Hoi Meiden, Gisteren hebben we een prachtige echo gehad van onze beep-in-wording. Nu 7 weken. De gyn gaf na de echo aan dat hij adviseerde om een prenatale screening te doen. Dit ivm met onze vorige miskraam. Nu ben ik bang dat hij misschien iets gezien heeft wat hem dit heeft doen adviseren. Ws had ons vorige kindje syndroom van turner. Heeft iemand hier ervaring met dit onderzoek en had je ook een medische indicatie? Thanx voor het meedenken. Groetjes Elke
Ik heb ook een medische indicatie en ben afgelopen maandag voor dat onderzoek geweest... Ik slik zelfs medicijnen vandaar dat ik bij de gyn zit en niet bij een vk... Maar hij heeft mij gewoon folders mee gegeven en ik mocht het zelf beslissen of ik dat wilde maar had wel het idee dat hij ook wel wilde dat ik ging... Mocht je vragen ofzo hebben over dat onderzoek dan hoor ik het wel... Groetjes
Ik denk dat de zwangerschapstermijn van 7 weken te kort is om al een afwijking te kunnen zien hoor. Denk dat hij het gewoon preventief adviseert ivm jullie vorige kindje! Niet op voorhand al zorgen maken hoor! Verder heb ik geen ervaring met een triple-test ofzo (wij hebben het niet gedaan). Succes met het nemen van jullie beslissing en de rest van de zwangerschap natuurlijk.
Dat denk ik ook. Ze kunnen dat volgens mij nog niet zien. Als ze dachten (of hebben gezien) dat jullie vorige baby het had is het wel logisch dat ze aankaarten dat je en test kan doen. Dat hoeft dus zeker niet te betekenen dat je baby het ook heeft. Pure voorzorg. Anders zeggen ze het echt wel als ze wat hadden gezien.