ligt) nl. nog Pinkstervakantie. De tweede week was het een stuk rustiger, maar nog volop "leven" daar.

Deel Deze Pagina