familie wat heb je dr aan?

Discussion in 'De lounge' started by tompoes, Nov 5, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tompoes

tompoes Bekend lid

Oct 12, 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Om het vanaf het begin duidelijk te maken:
    Mijn schoonvader heeft een neef, (beiden inmiddels overleden) Neef zijn kinderen en kleinkinderen (+ aangang en verdere familie) hebben wij zo af en toe contact mee. In het begin meer dan nu. Toen ik verkering kreeg wilden ze alles weten, toen ik zwanger was, konden we helemaaaaaal niet meer stuk! Bij de geboorte was het joepiedepoepie en nu? Geen mailtje, geen appje, geen belletje, geen fb bericht, niks!
    Ik moet altijd bellen. Dan zijn ze gelijk weer blij: oooo wat hebben we je gemist! Nou ik heb m'n rijbewijs, ik kom gauw!!! (Zei ze in mei.... moet nu nog komen!! :x )
    Man viert zijn verjaardag niet meer, zit kort op zijn vaders verjaardag en sinds dat hij is overleden heeft hij er geen behoefte meer aan. Ze hebben niet eens persoonlijk gefeliciteerd! :$ ja van EEN! Via Facebook.... van harte he......
    Een van hun vond dat mijn baby aandacht tekort had omdat ze veel huilde.... :( (verborgen reflux, wisten we toen nog niet). Ik had geen bv gegeven dus ik gaf haar werkelijk niets goeds mee, vond ze.

Man zijn zus is een hoopje ellende. Man is wat ouder, schoonzus de oudste van het gezin. Haar kinderen zijn ook een geval apart. De oudste heeft al hartproblemen en de jongste zit in een scheiding. Heeft nu weer sinds kort een relatie. Ze belt NOOIT! We bellen regelmatig hoe het gaat en dan krijgen we een klaagzang van hier tot Rome. Ik vind het niet leuk om dat iedere x te moeten horen maar met haar hebben we iig nog contact. Met andere zus en broer heeft mijn man (en ik dus) geen contact. Schoonzus komt ook nooit langs behalve met verjaardagen. En dan nog met moeite "want papa (mijn sv dus) zijn bank staat er nog en daar heeft ze moeite mee... :( Wij laten m bewust staan. Het was van hem en zijn favoriete plekje.

Met mijn familie hebben we wel contact. Goed zelfs. Hun zijn de enige die ons bellen en wij hun.

Het liefst verbreekt man het contract met de familie van ver. Ze komen nooit, bellen niet en zolang je niet in het dorp woont en van fc Utreg houdt lig je "eruit". Ik wil nog wel contact houden omdat we al zo weinig hebben... ik vind het best moeilijk....

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Vervelende situatie allemaal :(

Het is de familie van je man en als die er geen contact meer mee wilt dan kun je het toch beter laten rusten? Jij vindt het contact zelf ook niet leuk dus waarom zou je dan nog contact houden? Tenslotte moet het allemaal van jullie kant uitkomen dus misschien gewoon eens niks meer laten horen?

Laten zij ook niks van zich horen dan is het toch duidelijk dat jullie niet gemist worden?

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Vaak helemaal niets! :) Je kan beter goede vrienden hebben. Sterkte met de situatie.......

4. tompoes

tompoes Bekend lid

Oct 12, 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Nee idd als wij niks laten horen, doen zij ook niks. Maar sz is een ander verhaal, ik zou het, ondanks al haar problemen, toch niet kwijt willen. Zij heeft ook al niemand meer behalve haar man :(

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Waarom het contact verbreken? Laat het lekker van hen afhangen. Dus gewoon niet meer bellen of iets van je laten horen. Lekker laten gaan. Je kunt beter een stel hele goede vrienden/kennissen/buren hebben dan slechte familie. We kennen allemaal het soort energieslurpers of mensen die je terughouden. Gewoon geen aandacht aan schenken en dan lost het zich vanzelf wel op :)

6. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

Mar 28, 2012
    1,968
    0
    0
    Overijssel
    Laat het los! Dit kost je zo te lezen veel te veel energie die je beter in andere zaken kan steken. Wat joycey ook zegt, je kan beter een stel goede vrienden/kennissen/buren hebben.

7. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Je vraag is wat heb je aan familie?
    Je hebt over allemaal eigenlijk wel wat te klagen, waarom accepteer je ze niet zoals ze (nu) zijn.

Jou man viert zijn verjaardag niet meer omdat deze kort op zijn vaders verjaardag zit en na zijn overlijden heeft hij hier geen behoefte meer aan, dit vind jij normaal maar dat een ander zegt dat ze moeite heeft met het zien van zijn bank is dan weer vreemd?

Accepteer en respecteer elkaar.
    Ik ben ook een persoon die meer contact op neemt met iedereen dan andersom maar dat zit in mijn karakter en in andermans karakter zit dat soms minder of niet.

Als het contact voor jou waarde heeft, waarom dit dan verbreken alleen omdat jij degene bent die het contact op zoekt? Zodra er contact is, is het weer fijn toch?

En over de klaag zus, wees gewoon eens eerlijk tegen haar en zeg dat je even geen zin hebt in het geklaag.

Share This Page