Want dat is waarschijnlijk hoe mijn bevalling er uit zal zien. Ik heb zelf het idee dat een ruggenprik bij mij niet nauwkeurig genoeg te zetten is (ik heb een ingezakte rug; scoliose/kyfose, en wervels zijn wat ingezakt), dus dat het dan onder volledige narcose moet. En daar zie ik best een beetje tegenop. Het lijkt me zo gek als je in slaap wordt gebracht (ik ben altijd bang voor narcoses, altijd de angst dat ik niet meer wakker word), en ineens is je kind er.. Dus ik vroeg me af wie hier ervaring mee heeft..?
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Is het al zeker dat je geen ruggenprik kan krijgen? Je mag vanwege je klachten niet gewoon bevallen zeker? Er was pas een heel draadje over, misschien dat je daar wat aan hebt: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/159327-complete-narcose-ervaringen.html
ik heb een ks gehad onder algehele narcose op zich aan de narcose is niks aan, je krijgt een spuitje en je slaapt alleen is het idd raar als je wakker word en je hebt ineens een kind. ik had er zelf moeite mee. maar goed de een kan er wel tegen en de ander verwerkt het op zijn manier. tis toch heel anders als een ks met ruggeprik.
ik heb ook een keizersnede gehad onder gehele narcose de narcose zelf is niks maar inderdaad het waker worden en dan een kindje te hebben zonder daar echt bij geweest te zijn vond ik wel moeilijk maar bij de tweede is de kans er ook maar ben er nu meer op voor bereid het is zelfs zo dat ik erop ga staan voor een keizersnede want een gewone bevalling zie ik nu niet meer zitten met risico's enzo. gr jojo29
Ik heb een aantal operaties gehad onder volledige narcose, vond het eigenlijk altijd wel fijn zelfs, en zag zelf enorm tegen de keizersnede met ruggenprik op! toen ze begonnen met de ruggenprik dacht ik alleen maar: ik wil liever onder volledige narcose!! maar ik heb dus geen ervaring met een ks onder narcose, ik vond de ruggenprik meevallen. Ik weet alleen niet hoe ik me zou hebben gevoeld als ik idd onder narcose was geweest en dan ineens is je baby daar... maar voor de narcose zelf, hoef je je echt geen zorgen te maken! Dat is zo gepiept. Overleg even goed met de anesthasist of je echt geen ruggenprik kunt krijgen!
Ben 2 weken geleden bevallen met spoedks onder volledige narcose. Op het moment dat ik in slaap werd gebracht had ik echt geen flauw idee dat ik onder narcose ging. Achteraf hoorde ik dat ze geen andere mogelijkheid meer hadden, omdat het voetje al geboren was. Moet zeggen dat ik wel moeite heb met het feit dat ik m'n kind niet meteen in mijn armen heb gehad. Daarnaast ben ik 2 dagen lang ook enorm suf geweest en kan ik me niet veel meer herinneren van die dagen. M'n vriend mocht er ook niet bij zijn en heeft er ook aardig wat last van.. Ruggenprik mag dan eng lijken, maar als ik zou mogen kiezen weet ik wel waarvoor ik zou gaan. Het is een uniek moment om je kind na de geboorte meteen in de armen te kunnen sluiten.
Misschien niet fijn om te horen maar ik heb de ks onder algehele narcose als traumatisch ervaren. Dit komt natuurlijk door de poging om thuis natuurlijk te bevallen die eraan vooraf ging. Als je, in jouw geval, vooraf precies weet waar je aan toe bent en kunt aangeven wat je precies wel / niet wilt, dan denk ik dat het prima mogelijk moet zijn hier geen traumatisch gevoel aan over te houden. Hier was alles haast en spoed, dus dat is niet te vergelijken. Het is heel gek als je veel later wakker wordt dan dat je kindje is geboren. Oma dus al op de foto staat met baby en jijzelf nog niet...dit hoeft in jou geval dus zeker niet te gebeuren! Succes meid!
hier ook een ks onder algehele narcose (niet gepland) vond het helemaal niet leuk zoontje niet geboren zien worden ect... @elmo had oma de kleine al eerder gezien dan jij zelf? hier was dat ook het geval maar dan de hele familie broers en zoonzussen vond het verschrikkelijk dat iedereen hem al had gezien en ik nog niet....
Ja, mijn moeder zou thuis bij de bevalling zijn en is dus mee naar het zh gegaan. Toen ik gehecht werd en naar de uitslaapruimte moest zijn man en oma naar de kleine gegaan... Dit zijn dus allemaal dingen die ik de volgende keer niet meer zou willen. Ik kreeg onze zoon nu aangekleed en wel aangeleverd. Een volgende keer (hoop niet dat het deze keer weer zo ver komt) wil ik hem niet aangekleed en liever niet dat er anderen bij zijn behalve mijn man. Nou moet ik zeggen dat voor mijn man die steun van mijn moeder natuurlijk wel fijn was. Nouja,...we hoeven nog maar heel even geduld te hebben. Een geplande ks zou ik nog vreselijk vinden maar besef heel goed dat ik al blij mag zijn als ik er zelf ook bij ben. Zou zo graag dat snoetje meteen zien en hem / haar horen huilen....
Heb een ks gehad met ruggeprik en gelukkig wel mijn dochtertje mogen zien, maar was maar 2 tellen en daarna pas nadat ik gehect en terug was op de kamer (ong. 45 min. later!). Niks meteen vasthouden dus.... Nu bij een 2e heb ik dat soort dingen alvast besproken met mijn man..
elmo, dat zijn dus ook dingen die ik ook niet meer zou willen ! ik hoop voor je dat je het nu anders kan ervaren! krijg je nu weer een ks of mag je het gewoon gaan proberen..
Tot nu toe mocht ik het gewoon proberen..maar aangezien uk nog geen mm is ingedaald wordt het voor mijn gevoel alweer onzekerder. Morgen mijn eerste controle in het zh (zat bij een vlos praktijk). We zullen wel zien....
Ook een ks gehad, maar niet onder volledige narcose gelukkig. Waar ik nog steeds 'last' van heb, is dat ik mijn zoontje niet bij me had op de kamer na de bevalling. Hij moest op de kinderafdeling liggen, vanwege een mogelijke infectie. Ook mocht ik hem toen ik eenmaal gehecht was en hem voor het eerst even goed kon bekijken op de kinderafdeling, hem niet eens vasthouden!! Het was dat ik keihard begon te huilen, toen mocht ik hem per godsgratie twee minuutjes bij me hebben... Toen werd ik direct naar de kraamafdeling gebracht. (het was 1 uur 's nachts) Ook hadden ze hem al een flesje gegeven, terwijl ik bv wilde geven. Ik mocht hem zelfs niet meer aanleggen!! Dit zijn vooral dingen die me nog bezig kunnen houden af en toe, terwijl het al 4,5 maand geleden is.
Hier 2 weken terug een spoed ks gehad. Ruggeprik werkte niet ze hebben me een keer of 12 geprikt maar ik voelde alles nog dus hup ik kreeg een mondkapje op en weg was ik.....uur later kwam ik terug naar boven en zag mn man met onze zoon zitten....ik heb er nog moeite mee hoe het gegaan is en doet ook best zeer emotioneel gezien.
ik hoop voor je dat je gewoon mag bevallen ! dat je iig alles mee kunt maken ! succes met de laatste loodjes!
@femke jeetje das ook niet niks dat je hem borstvoeding wou geven en ze hem een flesje hebben gegeven! snap wel dat je dat nog niet vergeten bent! heb je er niks van gezegd?
ik heb beide gehad, bij me oudtse ks onder volledige narcose heb dit niet fijn ervaren ik kwam pas 12 uur later uit narcose en ze was bijna 1 dag oud toen ik dr voor t eerst zag, bij me jongste heb ik het met plaatselijke verdoving gehad(ook ik heb ingezakte/versleten rugen wervels) maar bij me 3de ks ga ik zeker weer voor n ruggenprik!
Elmo, mijn zoontje was aan het eind van de zwangerschap ook nog geen mm ingedaald en ik ben 'gewoon' bevallen met 41 wk 6 dg. Er is dus hoop aan de horizon!
Anakin: Super zeg, dat jij alsnog "gewoon" bent bevallen! In mijn geval gaat dat feest dus echt niet door. Als bij 40 wk deze uk niet is gezakt, doen ze een keizersnede (heeft arts donderdag meegedeeld). Mijn vorige bevalling was niet zomaar een "spoedje"
Hoi meiden, Sorry dat ik niets meer heb laten horen, was heel m'n topic 'vergeten', slecht he.. Ik ben er dus ook best wel bang voor dat ik er last van ga krijgen dat ik mijn kindje niet geboren heb zien worden. Of dat ik pas uren later mijn kindje mag zien. Ik ga zeker aandringen op een ruggenprik, ik hoop alleen zo dat dat kan met mijn rug